Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing svullet öga efter stormen

  • svullet öga efter stormen

    Publicerad av schnitzler på 6 augusti, 2008 vid 08:48

    Efter att jag surfade på måndagskvällen har mitt vänstra ögonlock börjat svullna. Den har en svag nyas av lila och det gör ont så fort jag blinkar, inte jätteont men det känns.
    Är det någon som har en ide på vad som kan ha hänt och vad jag kan göra för att svullnaden ska försvinna?

    //erik

    marangen svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bjornen

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 09:44

    @schnitzler 487724 wrote:

    Efter att jag surfade på måndagskvällen har mitt vänstra ögonlock börjat svullna. Den har en svag nyas av lila och det gör ont så fort jag blinkar, inte jätteont men det känns.
    Är det någon som har en ide på vad som kan ha hänt och vad jag kan göra för att svullnaden ska försvinna?

    //erik

    Har du betalt tvlicensen, kanske fått en snigel på ögat 😉

    //Björn

  • g_l

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 11:03

    Du kanske har fått en vagel. Kan uppstå om man suttit för länge i drag/blåst. Känns som en liten förhårdnad i ögonlocket. Brukar gå över av sig själv efter någon/några dagar. (Är inte läkare själv, så du kan säkert få bättre svar av någon av Steffos experter.)

  • doc

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 11:28

    Lila låter som blod. Slog du ögat eller ögonbrynet? Blåmärken följer tyngdlagen…

    Själv skulle jag råda till en kontakt med närmsta vårdcentral istället för att be om gissningar på konfen 🙂

  • schnitzler

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 11:32

    mystiskt….svullnaden har gått ner nästan helt och hållet
    gick ändå till apoteket och köpte en ögonkräm som ska vara bra
    tack för svar
    /erik

  • svenne

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 11:32
    Doc;487764 wrote:
    Själv skulle jag råda till en kontakt med närmsta vårdcentral istället för att be om gissningar på konfen 🙂

    Fegis! Klart man ska fråga på konfen först, att uppsöka en läkare är alldeles för enkelt för att det ska vara värt det. Det skulle vara mycket bättre om någon Steffo-medlem kontaktade vårdcentralen åt honom och sen svarade i den här tråden vad det kan vara för fel. Ett öga mer eller mindre spelar ingen roll, avståndsbedömingen får man ta på erfarenhet istället.

    För egen del så misstänker jag starkt att du hade alldeles för lite nedhal.

  • schnitzler

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 12:04
    Svenne;487767 wrote:
    Fegis! Klart man ska fråga på konfen först, att uppsöka en läkare är alldeles för enkelt för att det ska vara värt det. Det skulle vara mycket bättre om någon Steffo-medlem kontaktade vårdcentralen åt honom och sen svarade i den här tråden vad det kan vara för fel. Ett öga mer eller mindre spelar ingen roll, avståndsbedömingen får man ta på erfarenhet istället.

    För egen del så misstänker jag starkt att du hade alldeles för lite nedhal.

    nu va det ju inte så att jag enbart litade blint på konfen.
    innan jag skrev frågan ringde jag vårdcentralen och frågade vad dom tyckte jag skulle göra. efter det ställde jag frågan här för att kanske få ut lite mer efter andras erfarenheter (vilket kanske inte framgick) inte mer..

  • surfen

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 12:32

    @Svenne 487767 wrote:

    För egen del så misstänker jag starkt att du hade alldeles för lite nedhal.

    Ja jävlar, Haahahah, så bra…
    surfen

  • raggi-man

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 13:44
    schnitzler;487776 wrote:
    nu va det ju inte så att jag enbart litade blint på konfen.
    innan jag skrev frågan ringde jag vårdcentralen och frågade vad dom tyckte jag skulle göra. efter det ställde jag frågan här för att kanske få ut lite mer efter andras erfarenheter (vilket kanske inte framgick) inte mer..

    konfen e väl någon form av gud, den kan man lita på

  • doc

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 14:28

    Förvisso. Och vi är ju alla troende 🙂

    Dessutom får jag sova på jouren om ingen bryr sig om att åka till sjukan. Guld!

  • gammel-ippa

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 15:20

    Kan ni bota mitt knä? Minisk + ledband. Höger knä är det som är trasigt.
    Epoxy har jag provat 😉

  • swe-496

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 15:50

    @”gammel” ippa 487847 wrote:

    Kan ni bota mitt knä? Minisk + ledband. Höger knä är det som är trasigt.
    Epoxy har jag provat 😉

    Då tror jag du har använt dålig epoxy;) Lindade du med glasfiberväv eller kolfiberväv?
    Skulle rekommendera en blandning av kolfiber och kevlar för att vara helt på säkra sidan;)*S*

  • marangen

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 21:44

    @”gammel” ippa 487847 wrote:

    Kan ni bota mitt knä? Minisk + ledband. Höger knä är det som är trasigt.
    Epoxy har jag provat 😉

    Dra ett par varv med silvertejp. Brukar fixa det mesta:)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing svullet öga efter stormen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.