Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf runt Båstad

  • Surf runt Båstad

    Publicerad av jojjo på 9 november, 2006 vid 19:13

    Tjabba!

    Kommer vara nere i Båstad i helgen för att hälsa på svärföräldrar… Ser ju ut att kunna bli lite vind så vågbrädan får hänga med. Min fråga: var är bästa surfstället, (vill ha vågor) runt Båstad vid SV resp NV? fins det nåt surfbart ställe runt Torekov eller måste man upp till Halmstad nånstans?

    Tacksam för tips
    Jojo

    perkele svarade 17 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • perkele

    Medlem
    9 november, 2006 vid 20:46

    malen vid båstad på v – nv
    vejby andra sidan bjärehalvön på sv – v – (nv)
    ängelholm inne i skälderviken kan bli bra om det blåser mycket sv – nv
    magnarp på v och mycket vind
    det finns ett ställe som heter dalen, vid torkov fast det är känsligt på vilken riktning det blåser, bäst på väst har jag hört (inte varit där ännu)
    halmstad vet jag inte så mycket om, ringenäs rockar thats for sure…

    hade gött i helgen, vi ses kanske

    timo

  • pulver

    Medlem
    9 november, 2006 vid 22:36

    Mellbystrand är ju bra på de flest riktningar. Jag skall också ner i helgen till flickvännens sommarhus precis vid Riviera som är ett alternativ till Malen några hundra meter ytterligare från Båstad centrum. Det är fanatstiskt bra där om det blåse MYCKET V eller NV. Oftast slutar det ändå med at jag åker till Mellby. Är det för mycket väst och inte blåser pung så kmmer det inte åt tillräckligt inne vid Malen. Nu går det ju fint att åka på stranden och se var vinden når in och var det blir lite vinkel. Söndag skulle kunna bli fint i Malen om det blir 13 m/s som det kan bli enligt prognos. Syns kanske!

  • sebbe

    Medlem
    10 november, 2006 vid 09:43

    på sydväst är det bästa melbystrand men det är ofta lite för on-shore med mycket vittvatten. Bästa är om du kan segla reningsverket eller mellanvägen i hemmeslöv (ett par kilometer norr om malen/riviera) fungerar from väst-SV. Ren SV blir aldrig kanon i laholmsbukten tycker jag.

  • j-f

    Medlem
    10 november, 2006 vid 11:55

    Om det är för mycket onshore i Mellbystrand och för dåligt tryck vid Mellanvägen och reningsverket så ligger ju Skummeslöv mitt i mellan.
    Det ligger ett ställverk(?)och toaletter precis innan innan man kommer ut på stranden. Där finns en ganska stor gräsplätt att rigga på och det är ju fint att kunna svida om inomhus nu.
    (Min avatar är från Skummeslöv)

    /Johan – Mellbystrand local

  • perkele

    Medlem
    10 november, 2006 vid 12:06
  • zoffe

    Medlem
    10 november, 2006 vid 13:46

    Jo men är det nog med vind? viste du att jag bor i Höganäs?

  • perkele

    Medlem
    10 november, 2006 vid 13:56

    hade inte en aning.
    har vi träffats?

    jag har aldrig seglat dalen, sugen är jag i alla fall…

    jag var och kolla ett ställe förra helgen på nv som jag spanat in och trott kan funka hela sommaren, ska kolla det på söndag igen, det är faktiskt norra häljaröd, utanför farhult, förra helgen var det ganska litet men faen så cleant, det verkar vara lite av ett rev utanför också… jag hoppas på det då “vänster ut” är min grej…

    var ska du segla i helgen?

    timo

  • sebbe

    Medlem
    10 november, 2006 vid 14:19

    dalen fungerar bara på stark väst, alltså inte i helgen

  • zoffe

    Medlem
    10 november, 2006 vid 14:23

    Har hört talas om Dalen men det är nv-v har inte bestemt mig få se om det vind.Seglar begge hål men med sid vind.Driver en cykelbutik på storgatan!

  • oldschool

    Medlem
    10 november, 2006 vid 21:02

    du är då aktiv på alla forum timo!!!

    en annan har ju diamond head mest för sig själv nuförtiden…

    måste komma över å testa alla era spots nästa gång man är hemma!!!!

    inga nya filmer…du brukar ju vara aktiv med kameran?????

    aloha
    /pelle

  • perkele

    Medlem
    11 november, 2006 vid 05:04

    back in the game…
    vi får väll se vad vi kan hitta på
    blir mest galen på dessa förbannade prognoser som hoppar upp och ner, det var ta mig faen bättre förr när man kolla på text tv:n och på träden, dmi har ju fått mer hittar & klickar av mig denna veckan än vad programmen på jobbet fått…

    he he he

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf runt Båstad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.