Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkompisar FBG?

  • Surfkompisar FBG?

    Publicerad av alexullared på 23 augusti, 2005 vid 19:49

    tjena

    finns det några surfare här i FBG som seglar ofta nu på hösten?

    jag går sista året på gymnasiet i FAlkenberg. bor i ullared.. rätt slappt schema nu så ser ut o kunna bli mycket surf i höst.. men inte kul och vara ute själv. så finns det några surfare att ha sällskap med i höst?

    eller är det i apelviken alla håller till?

    borde ju finnas nån på skolan här i fbg som håller på med
    sånt här?

    //Alex

    spike svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfbulten

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 09:36

    Hej Alex,

    Vi har lite olika ställen som vi seglar på.
    Ringsegård, Skrea, Glommen, Stranninge, Lejet.

    Hör gärna av dig, Jag bor i FBG men seglar mycket i Stranninge. 070-5407228

    MVH
    Tobias A

  • alexullared

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 20:27

    okok

    ska ni ut i morgon då? verkar vara lite sydliga vindar så är det olofsbo som gäller eller?

    det är inte er jag har träffat nån gång i rinsegård i somras? jag kör en vit vw t4 och badar en hel del när jag försöker surfa..hehe..

    // alex

  • johan_gbg

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 22:37

    Hej Surfbulten, det låter jättebra! Får jag också följa med?
    / Johan

  • surfbulten

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 06:12

    Nix, dig har jag inte träffat vad jag vet. Jag har faktiskt inte varit å seglat i ringsegård i år. Det har blivit mest Skrea å Stranninge.Jag hoppas att jag kan åka ut idag, får se lite hur dagen slutar. Som det ser ut så kan det bli s-so idag å då kan det bli race i skrea, dock inga vågor men fort kan det gå.

    /Tobias

  • surfbulten

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 06:16

    Du Morpen. Du kan få följa med om du är snäll. Hörde från säker källa att du har inhandlat lite prylar?? Föresten, min classic är obrukbar så nu kan det gå hur som helst. Ingen classic å inga tyskkallingar- hur skall detta sluta.

    Skall du ner nått eller?

    /Bulten

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 07:25

    Bulten! När du skriver Glommen, menar du Olofsbo då eller vid Glommens hamn? Har en gång stått och kollat på feta bryt utanför norra piren men det såg lite grunt ut här och där. Annars rullade det in rätt najs i bukten norr om hamnen. Hade varit kul att veta om nån kör där och vilken riktning som funkar.

  • surfbulten

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 08:01

    Tjena Lars K !
    Jag menar norr om Glommens hamn. Vi går i vid kiosken.
    Rätt ok ställe, inte så mycket sten men man skall nog passa sig att köra för nära yttre södra delen av viken ser ut som att det ligger stora stenar där. Exakt vind riktining för vågor kan jag inte riktigt svara på för blåser det på bra så seglar vi mest i Stranninge eller Lejet när det gäller vågor men jag brukar faktiskt mest gilla att köra så fort det går. Skall ta och studera Glommen lite bättre för jag tror att det kan bli bra där.

    /Bulten

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 08:23

    Aha. Ja, det ligger rätt mkt sten utanför piren, men vågorna bröt fint och brutalt på dem =)
    Kanske man kan hitta nån sektion som man kan rida på dock…och jag har hört nåt rykte om Glommens hamn som brutalt vågställe.
    Kan tänka mej att S-SSV kan bli körbart norr om hamnen. Jag kanske drar ner ikväll och kollar läget.

  • alexullared

    Medlem
    7 september, 2005 vid 10:41

    någon som skall ut i morgon förmiddag då?
    är det mycket sten i glommen? norr om hamnen.. verkar ju vara hyfsad sandstrand där annars?

  • spike

    Medlem
    7 september, 2005 vid 10:47

    Har varit där en gång, då såg jag 2 stenar ruggigt nära ytan, som man tur nog missade, och om jag inte minns fel så var det nog lång-grunt oxå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfkompisar FBG?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.