Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfar folk runt Simrishamn?

  • Surfar folk runt Simrishamn?

    Publicerad av jakobcajsa på 23 juli, 2009 vid 17:47

    Tja!
    Jag undar om det finns folk som brukar vara ute och åka runt simrishamn?
    Jag funderar på vart som är bra att åka. (helt grön på detta)

    lolve svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • crash_it

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 22:02

    Jag kör i Borrby strand på ost och sydost, det är lätt att nå stranden där. På sydväst har jag åkt i Sandskogen i Ystad men imorgon ska jag kolla runt Kåseberga och Nybrostrand om det finns nåt bra ställe att komma ner till vattnet. På nordost är det Gislövshammar som gäller, annars har jag sett på konfen nån gång att man åker i Vik på ost och nordost också. Åker till stranden vid 14-15 imorgon fredag. Ring 0706302287 om du vill joina.

    Christer

  • kinetic

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 05:55

    Gislöv är inget för nybörjare…Hur som så skulle jag rekommendera dig att börja i Habo Ljung. Visst det är ca 7-8 mil att köra men du får surfa på ett ställe som är långgrunt o “säkert”, stället är som bäst vid sydvästliga vindar men funkar på allt mellan syd-nordväst. Vid ostliga vindar kan man ta sig till Klagshamn, ett hyffsat ställe, relativt långgrunt men med en hel del utmarkerade stenar. Har för mig att sydkusten rent generellt bjuder på lite mer avancerad segling, dvs något större vågor osv.

  • olabac

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 06:08

    Halloj,

    Jag befinner mig i Vik (Simrishamn) och söker efter ett spot som passar sig lite bättre för folk som inte är vana med stora vågor och strömt. Är inte ren nybörjare utan har precis lärt mig att stå i båda stropparna och seglade i lite små vågor på Gotland förra veckan. Var på sandhamaren och Löderup i Tisdag ( v, vsv) där det var strömt och stora vågor. Fanns inte en ända surfare på något ställe så jag vågade inte köra. Finns det något ställe som är mindre extremt ? Vore bra om det fanns en strand där så att familjen kan följa med. EXTREMT tacksam för svar då jag inte surfat denna vecka ännu och åker på söndag!

    /Ola

  • jakobcajsa

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 08:31
    crash_it;561156 wrote:
    Jag kör i Borrby strand på ost och sydost, det är lätt att nå stranden där. På sydväst har jag åkt i Sandskogen i Ystad men imorgon ska jag kolla runt Kåseberga och Nybrostrand om det finns nåt bra ställe att komma ner till vattnet. På nordost är det Gislövshammar som gäller, annars har jag sett på konfen nån gång att man åker i Vik på ost och nordost också. Åker till stranden vid 14-15 imorgon fredag. Ring 0706302287 om du vill joina.

    Christer

    Tack för infon! Skulle gärna hänga på, men jag har inte fått brädan än. Ligger fortfarande på en buss. Men sticker gärna ut efter jag fått brädan. Både jag och Cajsa kan knappt vänta :S

  • jakobcajsa

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 08:36
    olabac;561179 wrote:
    Halloj,

    Jag befinner mig i Vik (Simrishamn) och söker efter ett spot som passar sig lite bättre för folk som inte är vana med stora vågor och strömt. Är inte ren nybörjare utan har precis lärt mig att stå i båda stropparna och seglade i lite små vågor på Gotland förra veckan. Var på sandhamaren och Löderup i Tisdag ( v, vsv) där det var strömt och stora vågor. Fanns inte en ända surfare på något ställe så jag vågade inte köra. Finns det något ställe som är mindre extremt ? Vore bra om det fanns en strand där så att familjen kan följa med. EXTREMT tacksam för svar då jag inte surfat denna vecka ännu och åker på söndag!

    /Ola

    Enligt SMHI så ska det vara 5-7m/s Västlig vind i Simrishamn denna helgen.
    Vi brukar åka en del wakeboard i tobisvik och tror att där inte kommer vara så stora vågor. Där är typ inga strömmar heller och 2.5-3m djupt upp till 50 meter ut. Vi ska själva ut och åka wakeboard i helgen i väntan på bossgodset…

  • joakim-nilsson

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 16:38

    åk till Gislövs läge där e bra:) Jag surfar näsan alltid där

  • lolve

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 17:01

    jag kör bara i gislövshammar! funkar på alla riktningar, klart NO + kuling är inte optimalt för nybörjare. join me!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfar folk runt Simrishamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.