Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbart i Varberg?

  • doc

    Medlem
    13 april, 2010 vid 21:18

    Men jag ska vara pappaledig i ett år från 1 sept så om ni vill ha vind kan ni lika gärna emigrera till hösten. Det kommer inte att blåsa över 3m/s på 366 dagar 🙂

  • blabussen

    Medlem
    14 april, 2010 vid 05:20

    jag funderar också på “pappa” ledighet nu i augusti /september. Enda problemet är att tjejen måste också vara ledig och jag vet inte om båda får vara lediga samtidigt?? Någon som vet hur man grejar detta?

  • basse

    Medlem
    14 april, 2010 vid 06:09

    Klart ni kan vara lediga båda två samtidigt men ni kan inte ta ut samma “vecko”-dagar så att säga. Klarar ni er på “7 dagar’s ekonomi” och inte vill spara några dagar är det väl bara att testa.
    Mitt tips är att ta ut så få dagar som möjligt och se om ni klarar ekonomin. Sedan lägga på flera om det inte riktigt går.
    Egentligen borde man inte ta ut några dagar innan barnet kan surfa ordentligt och sedan dra av alla på ett bräde. Ungefär som en snubbe i Kiruna jag hörde talas om som inte tog ut några dagar alls innan barnet kunde åka skidor. Sedan var det backen varje dag till dagarna tog slut!

  • ola-h

    Medlem
    14 april, 2010 vid 06:19
    blåbussen;606323 wrote:
    jag funderar också på “pappa” ledighet nu i augusti /september. Enda problemet är att tjejen måste också vara ledig och jag vet inte om båda får vara lediga samtidigt?? Någon som vet hur man grejar detta?

    Jag tror inte båda kan vara samtidigt lediga “på samma barn”. Men har man fler barn i sin quiver (och har kvar ledighet på mer än ett) så funkar det.

  • lars_k

    Medlem
    14 april, 2010 vid 06:21

    Ni kan inte båda få ut pengar från Fkassan samma dag. Men man ta ut 7 dagar i veckan så den ena kan tex ta 3 dagar och den andra 4 dagar.

  • ola-h

    Medlem
    14 april, 2010 vid 06:24
    Lars_K;606333 wrote:
    Ni kan inte båda få ut pengar från Fkassan samma dag. Men man ta ut 7 dagar i veckan så den ena kan tex ta 3 dagar och den andra 4 dagar.

    Fast som sagt, med fler barn verkat det funka att ta ut pengar för samma dag (fast för olika barn). Ingen har protesterat när vi gjort så i alla fall.

  • dr-masse

    Medlem
    14 april, 2010 vid 07:02

    Det slutgiltiga beviset för att vindsurfing är en sport utövad av män med hög fart in i gubbstadiet har nu levererats i denna tråd.

    och även jag kommer att ta ut pappaledighet för surfsäsong i år… 🙂

    Är vindsurfing idag lite som skateboard var på typ tidigt 90-tal? Utövad av närmast sörjande och utdöende fantaster? Och min spaning då är att vi kan förvänta oss en rejäl come-back för vår sköna sport om sisådär en 10-15 år…

  • adde

    Medlem
    14 april, 2010 vid 07:56

    Det är väl inte problemet att ta ut pengar samma dag som är problemet utan att vara lediga samma dag… Första året kan man ju vara ledig utan att ta ut några pengar och på så sätt inte tulla på antalet dagar som man kan få ersättning/vara ledig. Efter barnets 1årsdag måste man dock ta ut ersättning motsvarande 100% sysselsättning, dvs för 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI.

    Det kan också vara klokt att se till att ha liiite inkomster även första året för att kunna jämka räntekostnader och pensionspar… dags att deklarera!!

    [Pappaledigt i höst med en svärmor i varberg som bara väntar på att pass barn och servera after-surf middagar…]

  • hasse4

    Medlem
    14 april, 2010 vid 08:03

    Kommer ner på nästa prognos.

  • mes

    Medlem
    14 april, 2010 vid 09:49
    adde;606346 wrote:
    [Pappaledigt i höst med en svärmor i varberg som bara väntar på att pass barn och servera after-surf middagar…]

    Just den lilla meningen kunde du faktiskt låtit bli…:(

  • blabussen

    Medlem
    14 april, 2010 vid 16:39
    adde;606346 wrote:
    Det är väl inte problemet att ta ut pengar samma dag som är problemet utan att vara lediga samma dag… Första året kan man ju vara ledig utan att ta ut några pengar och på så sätt inte tulla på antalet dagar som man kan få ersättning/vara ledig. Efter barnets 1årsdag måste man dock ta ut ersättning motsvarande 100% sysselsättning, dvs för 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI.

    Det kan också vara klokt att se till att ha liiite inkomster även första året för att kunna jämka räntekostnader och pensionspar… dags att deklarera!!

    [Pappaledigt i höst med en svärmor i varberg som bara väntar på att pass barn och servera after-surf middagar…]

    hmm det var en lägligt placerad svärmor..

    som tur var för oss planerade vi in en surf bebis, så det blev rätt mycket surf förra året i väntan på bb besöket 🙂 Så hon fyller 1 år i september, så fram t.o.m september kan vi vara föräldralediga och ta ut delad ersättning utan att bli av med SGI?

    hmm, det verkar som det är bra att lägga nästa bebis mitten av oktober när det börjar bli kallt. Då får man mycket surf i väntan på bb samt mycket surf fram t.o.m 1 års dagen, det får blir nyproduktion 15 januari 2011 😀 haha, då var det löst.

  • thermochron

    Medlem
    14 april, 2010 vid 17:59

    Vi vindsurfare måste vara ett bra sjukt gäng. Här diskuterar vi hur man planerar kidsen för att optimera möjligheterna till surf :grin:. Jaja snart ramlar man väl dit själv också, och får plugga in reglerna så att man inte missar några bra höststormar.

    Just ja, och så får man se till att övertyga svärmor att flytta till västkusten innan det är dags också.

  • surfslusken

    Medlem
    14 april, 2010 vid 19:02
    Thermochron;606463 wrote:
    Vi vindsurfare måste vara ett bra sjukt gäng. Här diskuterar vi hur man planerar kidsen för att optimera möjligheterna till surf :grin:. Jaja snart ramlar man väl dit själv också, och får plugga in reglerna så att man inte missar några bra höststormar.

    Just ja, och så får man se till att övertyga svärmor att flytta till västkusten innan det är dags också.

    Eller så flyttar man till västkusten “tomhänt” o fixar både kidsens mor o en svärmor på plats.
    Men inte fan har man lyckats på dom 6år man bott här!
    Man kanske trots allt inte e riktigt så charmig som man själv tror?

  • thermochron

    Medlem
    14 april, 2010 vid 19:21

    Slusken, jag känner ju inte dig, men att döma av tidigare inlägg om handskar och så vidare så verkar du vara allt annat än “tom-hänt”

    I övrigt ett bra förslag, jag ska överväga saken:confused2:

  • luwa1111

    Medlem
    14 april, 2010 vid 19:52
    surfslusken;606476 wrote:
    Eller så flyttar man till västkusten “tomhänt” o fixar både kidsens mor o en svärmor på plats.
    Men inte fan har man lyckats på dom 6år man bott här!
    Man kanske trots allt inte e riktigt så charmig som man själv tror?

    Svar NEJ!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbart i Varberg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.