Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfförbud Torkelstorp !!

  • Surfförbud Torkelstorp !!

    Publicerad av toby på 8 september, 2008 vid 10:50

    Pratade med hamnkaptenen och ordföranden i småbåtshamnen i lördags. De var mycket trevliga men ville framföra att det pågår livliga diskussioner i föreningen om att förbjuda oss att vara där.

    Han sa att han har försvarat oss inför föreningen då han tycker att det är trevligt att det är liv och rörelse i området, men att det finns vissa som är riktigt gnälliga.

    Han sa att diskussionerna igentligen börjat för två års sedan när vindsurfarna hade nån tävling där ute trots att de fått ett nej.

    Den som är mest gnällig är nån som har en båt i norra änden, dvs framför staketet och som vill parkera sin bil rakt framför båten. Han sa att vi reder nog ut detta men att under tiden ABSOLUT inte parkera på den sidan, utan att parkera på grönområdet i övrigt.

    Dom kommer nu även att plana ut markområdet väster ut och anlägga parkering samt gräsområde, Han sa i samma andetag att detta är officielt för båtägare….men indirekt att det är för oss surfare 🙂 och att dom fått beviljade medel från kommunen vilket gör att det blir då svårare att mota bort oss.

    So spread the word “INGEN PARKERING VID STAKETET”

    fesen svarade 15 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • sourra

    Medlem
    8 september, 2008 vid 10:52

    Skulle du inte kunna göra en illustration som visar vilka P-platser som man ska undvika om man mot all förmodan skulle få för sig att vara och köra i denna vidriga lergöl?

  • gonzo

    Medlem
    8 september, 2008 vid 10:54

    fan snart e det surf förbud längs med hela väst kusten

  • tote

    Medlem
    8 september, 2008 vid 10:57

    Den gnällige kan väl sätta upp en “Privat-P” skylt eller liknande så är det löst.
    Hyggligt av dem att anlägga en ny gräsplan bara för oss dock! :laugh: Det blir till att bjuda på tårta när det är klart! 😉

  • rimsson

    Medlem
    8 september, 2008 vid 13:09

    Äntligen slipper man bli blåst, besviken, ledsen, deprimerad och lite arg ibland.
    Äntligen finns det bara gött med kite!

  • toby

    Medlem
    8 september, 2008 vid 13:58

    @sourra 497846 wrote:

    Skulle du inte kunna göra en illustration som visar vilka P-platser som man ska undvika om man mot all förmodan skulle få för sig att vara och köra i denna vidriga lergöl?

    gör ett försök….RÖTT = NO PARKING

  • toby

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:04

    @sourra 497846 wrote:

    Skulle du inte kunna göra en illustration som visar vilka P-platser som man ska undvika om man mot all förmodan skulle få för sig att vara och köra i denna vidriga lergöl?[/QUOTE

    parkera absolut inte här

  • fesen

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:06

    Jag tror jag stött på den griniga gubben som vill parkera vid sin båt.

    Det var nog inte mer än 5 personer/bilar på hela området. Då kommer den en bil med en gubbe…som hänger sig på tutan…till synes utan anledning. Herregud, undrar vad han gör om det en dag står en timmerbil och lastar längs vägen han kör varje dag. Ställer han sig bakom och tutar tills den flyttar på sig?!

    Jaja. Det är ju inget stort problem att låta bli att parkera på dessa platser. Särskilt inte om det skall göras ännu mer plats. 🙂
    Men det vore fint om vi kunde komma överens med föreningen om lite infoskyltar kanske. Så att ovetande slipper att reta upp folk i onödan…

  • toby

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:11

    @sourra 497846 wrote:

    Skulle du inte kunna göra en illustration som visar vilka P-platser som man ska undvika om man mot all förmodan skulle få för sig att vara och köra i denna vidriga lergöl?

    tycker verkligen jag e värd lite aloha-points för att jag fick till bilderna så bra :)….eller? 🙂

  • toby

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:13

    @Fesen 497913 wrote:

    Jag tror jag stött på den griniga gubben som vill parkera vid sin båt.

    Det var nog inte mer än 5 personer/bilar på hela området. Då kommer den en bil med en gubbe…som hänger sig på tutan…till synes utan anledning. Herregud, undrar vad han gör om det en dag står en timmerbil och lastar längs vägen han kör varje dag. Ställer han sig bakom och tutar tills den flyttar på sig?!

    Jaja. Det är ju inget stort problem att låta bli att parkera på dessa platser. Särskilt inte om det skall göras ännu mer plats. 🙂
    Men det vore fint om vi kunde komma överens med föreningen om lite infoskyltar kanske. Så att ovetande slipper att reta upp folk i onödan…

    Jupp du har rätt de e han…

  • sourra

    Medlem
    8 september, 2008 vid 14:16

    @toby 497914 wrote:

    tycker verkligen jag e värd lite aloha-points för att jag fick till bilderna så bra :)….eller? 🙂

    Trots att jag inte tycker att det ska löna sig att uttryckligen be om points så…. Hallåja! =)

  • nic

    Medlem
    8 september, 2008 vid 15:32

    @toby 497914 wrote:

    tycker verkligen jag e värd lite aloha-points för att jag fick till bilderna så bra :)….eller? 🙂

    Jag tycker det är minusaloha på att be om dem. men du får trots allt aloha för att dramaturgin på denna korta tråd liknar en hollywoodfilm komplett med lyckligt slut å allt…

    Jag tycker vi snickrar ihop en skylt med texten privat parkering till honom. Hehe, skulle vara kul att se honom första gången innan han fattar att han fått en alldeles egen parkering.

    nic

  • skotten

    Medlem
    8 september, 2008 vid 15:41

    make some signs for the dude and try to keep it cool between you.. I had a guy that set his dog on my students and the trainerkite last year LOL

  • toby

    Medlem
    8 september, 2008 vid 16:44

    @nic 497934 wrote:

    Jag tycker det är minusaloha på att be om dem. men du får trots allt aloha för att dramaturgin på denna korta tråd liknar en hollywoodfilm komplett med lyckligt slut å allt…

    Jag tycker vi snickrar ihop en skylt med texten privat parkering till honom. Hehe, skulle vara kul att se honom första gången innan han fattar att han fått en alldeles egen parkering.

    nic

    ….shit åxå minusaloha….de va fan inte lätt å ladda ner bilden från hitta.se….å rödmarkera va ett rent helvete….du fattar inte vad jag fick gå igenom men stolt jag blev när den bara satt där som ett smäck hahaha….sant…men tack, jag skall aldrig be om poäng igen 🙂 jag lovar

    hamnkapten som han kallade sig var otroligt positivt inställd till surfare…vilket är vår räddning, annars är det tydligen 12 markägare som äger marken som enligt honom är ganska pissed off på oss…men det verkar bara vara parkeringsplatserna som är ifrågasatt…tycker faktiskt vi håller placet ganska rent åxå…det är sällan man ser så mycket som ett kolapapper på marken…

  • haze

    Medlem
    8 september, 2008 vid 16:45

    Lägg in på windsurfing konfen oxå då??

  • danneman

    Medlem
    8 september, 2008 vid 20:22

    anledningen att han är så positivt inställd kan ju va att många vindsurfare gjorde en insamling för att lägga nytt grus på vägen för nått år sen. nice att vi ska få en egen parkering.. sen ska ska vi inte glömma att verkligen kör lugnt på vägen ut. även om adrenalinet pumpar.. 30 max .. helst vid dom första husen och bondgården… over and out..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfförbud Torkelstorp !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.