• gifvars

    Medlem
    17 augusti, 2004 vid 08:37

    Mmm, okej,
    Fakta är bäst, helt klart.
    Men visst måste det vara ok att rapportera in innan man drar ut på vattnet, tyyyp, att “jag avser segla 4,7m2/90ltr/80kg, och/eller att man uppskattar vinden till 10ms”?

    Om man är först annars kan man väl iof rapportera att “Andra seglar 4,7/100ltr/…”.
    Risken är väl annars att man är ute på vattnet 2-3 timmar och inte kan rapportera hur kul det är.
    O vi som sitter o tjyvhåller vid stämpeluret måste sitta där 2 timmar i onödan. 🙂

    Mvh,

  • fatpat

    Medlem
    17 augusti, 2004 vid 13:47

    Håller med.
    Inga frågor, bara rapporter.
    Rapporter om det är för lite vind är ju självklart bra så man minskar bomkörningarna när man tror det brallar.
    /Patrik

    sth> kontoret, 0 m/s, inget vidare. P.

  • svan

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 08:32

    HÅller med om bara rapporter å inga frågor.

    Jag tycker dock det är mycket mer intressant med väderförhållandena istället för utrustning. Rapporteringen används av fler än w-surfare, tex kite, våg, seglare.

    s

  • calle

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 10:41

    Bara rapporter!!
    / Calle

  • nicko_

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 11:16

    Bara rapporter tycker jag med. Det stora problemet med det hela är väl dock om folk verkligen bryr sig om att ta den tiden. Visst är det tråkigt att segla ensam så då skulle i alla fall jag rapportera. Är det redan en del folk på vattnet så kanske man inte gör det. Man får bara hoppas att folk tänker på att man själv gärna vill få rapporter när de sitter hemma ovetandes/väntandes och därför tar den lilla extra tiden och skickar in ett SMS.

    Det optimala vore ju fasta vindmätare uppsatta på våra spots (i surfhöjd) kopplade till GSM-noder som skickar SMS in till surfnet när vinden t.e.x överstiger ett gränsvärde… Olika typer av surfare skulle kanske kunna sätta sina egna gränser för när de vill ha SMS. Racenissen med 12m2 kanske vill veta när det blåser 6m/s+ medans vågnisse vill veta när det blåser 10m/s+. Vem vet… Det kanske kommer tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2004 vid 19:35

    Det är kanske så att vissa av oss redan har vindoch nederbördsmätare med koppling till mobilen och SMS varning:-)(uppdatering var 10 minut)
    Välkommen att titta på http://www.kiteaddicts.net och se hur det ser ut.
    Och använda det är gratis om man nu bor nära Fortuna utanför Helsingborg så slösa bara på våra “bits and bytes”det bjuder vi på:-)
    Hälsningar
    Anders och Roger
    http://www.kiteaddicts.net

  • tigger

    Medlem
    23 september, 2004 vid 20:15

    Är det någon som får några SMS från GBG å Halland? Ja får tusans inga…Skickas det lite här eller har ja gjort nåt galet…?

    Tjing // Davie!

  • wavejump

    Medlem
    23 september, 2004 vid 20:30

    Först och främst en stor eloge till Gifvars som betalar för alla SMS.

    Tycker nog att man borde tillåta en del frågor.
    Oavsett var man bor i Stockholmsområdet så har de flesta minst 5mil till de riktigt sjyssta ställena exempelvis Fituna eller Torö, (Fituna som kan vara hur bra som helst mellan S-SSV väldigt små marginaler om det skall vara värt resan) Vågar man då åka dessa 5-10mil gå tidigare från arbete mm.om ingen har rapporterat? Man kanske efter mkt stress lyckas ta sig ner till Fituna och det ser riktigt bra ut. Hur vettigt är det att ge sig ut i viken om det visar sig att du är helt jäkla ensam där ute i skogen? Jag skulle kalla det ännu en bomkörning!
    Jag antar att tanken med Surfnet bla. är att göra Vindsurfingen mer lättillgänglig och att kunna ta till vara på så många som möjligt av de få blåsiga dagar vi har.
    Däremot att fråga om det blåser på Gjörveln eller i Näsby etc.känns inte rimligt.
    /Micke

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.