Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i GBG…

  • soumipoika

    Medlem
    2 september, 2008 vid 09:27
    Roding;496099 wrote:
    Jag kör en Gul Bic Core 148L och ett F2 6.0 Segel. Ser ni mig ( lär ju inte gå att missa ) så kom gärna fram och hälsa eller ge lite tips!

    6.0 är nog bra riggat dag.

    Vad tycker du om din Core? Hur känns längden? Känner du av att volymen ligger något på höjden?

    Vad har du själv för mått (vikt o längd)?

    Går i köpatankar om en Bic Core 135 nämligen. Har hört att det är en bra nybörjar-/transitionbräda.

    Det där med tips går nog both ways är jag rädd – mycket kvar att lära här.

  • roding

    Medlem
    2 september, 2008 vid 09:33

    Har ju faktiskt inte ens testat den, blir första gången idag! 😀
    Köpten den i lördags, men enligt killen som hjälpte mig på Stadium XXL så skall den funka som en riktigt bra bräda som man kan lära sig på och sen också ha när man vill lära sig lite mer avancerade grejer.
    Själv så är jag 170cm lång och runt 78kg stor.

  • soumipoika

    Medlem
    2 september, 2008 vid 09:40
    Roding;496106 wrote:
    Har ju faktiskt inte ens testat den, blir första gången idag! 😀
    Köpten den i lördags, men enligt killen som hjälpte mig på Stadium XXL så skall den funka som en riktigt bra bräda som man kan lära sig på och sen också ha när man vill lära sig lite mer avancerade grejer.
    Själv så är jag 170cm lång och runt 78kg stor.

    Okidoki. Kul med premiär då:smile:
    Själv 90kg på 188cm. Tänker rigga 5.8. Hoppas på vind upp till 10 m/s så kanske jag får planing, vore gött.
    Har tidigare testat en rrd360S om 133L, vilken funkade finfint. Den är dock lite kortare än Core:n och har volymen fördelad lite lägre. Men vaffan man är ju nybörjare så man kanske inte ska vara så petig.
    Vad fick du ge för din bräda på Stadium då?

  • roding

    Medlem
    2 september, 2008 vid 09:45

    Hela paketet med bräda och en F2 rigg med 6.0 kostade 8990:- mot 13.990:- i originalpris så dom har sänkt det ganska så rejält kan jag lova!

  • fj69

    Medlem
    2 september, 2008 vid 11:00

    @Soumipoika 496109 wrote:

    Okidoki. Kul med premiär då:smile:
    Själv 90kg på 188cm. Tänker rigga 5.8. Hoppas på vind upp till 10 m/s så kanske jag får planing, vore gött.
    Har tidigare testat en rrd360S om 133L, vilken funkade finfint. Den är dock lite kortare än Core:n och har volymen fördelad lite lägre. Men vaffan man är ju nybörjare så man kanske inte ska vara så petig.
    Vad fick du ge för din bräda på Stadium då?

    Jag tror jag vet vem du är Soumipoika! ny ja mikke syr!

    Fredriki

  • soumipoika

    Medlem
    2 september, 2008 vid 11:32
    FJ69;496120 wrote:
    Jag tror jag vet vem du är Soumipoika! ny ja mikke syr!

    Fredriki

    Pra satana vetty! Och jag vet vem du är. Du är den där gubben som smyger omkring i Apelviken och fotograferar surfpojkar:wink: Fråga Marängen, han vet också:D

    Ses i eftermiddag då!. Då blir det framåt på Soumipoika…vetty!!!

  • fj69

    Medlem
    2 september, 2008 vid 11:56

    yeah, right………ses! – ny, ja ska trena råppen å pli mikke fina kille!

    Routsi paskapoika

  • marangen

    Medlem
    2 september, 2008 vid 15:00

    @Soumipoika 496130 wrote:

    Pra satana vetty! Och jag vet vem du är. Du är den där gubben som smyger omkring i Apelviken och fotograferar surfpojkar:wink: Fråga Marängen, han vet också:D

    Ses i eftermiddag då!. Då blir det framåt på Soumipoika…vetty!!!

    FJ69 é mykke snuskguppe. Men du soumipoika, vi gilla ju sej det vettu!!! SAAATAnnna Perkkele, jag kan sej int följa Varperg. Nu jag pörjar gråta…:(
    /Janne P

  • fj69

    Medlem
    2 september, 2008 vid 18:24

    @marängen 496175 wrote:

    FJ69 é mykke snuskguppe. Men du soumipoika, vi gilla ju sej det vettu!!! SAAATAnnna Perkkele, jag kan sej int följa Varperg. Nu jag pörjar gråta…:(
    /Janne P

    Inte kråta- klad!

    Jonte rippa upp hela skiten i Askim – brutalt. respect!

    F

  • marangen

    Medlem
    2 september, 2008 vid 21:21

    @FJ69 496233 wrote:

    Inte kråta- klad!

    Jonte rippa upp hela skiten i Askim – brutalt. respect!

    Ikväll han sitta som storfiskar´n å berätta fina storys på jaktslott i Alby!!!

  • soumipoika

    Medlem
    3 september, 2008 vid 06:42
    marängen;496299 wrote:
    FJ69;496233 wrote:
    Inte kråta- klad!

    Jonte rippa upp hela skiten i Askim – brutalt. respect!

    Ikväll han sitta som storfiskar´n å berätta fina storys på jaktslott i Alby!!!

    Jo ny all fina killarna på Jaktslott veta sej. Jag var som sej finaste ferjan Silja Serenad på vattnet vetty.
    En kort rapport:
    Plaskade med 135:an – kändes ranglig för mina 90 nybörjarkilon. 148:an funkade. Gubben Johnsson väntade tålmodigt på stranden och kliade sig i skägget – superlågt blodsocker som vanligt men jag tror han slafsade i sig en gräsand när jag var på vattnet för han flippade inte på hela tiden. Annars är åldermannen en grym coach – mycket Yodasnack och så, att använda sin mentala fena, mm. Blir godis det här!
    Trist att du inte kommer ner – nästa tåg då.

  • roding

    Medlem
    3 september, 2008 vid 07:40

    En kort rapport för min del.
    Plaskade på en hel del med 148:an som var galet vinglig för mig igår, har ju aldrig testat en sån liten bräda innan. Kan ju också säga att jag personligen hellre hade haft lite mer volym på bredden än på höjden.
    Sen så var det en till sak som jag la märke till, eftersom jag är en total nybörjare så är jag ju tvungen att dra upp seglet ganska så frekvent och med det materialet som BIC har valt att ha på brädan som antihalk så skavde det ganska så bra mot seglets nersida. Inge bra alls.
    Kan ju vara något att tänka på man funderar på att köpa den.

  • soumipoika

    Medlem
    3 september, 2008 vid 08:35
    Roding;496350 wrote:
    En kort rapport för min del.
    Plaskade på en hel del med 148:an som var galet vinglig för mig igår, har ju aldrig testat en sån liten bräda innan. Kan ju också säga att jag personligen hellre hade haft lite mer volym på bredden än på höjden.
    Sen så var det en till sak som jag la märke till, eftersom jag är en total nybörjare så är jag ju tvungen att dra upp seglet ganska så frekvent och med det materialet som BIC har valt att ha på brädan som antihalk så skavde det ganska så bra mot seglets nersida. Inge bra alls.
    Kan ju vara något att tänka på man funderar på att köpa den.

    Såg dig faktiskt i plurret, men fick tyvärr inte tid att hälsa. Håller med dig om volymfördelningen – skulle vilja haft mer volym bak, inte så långsmal i brättena om du fattar. Men ändå en jävla skillnad mellan 135an och 148an – helt olika shape. 135an har typ ingen volym alls akteröver i jämförelse. 135an upplevde jag som superranglig, men kanske roligare i längden. Står o väger mellan köp av de olika stl – ett jävla dilemma helt enkelt:confused2: Ska ut o testa 135an idag igen – Askim igen. Lite blåsigare idag också, så det kan nog bli fint.
    Ska du ut idag?

  • soumipoika

    Medlem
    3 september, 2008 vid 08:43
    Roding;496350 wrote:
    En kort rapport för min del.
    Plaskade på en hel del med 148:an som var galet vinglig för mig igår, har ju aldrig testat en sån liten bräda innan. Kan ju också säga att jag personligen hellre hade haft lite mer volym på bredden än på höjden.
    Sen så var det en till sak som jag la märke till, eftersom jag är en total nybörjare så är jag ju tvungen att dra upp seglet ganska så frekvent och med det materialet som BIC har valt att ha på brädan som antihalk så skavde det ganska så bra mot seglets nersida. Inge bra alls.
    Kan ju vara något att tänka på man funderar på att köpa den.

    Det där med skavet på seglet kommer du undan snart när vattenstarten sitter som smäcken:D Kanske kan du silvertejpa undersidan för att undvika skav. Vet iofs inte hur det påverkar seglet, men du blir säkert tillrättavisad av någon surfer om det är helmongo att göra så.

  • hellgren

    Medlem
    3 september, 2008 vid 08:54

    Jag kommer om inte annat ut till askim idag. Inte kört på typ ett år, och fetare än nånsinn.. Får se om mina 117liter ens flyter nu!

    Se upp för mig! 😀

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i GBG…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.