Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT Österskär 22/5-23/5

Taggad: 

  • SWT Österskär 22/5-23/5

    Publicerad av swe-496 på 18 maj, 2010 vid 21:53

    Snart går första SWT Formulatävlingen.
    Hoppas på bra vindar.
    Endast 3st föranmälda.
    Vi hoppas att det kommer fler söderifrån. Vi tippar på att det blir mellan 15 och 20 pers på starten, men hoppas ju självklart på fler på startlinjen i första SWT-tävlingen för året.

    zurfman svarade 13 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • seeberg

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 08:30

    Sannolikheten för sjöbris är bra nu, var ute i går och planade runt i 5-6 m/s, på en i övrigt dålig prognos. Vattentemp ligger på ca 10-11 C.

    Har fått klartecken från ett antal sponsorer som bidrar med många fina priser så det kommer räcka till fler än 1,2,3 an! …….!

    SWT är öppen för alla med Formula eller BIC bräda, så länge du är medlem i vindsurfingförbundet. På plats kommer vi checka av vilka som är medlemmar och är du inte det går det bra att betala på plats 300 kr (Pro), Amatör (? kr). OBS detta är ett krav från förbundet, och du får tyvärr inte delta i tävlingen om det inte är avklarat. Vi som arrangerande klubb kan åka på skadestånd vid händelse.

    Flytväst/plagg måste alla ha också.

    Ok, jag vet att det finns många Formulaseglare i sthlms området, som nyligen har skaffat utrustning, och som funderar på hur det skulle vara att delta på en tävling. En tävling är ett perfekt tillfälle att få rutin och utvecklas, få trimtips av andra o dela erfarenheter – Du sänker din inlärningskruva mao radikalt.

  • swe-31

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 08:40

    Från Skåneland kommer Ulf, Mats och Dala. Bilen är packad och vi åker efter lunch.

  • swe-496

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 07:27

    Lördagen bjöd på skiftande vindar mellan 1-6m/s. Vi genomförde 3 starter varav 1 blev avblåst då vinden droppade för mycket. Det blev tyvärr inga godkända race då vinden bara höll i sig ett varv. Vi är 15st anmälda. Vart är resten av formulaseglarna? Nu på morgonen häller regnet ner och det blåser 1m/s. Igår hade vi högsommar på stranden med en hel del badgäster.

  • seeberg

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 19:52

    Från sol på lördagen till regn och rusk på söndagen. Många kom i säng sent efter partyt på solbrännan. Lång väntan med brunch och många koppar kaffe, och åskväder som passerar. MEN Hoppet är det sista som övergiver en… Kl 15.45 gick apan ner och vinden har ökat rejält 10-15 m/s nordväst! Alla går ut med 10.7-11.7, då det ser relativt lungt ut från stranden. Det är rejält drag i trasorna, o många önskar att de hade valt mindre, 9.0 hade nog fungerat bättre för mig iallafall. Vi genomför 2 race i mkt hårda vindar.

    Resultat
    1. Jonas Sohlberg
    2. Robert Åberg.
    3. Siggi från Litauen LTU565

    Grymt seglat!

  • zurfman

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 20:05

    Bra arrangemang. Kul med tävling i Österskär, även om jag ej tävlar själv.

    Synd att det inte kom aningen mer vind på lördagen… (fick allt på em idag)

    Kör tävling nästa år igen, den här helgen hade ni ej helt flyt med vinden… (brukar ju ofta vara 4 m/s ändå)
    Om det är möjligt så skulle det vara kul om ni hade ett sprint-race också med kortare bana nära land så man kan se enklare (men det brukar ju ej vara så i formula)

  • seeberg

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 21:01

    De som sponsrade ÖVK och SWT tävlingen vill vi från klubben rikta ett stort tack till! Det var följande företag; Wästergården, Computer Associates och Surfbutiken. Det var tillräckligt med priser så att samtliga deltagare fick var sin, inte illa!

    Utöver det lottades det ut ett sprillans nytt segel från KA sails, som Ulf Jentler bidrog med som pricken över I:et. Mats Hartwig från Skåne drog vinstlotten.

  • swe-31

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 11:31

    En längre rapport från tävlingen finns att läsa på http://svfformulacup.blogspot.com/

    Saknar min startklocka, någon som hittat en blå startklocka vid parkeringen ?:confused2:

  • zurfman

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 21:56

    Jag såg ingen när jag riggade ned (om du menar parkeringen närmast Rödlöga), men jag var ganska trött då (så jag hade kanske inte sett den framför näsan ens).

    Om jag hittar den så lämnar jag den till Österskärs formula-åkare. Troligtvis redan funnen vid det här laget.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT Österskär 22/5-23/5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.