Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i GBG…

  • roding

    Medlem
    3 september, 2008 vid 09:53

    Självklart skall jag dit idag, ser du mig och vill testa 148:an så kom bara fram så löser vi det!

  • soumipoika

    Medlem
    3 september, 2008 vid 10:02
    Roding;496391 wrote:
    Självklart skall jag dit idag, ser du mig och vill testa 148:an så kom bara fram så löser vi det!

    Perfa. Då kan vi bytlåna lite.

  • marangen

    Medlem
    3 september, 2008 vid 17:13

    Okej surfrapparna! Hur jävla sej gick idag??
    /Mouuuustalainen jaaannne

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 07:50
    marängen;496477 wrote:
    Okej surfrapparna! Hur jävla sej gick idag??
    /Mouuuustalainen jaaannne

    OK. Här kommer en kort rapportjdjävul:

    Blåste gjorde det. Kändes ovant och roddigt så jag låg mest i plurret, men kunde öva vattenstart iaf. Senare: Lättare vind + kass teknik gjorde det svårt att komma upp i vattenstarten, men några beachstarter bjöd på några planingar (eller halvplaningar iaf). Hellgren får bedöma för han såg skiten. Summa summarum: Det gick framåt för finnen igår.

    En sak till: Har kittat upp mig nu. Bräda och rigg ligger hemma och väntar på nästa prognos, men inte ikväll för då ska jag dansa tango med Sirpa. Voi voi:(

  • fj69

    Medlem
    4 september, 2008 vid 08:02

    @Soumipoika 496663 wrote:

    OK. Här kommer en kort rapportjdjävul:

    Blåste gjorde det. Kändes ovant och roddigt så jag låg mest i plurret, men kunde öva vattenstart iaf. Senare: Lättare vind + kass teknik gjorde det svårt att komma upp i vattenstarten, men några beachstarter bjöd på några planingar (eller halvplaningar iaf). Hellgren får bedöma för han såg skiten. Summa summarum: Det gick framåt för finnen igår.

    En sak till: Har kittat upp mig nu. Bräda och rigg ligger hemma och väntar på nästa prognos, men inte ikväll för då ska jag dansa tango med Sirpa. Voi voi:(

    Grattis till köpet, blev det 148 an?

    Tango ja,

    Kan se det framför mig – du å sirpa – vad beträffar dig så stuprörsjeans i laxrött som närmast symbiotiskt smiter om din smärta stjärt, och kort boleroväst, varunder lilla proteindrinksmagen jäser, o snygga myggisar, bilden e perfekt synd bara att du skall vara passgångare – det försvårar ionekligen inlärningen av stegen…..

    F

  • roding

    Medlem
    4 september, 2008 vid 08:11

    Men om du hade kunnat smita med och filma honom när han försöker så hade det kunnat skänka mycket glädje åt alla andra på det här forumet! 😀

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 08:51
    FJ69;496669 wrote:
    Grattis till köpet, blev det 148 an?

    Tango ja,

    Kan se det framför mig – du å sirpa – vad beträffar dig så stuprörsjeans i laxrött som närmast symbiotiskt smiter om din smärta stjärt, och kort boleroväst, varunder lilla proteindrinksmagen jäser, o snygga myggisar, bilden e perfekt synd bara att du skall vara passgångare – det försvårar ionekligen inlärningen av stegen…..

    F

    Tackar. Nope, 135an. Esom jag kom iväg på den ett par ggr och halvdant fick till vattenstarterna så vågar jag chansa på att det kommer att funka framöver. Känns toppen att ha grejorna laddade o klara. Nalkas riggtips från coachen månne?

    Beträffande tangon har du träffat rätt med passgången, men det passar bra för den stil jag kör – tango från de djupa skogarna i Karelen. Annars gäller svarta snoppbrallor, fina vita sortan, fina skorna…ock niven i pakfickan. Pra. Så.

  • hellgren

    Medlem
    4 september, 2008 vid 08:52

    @Soumipoika 496663 wrote:

    OK. Här kommer en kort rapportjdjävul:

    Blåste gjorde det. Kändes ovant och roddigt så jag låg mest i plurret, men kunde öva vattenstart iaf. Senare: Lättare vind + kass teknik gjorde det svårt att komma upp i vattenstarten, men några beachstarter bjöd på några planingar (eller halvplaningar iaf). Hellgren får bedöma för han såg skiten. Summa summarum: Det gick framåt för finnen igår.

    En sak till: Har kittat upp mig nu. Bräda och rigg ligger hemma och väntar på nästa prognos, men inte ikväll för då ska jag dansa tango med Sirpa. Voi voi:(

    Hehe! Såg bra ut ju! Tyvärr får du nog nöja dig med att det var halvplaning. Regeln lyder, om du inte är säker på att du planade så planade du inte 🙂

    Men du hade bra fart.. Det kommer.. Ska jag va helt ärlig, och en hel del dum också… Så hade jag rekomenderat att du nästa gång ger dig av till sveriges bästa surfspot, b-landa.. ssshhh..
    Mindre stök o skräp (läs kajtare o vågor) och därmed en bättre plats att lära sig på tror jag. Dessutom finns det bra platser för nybörjare att va i fred.

    Ses på vattnet!

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 09:17
    hellgren;496700 wrote:
    Hehe! Såg bra ut ju! Tyvärr får du nog nöja dig med att det var halvplaning. Regeln lyder, om du inte är säker på att du planade så planade du inte 🙂

    Men du hade bra fart.. Det kommer.. Ska jag va helt ärlig, och en hel del dum också… Så hade jag rekomenderat att du nästa gång ger dig av till sveriges bästa surfspot, b-landa.. ssshhh..
    Mindre stök o skräp (läs kajtare o vågor) och därmed en bättre plats att lära sig på tror jag. Dessutom finns det bra platser för nybörjare att va i fred.

    Ses på vattnet!

    OK. Visste det. Satana. Fram med grejorna, sele och stroppar nästa gång så ska jag väl få fart på skiten.

    Björlanda alltså. Värt o testa. Vad är det för riktningar som gäller där då? Var kliver man i? Hur är botten, strandkant, mm? Parkering?

  • hellgren

    Medlem
    4 september, 2008 vid 09:41

    Bäst är där V-NV, men det funkar helt ok på det mesta.

    Man kliver i direkt från parkeringen, botten är slemmig o mysig, strankant kan du glömma, parkeringen e klockren ända tills den blir full 🙂

    Det kan va lite lurigt att hitta dig, men vill du så kan vi styra upp att jag visar vägen eller nått.. Annars finns det beskrivningar att tillgå..

    Peace!

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 11:21
    hellgren;496714 wrote:
    Bäst är där V-NV, men det funkar helt ok på det mesta.

    Man kliver i direkt från parkeringen, botten är slemmig o mysig, strankant kan du glömma, parkeringen e klockren ända tills den blir full 🙂

    Det kan va lite lurigt att hitta dig, men vill du så kan vi styra upp att jag visar vägen eller nått.. Annars finns det beskrivningar att tillgå..

    Peace!

    Orajt. Vägvisning vore grymt. Hör av dig när du ska ut nästa gång bara. Med strandkant tänkte jag mest på att det inte är en massa stenar, bilvrak, gamla sjöminor o likn att driva in i. Men det är lugnt alltså?

    Fridens

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 11:25

    Roding! Hur gick det igår? Fick du någon fart på grejorna efter regnet?

  • roding

    Medlem
    4 september, 2008 vid 11:39

    Nope, inte alls faktiskt.. Skit gick det! 🙁 Måste ju vänta på lönen nu så att jag kan fixa ett mindre segel så att man dra ut i lite starkare vindar också. Bara till att hoppas att det blåser lite mindre fram tills den 25:e. Däremot så testade jag ju lånegrejerna som min kompis hade och då gick det som satan! Hyfsat mycket lättar att köra när man står på en större bräda med mindre segel i det vädret som var igår! 🙂

  • soumipoika

    Medlem
    4 september, 2008 vid 12:22
    Roding;496761 wrote:
    Nope, inte alls faktiskt.. Skit gick det! 🙁 Måste ju vänta på lönen nu så att jag kan fixa ett mindre segel så att man dra ut i lite starkare vindar också. Bara till att hoppas att det blåser lite mindre fram tills den 25:e. Däremot så testade jag ju lånegrejerna som min kompis hade och då gick det som satan! Hyfsat mycket lättar att köra när man står på en större bräda med mindre segel i det vädret som var igår! 🙂

    Jo du var nog duktigt överriggad i går med ditt 6.0. Tror ändå att 6.0 är en bra grundstorlek för dig, jag menar det är ju inte varje dag det pungar 14ms. Men ingen fara, vi kommer igen vid nästa 10prognos. Hellberg har lovat att ta täten i Björlanda.

    ‘Til then – Häng löst

  • Knatte

    Gäst
    4 september, 2008 vid 13:03

    @Soumipoika 496752 wrote:

    Orajt. Vägvisning vore grymt. Hör av dig när du ska ut nästa gång bara. Med strandkant tänkte jag mest på att det inte är en massa stenar, bilvrak, gamla sjöminor o likn att driva in i. Men det är lugnt alltså?

    Fridens

    Strankanten är mest sand och geggig botten. Riggplatsen är gräs och lite sand/grus beroende på hur många som riggar/seglar på platsen..
    Några stenar kan du väl alltid hitta med fenan också, men i det stora hela är det helt lugnt att gå i vattnet….

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i GBG…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.