Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle 2010

  • styret

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 21:48

    Jag menar inte att ha två fasta domare under hela touren. Det håller jag med om att det blir meckigt. Men däremot två fasta domare per tävling.

    Dessutom TROR jag inte att man behöver ha superkoll som sådan domare. Om jag tar mig själv som exempel, jag känner igen grundtricksen och förstår utökningen av svårighetsgrad i vidareutvecklingarna och jag ahr en uppfattning om vad jag tycker ä ett väl genomfört trick, men jag plockar inte på rak arm alla de nyaste tricken.
    Det är där som seglarna själva kommer in. Seglarna har alltid hundra koll på alla trick och kommer med sin input. Vilket iallafall när vi körde det här formatet på Grönis funkade klockrent.

    På tal om den tävlingen, klart man kan köra på andra ställen än redan kända och traditionella freestylespots. På två timmar från beslutet fattades så var ju tävlingen igång nere i grönis istället för på Haga.

    Ang domare igen. Två domare borde ju gå att skaka fram om man erbjuder soppapengar tillexempel och sköter logistiken lite. Det borde kunna finansieras med tanke på vad medlemmar och klubbar betalar varje år.
    Och som sagt, målet är ju inte att köra utdragna tävlingar bara för sakens skull så även domarna borde kunna få tid att frisegla med alla polarna efter finalen.

  • swe-496

    Medlem
    6 februari, 2010 vid 08:50

    Kan förbundet gå in och stötta med soppapengar för domarna? Kan ju vara ett sätt att få till det med fast domare på tävlingarna för er. Det kan ju också visa att förbundet satsar lite på freestyle/wave. Det är ju trots allt inom fs/w vi har de som tävlar mest internationellt och på hög nivå. Speed har bra många som åker runt på tävlingar utomlands också, men den klassen har ju bevisligen störst deltagarantal på tävlingarna här hemma också.

    Skulle vara kul att se freestylen växa igen.

  • tws

    Medlem
    6 februari, 2010 vid 13:06

    Bra initiativ. Alle kan ikke stille hver gang, men bare kjør på likevel. Den viktigste seileren er arrangøren.

  • svenne

    Medlem
    6 februari, 2010 vid 22:39

    Jag står fast vid vad jag skrev tidigare.
    Om det blir fyra eller ännu hellre fem tävlingar i år, är jag beredd att slänga in en bräda som förstapris till cupvinnaren.

    Sen kan man ju alltid hoppas att den helsponsrade jävel som snor förstaplatsen ger bort brädan till den som behöver den mest… 😉

  • philippos

    Medlem
    7 februari, 2010 vid 03:17

    Ge brädan till den som ställer upp och dömer istället så är den biten löst. 😉

  • karapp

    Medlem
    17 februari, 2010 vid 17:12

    Grymt initiativ!
    Tror absolut på att man bara bokar ett datum och sedan bestämmer man plats efter var prognosen ser bäst ut…
    Blir det någon tävling i gbgtrakten hostar GWC förstås gärna!

    Jag kan säkert ställa upp som extra domare på nån/några tävlingar, tycker
    som styret att det bör vara två domare som är med genom hela stegarna.
    Men kan ju vara två proseglare i amatör och tvärtom.

    För en amatörklass måste vi ha, det är ju då mina trick kommer fram 🙂

  • joachim_larsson

    Medlem
    17 februari, 2010 vid 18:16

    Keep up the good work, fram med ungdomarna och då kommer freestyle dominera

  • teamrider

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 09:14

    Vi planerar för en mobil wavetävling i skåne. Än så länge väldigt löst men jag tror att alla vågseglare är riktigt sugna på det. Vore toppen om vi kunde få ihop det.

    Mer info när alla bitar börjar falla på plats men möjliga platser är några av Skånes bästa spots typ Gislöv och Båstad.

    Heden, pm:a mig om du har något att tillägga.

  • basse

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 09:21

    En skåneserie i Wave hade jag gärna kommit ner och deltagit i också! Kul!

  • lillhagen

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 10:29

    Härligt med lite initiativ på vågsidan oxå!

    Paddy vi kan väl synka datum så fort det blir lite mer konkret. Jag har snart ett förslag klart för tilltänkta datum för freestyle touren

  • teamrider

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 11:36

    Absolut!

    Det troliga är att vi kör ett slimmat arrangemang med mobil enhet och på avrop. Vi håller koll på prognos och senast onsdag i aktuell vecka avgör vi om vi har go på tävlingen. Då har vi ganska bra koll på vilket spot som kan leverera.

    Förhoppningen är att köra en kvaltävling under våren och sen en invite-tävling med topp 16 från vårens tävling längre in på säsongen.

  • emil_h

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 14:20

    Härligt initiativ! Grymt tävlingssugen. Hoppas många andra också är det 🙂

    Jag tror ni ska försöka ha mer än endast 4 tillfällen för att öka chanserna. Det lär ju ändå inte bli full pott, dvs vind alla tillfällen. Boka in typ 6 helger och avgör 3 dagar innan om och var det ska bli tävling. Alla får hjälpas åt! Man får räkna med en hel del komprimisser om det ska bli något av det. Som du sa så är ju t ex bojar helt onödigt. Det viktigaste är att svenska vindsurfare får tävla alls!

    Vore grymt kul om det kunde vara en fungerande vågtour också 🙂

  • s-1441

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 18:43

    Mycket bra intiativ ! , hade varit väldigt kul om vi kunde fått några tävligar nu i år ! , var ju sämre med det förra året !

    Tycker som Emil att ni ska lägga upp några speciella datum och sedan kolla om prognosen är bra för den helgen , om prognosen är bra så kör vi , annars tar vi nästa datum ! ,
    Sjukt tävlingssugen nu ! 🙂

  • teamrider

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 20:19

    Jo tanken är att vi ska ha ett antal datum som är gällande men att vi ger besked ett par dagar innan om plats etc (om det är prognos). Om allt funkar kanske vi kan köra ett antal tävlingar men vi satsar på att genomföra minst en. Bara för att vi Bokar upp helger i förväg garanterar det ju tyvärr inte att det blir tävling.

    Satsar på en så slimmad organisation som möjligt så alla deltagare får räkna med att hjälpa till och rodda.

  • poppo

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 16:51

    Grymt initiativ med vågtävling Paddy! Det känns som det är på tiden.

    Hade vart kul att komma ner och va med – vi får väl se hur det går med småbarn, altanbyggen, jobb och annat som på nåt märkligt sätt äter tid och reducerar flexibilitet…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.