Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med Aygo

  • Surfa med Aygo

    Publicerad av hellgren på 19 februari, 2008 vid 10:49

    Tja!

    Jag har en folka buss då.. Som fungerar men jag litar inte på den. Och jag är inte speciellt händig själv. Jag funderar på att sälja den och så premenurera (oj hur F stavas det?) på en aygo istället. Det finns en surfbräde och mast hållare som tillbehör.

    Någon som har provat det här? Både hållaren och om man faktiskt får in några segel i lådbilen sen utöver?

    /Hellgren

    jester svarade 16 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • stefan_gbg

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 11:36

    Varför inte ett spännband genom dörrarna lägg grejerna på taket och dra åt
    🙂 Väl fungerande metod i stora delar av världen.

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 11:49

    Kolla på Citroen C1 istället, det är samma bil men 3-4 hundringar billigare i månadshyra.

  • jester

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 12:03

    Provade att stuva in min minsta slalombräda (230 cm) i en Aygo , och det gick utan problem. Så det lär inte vara några problem o få in lite segel i bilen. Valde dock en Kia Picanto, då den är aningens större inomhus (6 cm längre), samt lite billigare + bättre garantier.

  • hellgren

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 12:18

    Det låter ju lovande, vet inte om jag är så förtjust i citran.. Ingår allt i den månads hyran med? Försäkring o sånt?

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 12:49

    Japp, det är samma deal. Kolla närmare på cittras webbplats.

  • hellgren

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 13:03

    Fasen jag hittar inget.. Om du vet vart det är skulle jag uppskatta en länk 🙂

    Men lägg inte en massa tid på det.. heh

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:16

    Ring en cittra-säljare

  • hellgren

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:40

    Alrite! Tack för tippset. Men summan är, det funkar fint o surfa med En aygo eller c1?

    Det lutar mer och mer åt en av dom.

  • spray

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:41

    Kör på Toyotan om du vill ha kvalitet, Toyota har varit oslagbara med hänseende på pris / kvalitet de senaste åren. Citroen är ju inte ens i närheten av Toyotas kvalitet.

  • judo-freddan

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 16:32
    Spray;445759 wrote:
    Kör på Toyotan om du vill ha kvalitet, Toyota har varit oslagbara med hänseende på pris / kvalitet de senaste åren. Citroen är ju inte ens i närheten av Toyotas kvalitet.

    Det är exakt samma bil förutom krimskramset. Även peugeot är samma.

  • jomensaatt

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 17:18

    fastforward: C1an har lite sämre utrustning från början. Så helt lika är de inte. En C1a utrustad som Aygon är från början har mer eller mindre samma pris.

    Och Spray: Som Judofreddan säger så är det exakt samma bil, det är bara lysena, lite av fronten och utrustningspaketen som skilljer. Hela bilen är ett sammarbetskoncept mellan Toyota, Citroen och Renault.

  • Knatte

    Gäst
    19 februari, 2008 vid 18:27

    @JoMenSåAtt 445773 wrote:

    fastforward: C1an har lite sämre utrustning från början. Så helt lika är de inte. En C1a utrustad som Aygon är från början har mer eller mindre samma pris.

    Och Spray: Som Judofreddan säger så är det exakt samma bil, det är bara lysena, lite av fronten och utrustningspaketen som skilljer. Hela bilen är ett sammarbetskoncept mellan Toyota, Citroen och Renault.

    De byggs även på samma bana i samma fabrik, så den ända skillnaden som kan finnas är olika speccningar och om någon har valt bättre material i sina bitar:smile:

  • jomensaatt

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 18:31

    Som sagt. 🙂

    Men det är fina bilar, en kompis har en C1a och jag funderar seriöst på att skaffa en Aygo. Blir nog en utmärkt surfmobil.

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 20:13

    @JoMenSåAtt 445773 wrote:

    fastforward: C1an har lite sämre utrustning från början. Så helt lika är de inte. En C1a utrustad som Aygon är från början har mer eller mindre samma pris.

    Och Spray: Som Judofreddan säger så är det exakt samma bil, det är bara lysena, lite av fronten och utrustningspaketen som skilljer. Hela bilen är ett sammarbetskoncept mellan Toyota, Citroen och Renault.

    Jag jämförde för ett år sedan och då fick man en C1:a med AC och vinterdäck för strax under 2000. Aygon började på 2000:- och sedan blev det ett par hundringar för att få vinterdäck och AC. Men det är mycket möjligt att de har ändrat det tills nu.

    Spray: Som sagt är C1 och Aygo är samma bil som byggs på samma fabrik så kvaliteten är samma. Men vad skulle det spela för roll om Aygon ändå hade bättre kvalitet – man hyr ju trots allt bilen och behöver inte betala några reparationer i vilket fall.

  • jat

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:18

    @fastforward 445831 wrote:

    Jag jämförde för ett år sedan och då fick man en C1:a med AC och vinterdäck för strax under 2000. Aygon började på 2000:- och sedan blev det ett par hundringar för att få vinterdäck och AC. Men det är mycket möjligt att de har ändrat det tills nu.

    Spray: Som sagt är C1 och Aygo är samma bil som byggs på samma fabrik så kvaliteten är samma. Men vad skulle det spela för roll om Aygon ändå hade bättre kvalitet – man hyr ju trots allt bilen och behöver inte betala några reparationer i vilket fall.

    Hupp.
    I prenumeration ingår INTE: Skatt, däck, reparationer som ligger utanför garantiregler. Snackade med toyota och de rekommenderar inte prenumeration. De säger en annuitetsavbetalning är billigare. Prenumeration är den dyraste formen av finansiering av bil. Den är inte att jämföra med företagsleasing. //JT

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med Aygo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.