• el_duderino

    Medlem
    13 april, 2009 vid 17:56
  • gustav-s

    Medlem
    13 april, 2009 vid 18:05
    El_Duderino;540323 wrote:

    Tyckte att den gjorde sig bättre här. Inte alla som orkar läsa en gammal samlingstråd om blocketannonser.

    Speciellt eftersom det inte handlar om en vanlig annons där nån begär hutlösa priser för en gammal bräda utan en skum farkost som nog inte många sett tidigare.

    /Gustav

  • el_duderino

    Medlem
    13 april, 2009 vid 18:21
    Gustav S;540325 wrote:
    Speciellt eftersom det inte handlar om en vanlig annons där nån begär hutlösa priser för en gammal bräda/Gustav

    I beg to differ

  • gustav-s

    Medlem
    13 april, 2009 vid 18:35
    El_Duderino;540327 wrote:
    I beg to differ

    Ok, lite klumpigt skrivet men jag tror att de flesta förstår vad jag menade. Om du inte gjorde det så ska jag förklara för dig:

    Blocket superstarstråden handlar om gamalt skit folk säljer till hutlösa priser. Ok att det var ett överpris på den här oxå men jag tycker att den är intressant på grund av andra saker än priset.

    Håller du med nu eller förstår du fortfarande inte?

    Sen när du ska citera någon så kanske du ska ta med hela meningen och inte bara en del av den så att man definitivt feltolkar den.

    /Gustav

  • swe-496

    Medlem
    13 april, 2009 vid 18:39

    Nä den här annonsen är ännu bättre. Hutlöst pris för en så udda farkost. Den var tänkt som en “nybörjarbräda” när den kom om jag inte minns helt fel. Har prövat en sån en gång. Det var en i Farsta Windsurfing Klubb som hade en sån.

    Det var som att försöka vindsurfa med en pontonbrygga…*S*

  • Knatte

    Gäst
    13 april, 2009 vid 18:41

    Aldrig testat eller sett en sådan skapelse:tongue: Men tror inte det var något direkt hit, då den förblev okänd.
    Men hade den kostat mindre, skulle den kunna vara en kul och udda grej på stranden:laugh:

  • swe-496

    Medlem
    13 april, 2009 vid 18:47

    Mmmm ta bort en nolla på priset så kanske det ligger mer rätt.
    Som sagt har jag både sett och testat. Ingen hit direkt som du säger Knatte.

    Men på 80talet sålde man ju allt som det kunde surfas på.

  • el_duderino

    Medlem
    13 april, 2009 vid 19:17
    Gustav S;540328 wrote:
    Blocket superstarstråden handlar om gamalt skit folk säljer till hutlösa priser. Ok att det var ett överpris på den här oxå men jag tycker att den är intressant på grund av andra saker än priset.

    aha

    Gustav S;540328 wrote:
    Håller du med nu eller förstår du fortfarande inte?

    njae…

    Gustav S;540328 wrote:
    Sen när du ska citera någon så kanske du ska ta med hela meningen och inte bara en del av den så att man definitivt feltolkar den.

    Ok, jag visste inte ens att jag citerade någon

  • gustav-s

    Medlem
    13 april, 2009 vid 19:30

    Vad kallar du det när du trycker på knappen Quote för att kommentera nåt som jag skrivit? Jag ska ge dig en ledtråd. Kan Quote betydet citera?

    http://tyda.se/search?form=1&w=quote&w_lang=

    Antingen spelar du bara dum för att du inser att du inte har nåt att komma med eller så är du dum på riktigt?

    Sluta fjanta dig nu.

  • carl-r

    Medlem
    13 april, 2009 vid 19:39

    Jävla intressant grej. Jag kan tänka mig att den inte är nåt vidare att få ett kastfall på va? En ponton där man landar på rygg. 😀
    Skulle gärna se en film på den.

    Sen förstår jag egentligen inte tanken bakom designen. När man har en utriggare är det väl för att hålla emot kraften från masten, men mastfoten är ju ledad på en surfrigg. Det känns lite som ett feltänk från början.

  • Knatte

    Gäst
    13 april, 2009 vid 20:10
    Carl R;540346 wrote:
    Jävla intressant grej. Jag kan tänka mig att den inte är nåt vidare att få ett kastfall på va? En ponton där man landar på rygg. 😀
    Skulle gärna se en film på den.

    Sen förstår jag egentligen inte tanken bakom designen. När man har en utriggare är det väl för att hålla emot kraften från masten, men mastfoten är ju ledad på en surfrigg. Det känns lite som ett feltänk från början.

    Kan det inte vara, att man tänkte större våtyta = tidig planing eller så??
    Sedan gör väl vikten att det inte funkade så i praktiken väl?? surfa på en pontonbrygga verkar ju seegt 😉

  • el_duderino

    Medlem
    13 april, 2009 vid 20:14
    Gustav S;540344 wrote:
    Vad kallar du det när du trycker på knappen Quote för att kommentera nåt som jag skrivit? Jag ska ge dig en ledtråd. Kan Quote betydet citera?

    http://tyda.se/search?form=1&w=quote&w_lang=

    Antingen spelar du bara dum för att du inser att du inte har nåt att komma med eller så är du dum på riktigt?

    Sluta fjanta dig nu.

    Ahhh, det skulle ju stått citera istället för quote… hur många vet egentligen vad quote betyder..?

  • tsss

    Medlem
    13 april, 2009 vid 20:45

    Såg ett gäng såna här kattor på Riddarfjärden någon gång under 80-talet, i samband med Gaff Yacht Societys seglingar där (första helgen i sept varje år)

    Det var en marknadsföringsgrej att visa upp sig, tror det var 4-6 kattor som körde runt. Det var för mig både första o sista gången som jag såg denna skapelse, så kunderna strömmade väl inte direkt fram i stim…

    Dock skulle den fylla sin plats på det behövliga windsurfingmuseet, när nu det börjar byggas? Kanske Sjöhistoriska museet kan vara intresserade? (För Riksidrottsmuseet är det troligen inte? Nåja, dom tog tacksamt emot mitt första par av inlines, som var tillverkade på 60-talet, så man vet ju aldrig…)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.