• Publicerad av anonym-anvandare på 23 augusti, 2002 vid 05:36

    Mr Robby Naish+ teamriders, var surfbarens räddning!
    Hellt otroligt att Naish Kites och Red Bull fixat dit honom!!!

    Annars höll partytr till i Stockholms mest avsides plats.

    Home and Around var kul att se med alla Sveriges ställen. Kul att Markus tog sig tid och kom.

    Men arrangemanget, och “presentationen” av Robby
    nästan uteblev. I ett fumligt fnitter från värdinnan.

    anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 07:11

    a kanske lite synd. det var svårt att få tag på öl efter ett tag. bar personalen var knappast i form. Musiken kan väl också diskuteras, var hade vi t.ex. Rock you like a hurricane (scorpions)? den hade helt klart platsat bra i dessa vindlösa tider.

    Annars tycker jag att det var ett bra initiativ och det var inget fel på filmen heller.
    är det nån som vet hur lång den var?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 07:20

    46 minuter.
    Eller var det så länge jag väntade på Ölen.
    Vart på Öland seglade dom

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 07:37

    Bra initiativ kanske, men om Robby kommer till djurgården ända från Hawaii kan de väl ställa mer än en fråga… För övrigt tycker jag kitefilmen om honom sög. Inte direkt proffsig och höga hopp på plattvatten är kul i ca 2 minuter samt att home and around var välproducerad med ett undantag – allt snack.

  • borje

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 07:44

    Är Home and around värd att köpa för 250:-?

  • christian

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 07:58

    Håller med om att presentationen av Robby och Naishteamet var tämligen amatörmässig. Tråkigt med tanke på den ikon Robby är för sporten. För övrigt ett kul arangemang med betydligt mer folk än jag hade väntat mig. Salvtakten hos barpersonalen var alldeles för låg. Men de kanske vanligtvis mest ägnar sig åt att blanda Dry martinis 🙂
    Home and Around var bra med två undantag. Det hade kanske varit på sin plats att klippa bort Herr Bomans kommentar om “troslinning”. Säkert inget illa menat men det lät inte bra. Dessutom tycker jag det är märkligt att man i en surffilm om de bästa vågseglingsspotsen längs Sveriges kust inte har med Torö. Detta sagt utan att vara stockholmare.

    /Christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 08:24

    Håller med om den dåliga presentationen av Kungen, pinsamt!
    Det var ju därför folk kom dit.
    Skäms!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 08:26

    Håller med om den dåliga presentationen av Kungen, pinsamt!
    Det var ju därför folk kom dit!!!
    Det pratades mer om något event i Falun i vinter!??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 08:44

    Varför rullade ingen ut den röda mattan på senen istället för den “rödklädda fjollan” när kungen var på besök? Det enda som rullades ut var en massa “hip-hop” som tydligen endast de som spelade gillade? Undra hur lång förberedelsetid de hade inför intervjun med ikonen, frågorna kunde lika gärna ställts av de båtfolk (utan surfkunskaper) som åkte bil genom folkmassan… 🙁

    Ja ja… Slut på gnället men det var ganska pinsamt och man hoppas att sponsorerna fortsätter trots detta trams..

    Det fanns ju en hel del positivt.
    – Fint väder
    – Bra ställe med sjökänsla (lite avsides)
    – Billigt 60kr inkl drink som höll en vaken till 04:00
    – Rätt folk samlat, det syntes att den var surfare
    – Kungen var där! (han fick veta att vi tyckte det var pinsamt, så han kommer nog igen)
    – Otroligt bra ljud och bild (förrutom efter filmerna)

    Surfs up/ Lipton (en gammal windsurfare)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 09:27

    Värt att veta om Home and Around är att ni fick inte se hela filmen tyvärr, det finns mer på bandet med till exempel grym dag på Åsa och delar från Öland NM 02, som är riktigt bra.

    Anledningen att Torö inte är med är att alla som deltar har ställt upp “grattis” och iom att seglarna bor alla i skåne och västkusten så var det lite långt att ta sig enda hit upp, speciellt med tanke på hur oförlitligt Torö ändå är!

    Men var inte nästa gång en östkustrulle, med Torö, Väddö..fårö. Håller med att det vore jäkligt kul, med det gäller att ha bra filmare och tillräckligt duktiga seglare så att det blir action på bra nivå!

    Sebastian
    Team surfers paradise

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 13:28

    Fick ni skaka händ med Robby? Vad var det för frågor de ställde? när är nästa surfparty i stockholm???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 13:54

    Robby var bara uppe och vände på scenen, han fick frågor av typen “do you like sweden?” och konfrancieren hade inte förberett någonting. Dåligt, tycker jag. Jag såg inte till honom efter hans lilla framträdande så ingen handskakning heller.
    Kunde blivit så mkt bättre…

  • speedloop

    Medlem
    23 augusti, 2002 vid 14:03

    Jag tycker snacket gjorde filmen, annars blir det som vilken annan tysk surfporr som helst. Håller med om att Robby borde ha presenterats bättre.
    Hur som helst var det en trevlig kväll trots den höga musiken, börjar nog bli gammal.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2002 vid 11:08

    tja, robby hade själv bett att det INTE skulle göras någon stor grej av att han var där, så en snabb improviserad presentation var vad det blev.

    musiken… tja, hade vi spelat scorpions hela natten hade det nog varit 200 pers där istället för runt 700 som faktiskt kom. smaken är som baken, men mitt intryck var att topaz soundsystem var väldigt uppskattade. folk dansade ju, det händer sällan på surfbaren.

    som en av arrangörerna tycker jag att det som funkade sämst var barerna som var väldigt underbemannade (samt att gratisdrinkarna tog slut, men vi kunde inte drömma om att så många skulle komma).

    på det stora hela tycker jag att det var en väldigt lyckad fest, hoppas ni gillade den oxå trots några små fadäser.

    /andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2002 vid 11:45

    Instämmer med ovanstående! Även fast robby är den stora kungen.. så är det ju surfing vi håller på med och inte golf. Det ska vara lite hawaii och inte så jäkla fint… Då blir det mer avslappnat och skön stämning, precis som det var den här sköna varma natten…
    En stund efter kungens ”lilla framträdande” så var jag och en pollare framme och snacka med han och det var verkligen kul =)
    Home and Around var bra också, den måste man ju köpa =)
    Hmm.. Jäkla klagande tycker jag det är annars, gör det bättre själv i stället..

    Hang Loose!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.