• lars_k

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 09:25

    Överföring till Kepplers konto via skandiabanken nätbank (utlandsbetalning). Gratis!

  • surfen

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 17:40

    SEB internet bank. Till Keppler på deras IBAN (utlandsbetalning)kostar en 10a för mig.

    IBAN-Nr.: DE16 6665 0085 0007 0312 46
    Swift-Bic-Nr.: PZHSDE66

  • dude

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:22

    Tack för tipsen. Det är ju en bit kvar till säsongen börjar, men det är ju kul att ha grejer hehe – det gäller att inte förköpa sig eller felköpa bara!

  • slor4ever

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 10:42

    Vet att detta varit uppe tidigare, men vad är det ni köper som är billigare hos Keppler?
    ’06-orna verkar vara jämförbara med priserna svedala. Ex.vis:

    Bräda Keppler Sverige
    Eliminiator 10.400 10.999
    RRD Z-Ride 11.000 9.999

    Är det Keppler’s “Auslauf” som lockar? Eller får man ett annat pris när man mailar?

  • nordgren

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 11:42

    Japp, det är fjolårsprylar som är mycket billigare där.

  • usel

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 12:00

    Jo men aven arets prylar kan vara vesantligen mycket billigare.
    Allt beror pa vad man skall ha och nar du valjer att betala. Det lonar sig alltid att fraga Klepper.

    Ex RRD Wave cult ’06 jag bestalde 2 st och betalade 930 Eur st inklusive frakt till dorren. SurfersP ville samtidigt ha 11500 SEK st.
    Vid samma bestalnings tillfalle kopte jag aven 3 st ’06 segel och hade ungefar samma relation till Svenska list priser pa dessa.

    Den stora fordelen ar annars, tycker jag, att man far allt hem skickat till dorren. Snabbt och smidigt och normalt inget krangel.

    Mvh

    Usel

  • slor4ever

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 12:41
    usel wrote:
    Jo men aven arets prylar kan vara vesantligen mycket billigare.
    Allt beror pa vad man skall ha och nar du valjer att betala. Det lonar sig alltid att fraga Klepper.

    Ex RRD Wave cult ’06 jag bestalde 2 st och betalade 930 Eur st inklusive frakt till dorren. SurfersP ville samtidigt ha 11500 SEK st.
    Vid samma bestalnings tillfalle kopte jag aven 3 st ’06 segel och hade ungefar samma relation till Svenska list priser pa dessa.

    Den stora fordelen ar annars, tycker jag, att man far allt hem skickat till dorren. Snabbt och smidigt och normalt inget krangel.

    Mvh

    Usel

    Så listpriset:
    RRD Wave Cult 11 Pure – Wave € 1359
    kan man få ned till 930 Eur inkl frakt ? Är det mängdrabatten som gör det?
    Man kan ju undra varför inte Keppler annonserar dom priserna på sin hemsida…

  • drakglenn

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 12:42
    usel wrote:
    Ex RRD Wave cult ’06 jag bestalde 2 st och betalade 930 Eur st inklusive frakt till dorren.

    2 st!! ….. Manligt! :cool2:

  • usel

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 13:01

    Nja, tror inte mitt pris hade sa mycket med mangden utan snarare att jag la ordern innan han hade hunnit lagga upp alla ’06 priser pa webben. Tex inhandlade jag aven en Naish Vector ’05 sent i hostas och fick finna mig i att betala hans list pris pa 699 Eur, visserligen ok eftersom den modellen inte fanns i Sverige vid kop tillfallet men betydligt mer an de 5200 SEK jag hade hoppats pa.

    Men som Surfen skriver ar det alltid bra att hora med Klepper vad han har, nar han kan leverera etc innan man bestammer sig.

    Mvh

    Usel

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 februari, 2006 vid 16:11
    dude wrote:
    Det känns osäkert att beställa en boardbag till en bräda från honom. Hur har ni andra för erfarenheter?

    Niklas
    Det verkar vara många som köpt från keppler och är nöjda, jag kommer dock aldrig mer att köpa hos honom. Andra har säkert andra erfarenheter.
    Men det hä är mina.

    Man får aldrig tillfredställande svar på sina frågor.
    Det känns aldrig som att allt är klart och tydligt.

    Karln är ju extremt fåordig. Man skickar ett mail med div. frågor och får i bästa fall svaret “yes” (goddag yxskaft).
    Vet inte om han bara är dålig på Engelska eller om han är vanligt jäkla Tyskt oförskämd.
    Häromåret sabbade han min semester genom att lova leverans inom 10dgr 12000:- vart därmed låsta på hans konto, 2,5veckor senare fick jag grejorna 2veckor på västkusten utan prylar=semestern körd.

    Jag ringde honom flera gånger och han sa att grejorna var skickade.
    När jag bad om trackingnr hittade han bara på något nummer som inte stämde för att bli av med mig.
    När jag ringde tillbaka för att få rätt nummer svarade de inte längre på vare sig telefon eller mail. när jag ringde från mitt hemnummer+mobilnummer

    Man skall vara ute i riktigt god tid om man skall köpa hos honom.

    Jag är f..n så glad att jag till slut fick mina grejor men hela firman känns tämligen oseriös.

    Och förskottsbetalning?? faan det är ju 2000-talet.

  • johanc

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 18:16

    Jaha…

    Jag måste ju säga att han verkar minst lika seriös som du. Vem är du? En svensk handlare som vill ha hem surfEuro till sverige? En Nej till Europa-administratör som är ute och lobbar lite?? Eller bara en hederlig surfare som är förbannad över att semestern gick åt H-e???

    Ingen kan bedöma det eftersom du inte vågade/ville/kunde sätta ut vem du är..

    Är det seriöst??

    Undrar

    JohanC

  • jakob_s

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 18:40

    Trist..
    Oregistrerad, kitta på sig prylar ska man ju göra i god tid !
    Det är ju lika grundläggande som “Ni ska hedra eder moder och eder fader”.. typ..

    Planerar man sina köp av prylar så att en försenad leverans börjar förstöra potentiella surf dagar redan efter 4 dagars försening så får man, uteslutande, skylla sig själv enligt mig. (och tillråga på det försening från annat land)

  • lars_k

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 18:59

    Jag tror han skickade grejorna så fort han kunde efter att dina insatta pengar blivit registrerade på hans konto (överföringen tar ju också några dar…). Han hade ju grejorna på lager! Vad sedan händer på transporten är ju utom hans kontroll. Men han kanske inte skulle lovat en exakt lev tid iofs…
    Trist med semestern som gick åt skogen, men liite bättre framförhållning får man väl ändå ha… Handlar det om dagar är det ju över disk hos SP som gäller.
    2.5 vecka är ju helt OK att vänta. Jag har fått vänta 2 mån på grejor från svenska handlare…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.