Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport västkusten?

  • Surfrapport västkusten?

    Publicerad av anonym-anvandare på 14 februari, 2003 vid 13:10

    Hej!

    Har tänkt att dra mot västkusten nu i början på mars för surfpremiär. Är det nån som kan berätta hur det är därnere?! Is/snö och lite vattentemperaturer.. Är ni många som kör nu eller!?

    Är så sugen att jag håller på och dö!!!

    /gustav

    dala svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 13:15

    gbg
    isfritt förutom i grunda vikar, men det ligger 5cm snö på backen, har varit en minusgrad i luften senaste veckan, vattentemperaturen är väl därefter. brrrr
    /Mattias

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 13:20

    Jaa, det är ju inte hawaii precis! Kmmer nog snart ett lågtryck med +10grader, syd vridande mot sydväst 10-15 m/s, strålande sol till att börja med innan himlen mörknar och det blir lite byigare… underbara vårförhållanden!!
    /G

  • endy

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 13:25

    Tjena!
    Just nu blåser det ju inte, så det är inge ös här i halmstad iaf
    Isen ligger väl i kanten lite här och där men havet är ju isfritt, bara vinden infinner sig så kör jag iaf.
    Vattnet ligger väl runt en 2-4 grader skulle jag tro, viktigare är dock lufttemp som måste vara plusgrader annars stannar tom jag inne tongue.gif
    Surfa På

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 14:04

    håller med helt och hållet.. +5 grader i luften vill man nästan ha för att ge sig ut…
    /G

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 15:43

    10/10 är min gräns grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 15:55

    intressant… mina gränser varierar från år till år. När jag var som värst låg jag kring 2/5.. Nu när jag är lite äldre vill jag nog ha 5/5. Fast då är det formula som gäller, konverterar man det till vågbräda, ensam, frånlandsvind är det ganska mesigt… wink.gif

    /G

  • kungdenknege

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 19:34

    Äeh ni e ju pussys hela bunten… 1/3/5.3 eller mindre är ju det som gäller smile.gif

  • endy

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 20:19

    Svar till:


    Äeh ni e ju pussys hela bunten… 1/3/5.3 eller mindre är ju det som gäller

    [/ QUOTE ]

    Vad jag vet har herr kung inte varit ute än och han har väl en torrdräkt om jag inte minns fel wink.gif

  • colle_screamer

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 15:35

    själv har jag ingen torr eller semidry dräkt så min gräns går när jag hört att någon har vart ute med våtdräkt. Dvs. att när ni vart ute för första gången med våtdräkt så lägg gärna in ett stolt inlägg här så man får lite koll på vatten temperaturen. Ligger i lumpen nu så man hinner inte riktigt med alla updates här på konfen.

  • tomtenissen

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 17:21

    Kungedenknege din stackare!
    Du har tamejfan den största käften jag varit med om!
    Att det kan komma så mycket skit från en och samma källa upphör aldrig att förvåna mig! Det har gått så långt att jag funderar på att skicka några pundar-nissar ner till sydliga breddgrader ( läs:Malmötrakten!) för att läsa surflagen för dig!

    Kan ge dig ett kort utdrag ur lagen;

    1) Det är på vattnet det gäller! (inte på Konfen, lillkillen!)
    2) Det är INTE imagen som gör surfaren!
    2) Ödmjukhet är allt !!! (Vi är alla olika duktiga och har alla olika förutsättningar. Vissa kanske inte uppskattar att segla mitt i vinter, trots att det är plusgrader i luften, vilket bör accepteras utan fåniga kommentarer!)

    M.a.o får jag den spontana känslan av att vissa skulle ha en del att tjäna på ett lite annorlunda framträdande!

    / Tomtefar

  • dala

    Medlem
    17 februari, 2003 vid 07:58

    Falsterbo, soptippen.
    Testade seglingsförhållandena och det var mycket bra. Istjocklek 6-2 cm. Vind NO 4-5 m/s riktigt fin havsis. Segelstorlek 8.7 m2
    Vi var 8 st ute och seglade och hade en kanondag.
    Vattentemperaturen testade jag efter en liten tur ut på 2 cm isen som konstigt nog inte höll. Jag kan säga att vattnet är kallt, jädrigt kallt (mppp*), naturligtvis utan våtdräkt för att få en korrekt bedömmning av tempen.

    (*mini pitt pansar pung)

    Det gällar att ta till vara alla fina dagar nu innan säsongen på smält vatten kommer igång. Se bifogad bild med Öresundsbron i bakgrunden.

    // Dala //

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport västkusten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.