Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surf/Kite evt dyk

  • Surf/Kite evt dyk

    Publicerad av mikaelh på 27 juli, 2012 vid 12:06

    Efter att jobbat majoriten av sommaren så blir de en vecka i september(första typ) som jag drar iväg för lite värme o sol. Det jag är ute efter är vågsurf(nybörjar surf typ) samt kite och evt dyka lite.
    Kollade på Fuerteventura men de var jävlen va svårt att hitta flygresor som inte tar mer än ett dygn…

    Någon som har något förslag på andra ställen man kan dra till i en vecka?

    bohm svarade 11 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johnny-nacksving

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 13:12

    Hur kan det vara svårt att hitta flygstol till en semesterö? Har du kollat med charterbolagen? Det flygs väl massor av plan direkt från sverige till kanarieöarna?

  • johnny-nacksving

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 13:18

    Glöm inte att göra en hälsoundersökning med friskhetsintyg innan du åker. Jag var där i våras och fick inte dyka pga att jag saknade detta. Spansk lag, så det var ingen ide att argumentera. Fick dricka öl alla dagar det inte blåste istället.

  • mayol

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 14:14

    Svår kombination men Hurughada/Soma Bay är mitt tips. Relativt vindsäkert, bra kiteställe/center (7bft) och bra hotell med dykcenter (The Breakers). Dock ingen vågsurf…

  • mikaelh

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 18:46
    Johnny Nacksving;694151 wrote:
    Hur kan det vara svårt att hitta flygstol till en semesterö? Har du kollat med charterbolagen? Det flygs väl massor av plan direkt från sverige till kanarieöarna?

    Hittar faktiskt inget direktflyg till Fuerteventura utan såfall får man ta någon av de andra öarna o sen se sig om ett sätt att ta båt..

    Hur är Hurughada med vågsurf?? Inget bra vad jag har hört…

  • 1111

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 15:15

    Det går billiga flyg mellan alla öarna.. om du har tur 200 kr enkel..

  • bohm

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 18:48

    Mexico!

    Bra surf och världens näst största korallrev. Men en vecka kanske är lite kort…

    Jag har inte varit där själv men kommer boka snart

    Hurgarda funkar inte om du ska vågsurfa. Världsklass på dykningen och bra kitemöjligheter. Men jag tyckte hurgarda saknade det mysiga man får i många andra länder. Sjukt jobbiga människor…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surf/Kite evt dyk

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.