Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner DRY,

  • bonasurf

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 07:59

    Svar till:


    Haha!

    Har dragit runt på en Surf Partner DRY i något år nu (fick den gratis med 2 nyare riggar smile.gif)
    men den är lite bångstyrig. Har just köpt ny bräda dock, Surf Partnern rekommenderas inte…

    Dessutom har den nästan gått av på 3 ställen, dom brädorna kanske har gjort sitt nu tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Om sanningen ska fram hade dom gjort sitt redan innan 90 talets början.

  • zilversurfarn

    Medlem
    11 augusti, 2005 vid 21:26

    Ha ha, själv började jag min karriär på en Surfparner UFO för att sedan avancera till en Surfpartner π (Pi, med längden 3.14…).
    Det var tider det!

  • s

    Medlem
    15 augusti, 2005 vid 18:12

    Svar till:


    om jag inte minns fel är DRY från 1985, ca. Det är allltså en liten, gammal och SVÅR bräda för en nybörjare. I synnerhet om riggarna också är från mitten av 80-talet bör du nog undvika paketet.

    [/ QUOTE ]

    Va???
    Är detta inte en nybörjarbräda???

    Jag blir alldeles tårögd då jag ser att någon seglar dessa brädor! Nostalgi!

    Jag hade en sådan mellan 87 och 89 och lärde mig vattenstart, gipp, att hoppa mm. mm.
    Jag hade min första dag i vågor i Apelviken på en Dry.

    Till Dry-brädan hade jag en komplett rigg med ett NPU comfortwing på 5,2kvm. Fullattat! Men bara tre lattor…

    För detta paket betalade jag 4495kr. Lånade av farsan (har aldrig betalt igen det helt wink.gif)

    Men den var som sagt hopplöst omodern redan då. Byttes mot en Klepper 272 1989, eller var det redan 1988? Minns inte.

    /Staffan

  • brynge

    Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:06

    Ja det var tider det.

    Började på en RAY, med ett 5,5 kvadrats surfpartnersegel (tror det var ett Pryde Funsail egentligen) som därefter byttes mot en DRY och ett Pryde RAF Slalom 4,6.

    Faktum är att DRYen var rätt snabb på sin tid. Hade väl nordiskt hastighetsrekord satt i Danska Hvide Sande om jag inte minns fel. Själv minns jag tydligt hur jag raceade förbi betydligt fräckare skapelser från Bic och Klepper och vad det kan ha varit.

    Synd att de la av. Hade nog varit bra för sporten i landet med en svensk tillverkare.

    Som tidigare har sagts så skulle jag dock inte rekommendera dig att köpa paketet för 3000:-. Möjligen 300:-, men bara om du är beredd på att prylarna inte är nå vidare bra och förmodligen kommer gå sönder ganska snart.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 17:29

    ojojoj nu kommer nostalgikern i mig fram ,min första “funboard”var en surfpartner w.e.t det var grejer,hade en rigg från open ocean tror jag den hette,köpt i lund

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 18:48

    Tiga Powerjibe! Efter Twist så klart. 390, 22 kg, 1100 liter eller nåt 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner DRY,

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.