Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Syd Afrika- Table Wiew

  • Syd Afrika- Table Wiew

    Publicerad av talleri på 26 november, 2005 vid 21:29

    Hej!
    Ska för första gången prova Kap staden i vinter!!
    Sticker 21 jan till ett ställe som heter Table Wiew…
    och stannar där i 5 veckor.

    Nån som har vart där/ ska dit då?
    Vore trevligt med lite tips om var man ska segla, och vilka olika spots det finns där….

    C/y Uffe

    talleri svarade 18 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • ove226

    Medlem
    26 november, 2005 vid 22:57

    jag styret håkan kalle g o valbotompa kommer va där
    de 3 första från ibörjan på januari de två andra kommer i början på februari.
    första gången för oss också….

    Ses kanske där dude!

  • pericson

    Medlem
    27 november, 2005 vid 16:16

    Hej,
    Har blivit övertalad cool.gif av min fru att styra vår smekmånad till … SYD AFRIKA!!
    Vår tanke är att flyga till Kapstaden tillbringa ngn vecka där och sedan ta oss österut på Port Elisabeth. Jag kommer inte att ta med mig mina prylar (där gick gränsen) så jag undrar lite om var man kan hyra utrustning. Finns det ngt tips på boende så tas det tacksamt emot!

    Vi åker förmodligen sista vecka i Feb + 2-3v.

    Vi kanske ses!

  • mexi_

    Medlem
    7 december, 2005 vid 21:54

    Grattis till en kanonresa, kom just hem därifrån. Kan varmt rekommendera Table mountain i solnedgången med lite champagne – romantik på hög nivå!

    Vad gäller surfprylar så hyrde jag av Cabrina Kites på Blowberg Strand. De var de enda jag fick tag på som tillät att man tog med sig sakerna därifrån, alltså förvarade dem på annan ort.

    Jag hyrde grejjor i 2 veckor (RRD Freestyle/Wave 85 årsmod 2006, NP core/zone 5.3, 4.7, 4.4, 3.9 årsmod 2003/4 ?, 3 master, bom våtdräkt NP 3000 5/3, midjesele Cabrina, skrivmejslar + spännband) totalt betalade jag 4000:-
    Kanonsaker och de var riktigt justa trots att jag gjorde en del märken i den splitter nya brädan. Prata med Sean som är en kanonkille. Du hittar mer info på http://www.sawindsurf.co.za!

  • cfd

    Medlem
    28 december, 2005 vid 11:15

    Ska också till SA i Jan. – Feb. Funderar på det där med våtdräkt. Räcker det med en kortärmad 3mm:s sommardräkt, eller ska man behöva släpa med en 5/3mm vinterdräkt?

  • go_catch_a_wave

    Medlem
    31 december, 2005 vid 14:29

    Ta med din 5/3. Kan bli ner mot 10 grader i vattnet om strömmarna vill.
    Ta med sommardräkten också…
    /Daniel:santa:

  • talleri

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 16:27

    Låter ju helt perfekt!
    Drar om 2veckor nu!!
    Fanns det några nybörjarprylar att hyra oxå?
    Jag tar med mej mina prylar själv men damen kommer ner 3 sista veckorna, å har lust att prova på den där insjön..
    /talleri

  • mexi_

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 20:25
    talleri wrote:
    Låter ju helt perfekt!
    Drar om 2veckor nu!!
    Fanns det några nybörjarprylar att hyra oxå?
    Jag tar med mej mina prylar själv men damen kommer ner 3 sista veckorna, å har lust att prova på den där insjön..
    /talleri

    Sean hade brädor upp till 130 liter, tror att han hade segel upp till 7.0 också…..men som han skrattande sa så använder de inte så stora segel där nere………

    Blir nog perfekt att hyra stora brädan med 5.3 och 4.4 då får tjejjen köra mycket.

    Jag åkte mycket på en sjö/å nära muizenberg, det är en rätt nice känsla när det blåser 3.9 och det är plattvatten, mycket fart då!!!

  • talleri

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 20:32
    mexi_ wrote:
    Sean hade brädor upp till 130 liter, tror att han hade segel upp till 7.0 också…..men som han skrattande sa så använder de inte så stora segel där nere………

    Blir nog perfekt att hyra stora brädan med 5.3 och 4.4 då får tjejjen köra mycket.

    Jag åkte mycket på en sjö/å nära muizenberg, det är en rätt nice känsla när det blåser 3.9 och det är plattvatten, mycket fart då!!!
    Perfekt!
    Tack för tipset…
    Bara 3 jävla arbetsdar kvar nu, på söndag är man i vattnet!!
    Börjar faktiskt å kittla i magen:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Syd Afrika- Table Wiew

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.