Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Synpunkter gällande slalombräda!

  • Synpunkter gällande slalombräda!

    Publicerad av sea_surf på 6 mars, 2015 vid 17:54

    Jag har funderingar på att köpa en tävlingsbräda och tänkte nog en Fanatic Slalom 130l.
    Men jag har även tittat på en AHD SL2 132l.
    Någon som har erfarenhet av sistnämnda? Eller kanske av bägge? Och synpunkter på det hela?
    Hälsar
    Christer Odlander
    Proud member of Tungsurf Club

    sea_surf svarade 9 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • falcon

    Medlem
    6 mars, 2015 vid 20:30

    Körde Fanatic Falcon 132 2013 förra året..
    Skön bräda som jag använde från 7.0 med 40 fena till 9.5 med 55 fena.
    Planar tidigt, lättkörd och tål mycket vind.
    Toppat nästan 32 knop med 8.7 segel, dock ganska choppig slör så den har mer att ge på plattvatten. Väger runt 82 kg.

    Här är en film länk då jag kör med 7.0 och blackfins project 40cm fena.
    Kunde dock ha kör mindre grejer men kul att gasa lite med stora grejer ibland.
    Kör runt 2.15 min samt 2.55 min.
    http://www.youtube.com/watch?v=Oho-Ldzs0oc

  • falcon

    Medlem
    6 mars, 2015 vid 20:32

    Så falcon 130 kanske har utvecklas till det bättre då den är nyare men 132:an var en go bräda. =)

  • badjanne

    Medlem
    7 mars, 2015 vid 10:43

    Jag kör AHD SL2 132 och är grymt nöjd med denna bräda. Har även en AHD SL 2 90 som jag är lika nöjd med. Enda nackdelen är att den är svart och repor och smuts syns lätt om man tycker det är viktigt.

  • sea_surf

    Medlem
    10 mars, 2015 vid 05:17

    Tack för synpunkter! Det blir ett roligt val för min del om någon månad.
    /Christer

  • bicless

    Medlem
    17 mars, 2015 vid 07:54

    Många slalom är grymma, men man skall nog aldrig räkna bort Starboard Isonic när man sneglar på slalombrädor. Föutom att de ligger i topp i alla tävligsresultat i stora tävlingar så är de numera överraskande enkla segla för oss vanliga dödliga. Starboard Isonic 2015 har fått “bästa betyg” resp “testers choice” i två stora tidningar nyligen.

  • falcon

    Medlem
    17 mars, 2015 vid 15:57

    Kan bara instämma då jag ersatte fanatic 132:an med en isonic 120. Båda är sköna brädor men jag fick bättre prestanda med isonicen efter första åket.

  • sea_surf

    Medlem
    27 mars, 2015 vid 14:49

    Det blev en Fanatic Falcon slalom 130l 2014, precis hämtats. Har sedan tidigare Simmer SCS 9,0 och Selectfena på 49 cm. Nu är det bara att vänta på att isen ger sig och sedan börja träna gipparna, blir Haga Park till Kristi himmelfärds 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Synpunkter gällande slalombräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.