Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med Aygo

  • fastforward

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 21:25

    Som jag skrev hade jag räknat på en C1:a och lagt till AC och vinterdäck, vilket gav en månadskostnad på strax under 2000:-. Skatten är väl 900:- per år och reparationer utanför garantin ingår inte om man köper bilen heller.

    Det är klart att Toyota rekommenderar det finansieringssätt som de tjänar mest pengar på. Jag har svårt att tänka mig att det blir billigare att köpa på avbetalning i.o.m. räntekostnader och den ganska saftiga värdeminskningen under bilens första 2-3år. Men det får var och en räkna på, det enda jag ville uppnå med mina inlägg i den här tråden var att upplysa om att det fanns ett billigare alternativ till Aygon.

  • tiki

    Medlem
    17 mars, 2008 vid 12:18

    Är det någon som provat Hyundai a10 och kan förmedla innermått mm? Hur står den sig mot Kia Picanto och de andra?

  • oscar

    Medlem
    17 mars, 2008 vid 12:42

    Borde inte tråden ligga udner surfbussen?

  • tiki

    Medlem
    17 mars, 2008 vid 13:50

    @Oscar 452348 wrote:

    Borde inte tråden ligga udner surfbussen?

    Helt säkert är det så. Jag iofs att det är synd att man ska behöva dela in forumet i flera delar när vi är så begränsat många som vindsurfar och skriver här. Det finns många områden kring “livsstilen” vindsurfing som är intressanta men som man nu lätt missar om man inte hoppar mellan sektionerna på konfen.

    http://www.happymtb.org försöker man lösa det genom bra rubriksättning istället.

    Annars är det toppen att hänga här så jag ska inte gnälla. Nu åter till ämnet i tråden!

  • Knatte

    Gäst
    17 mars, 2008 vid 14:00

    @Tiki 452343 wrote:

    Är det någon som provat Hyundai a10 och kan förmedla innermått mm? Hur står den sig mot Kia Picanto och de andra?

    Kia Piccanto och Hyndai A10 är väl i stort sett samma bil??
    Lite andra emblem och synliga saker som skiljer. Annars är det syskonbilar som är utvecklade på samma plattform. (Hyndai äger Kia eller om det är tvärt om)
    Piccanton har ESP (antisladd-system) det har inte Hyndaien förren efter årsskiftet -09.
    Men i testerna så får Hyndaien omdömet, att materialvalen kändes bättre, men stort minus pga avsaknaden av ESP.

  • tiki

    Medlem
    17 mars, 2008 vid 15:38

    Jaha, se där!? Tackar för den informationen. Tyckte de var snarlika men tänkte inte mer på det. Då är de helt enkelt 6 cm längre än Aygo & co som Jester skrev tidigare.

    Då får man klura vidare om man ska köpa en begagnad större bil eller ny mindre. Bara kärran funkar ett antal år mellan surfstränderna och cykelbackarna till en rimlig driftskostnad så blir det hela bra.

  • jester

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 17:44

    Picanto har bara ESP på 08-modellen, som för övrigt blivit ett par cm längre oxå (damn! får man in en 490 mast nu då?)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med Aygo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.