Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta med utrusning med ryanair

  • Ta med utrusning med ryanair

    Publicerad av donpedro på 21 april, 2008 vid 16:03

    Hej undrar om någon har erfarenhet om att ta med vindsurfing utrustning med ryan air. Kollade på deras sida och infon e lite tvetydig enligt mig. först står

    “Sport- eller musikutrustning, inklusive men ej begränsat till långa fiskespön, golfklubbor, cyklar, sparkcyklar, fäktningsutrustning, surfbrädor, bodyboards, snowboards och skidor, samt stora musikinstrument som t.ex. harpor, basfioler och trummor är till sin natur olämpliga för frakt med flygbolag som tillämpar snabba turer, som Ryanair. Sådana föremål kan dock fraktas i flygplanets bagageutrymme i tillägg till din personliga tilldelning för incheckat bagage mot en tilläggsavgift på 25,00 £/30,00 € per föremål och flygning i en riktning via http://www.ryanair.com

    Men om man läser vidare skriver de att Av hälso- och säkerhetsskäl tar Ryanair inte emot enskilda föremål som väger mer än 32 kilo eller med sammanlagda mått som överstiger 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) och 119 cm (djup). Denna viktbegränsning gäller inte för transportmedel. Då blir det lite knepigare att få plats med brädan.

    spray svarade 16 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lajvarn

    Medlem
    21 april, 2008 vid 16:09

    @donpedro 459818 wrote:

    Hej undrar om någon har erfarenhet om att ta med vindsurfing utrustning med ryan air. Kollade på deras sida och infon e lite tvetydig enligt mig. först står

    “Sport- eller musikutrustning, inklusive men ej begränsat till långa fiskespön, golfklubbor, cyklar, sparkcyklar, fäktningsutrustning, surfbrädor, bodyboards, snowboards och skidor, samt stora musikinstrument som t.ex. harpor, basfioler och trummor är till sin natur olämpliga för frakt med flygbolag som tillämpar snabba turer, som Ryanair. Sådana föremål kan dock fraktas i flygplanets bagageutrymme i tillägg till din personliga tilldelning för incheckat bagage mot en tilläggsavgift på 25,00 £/30,00 € per föremål och flygning i en riktning via http://www.ryanair.com

    Men om man läser vidare skriver de att Av hälso- och säkerhetsskäl tar Ryanair inte emot enskilda föremål som väger mer än 32 kilo eller med sammanlagda mått som överstiger 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) och 119 cm (djup). Denna viktbegränsning gäller inte för transportmedel. Då blir det lite knepigare att få plats med brädan.

    “Denna viktbegränsning gäller inte för transportmedel.”
    Det är ju lugnt!

  • bratwurzt

    Medlem
    21 april, 2008 vid 21:48

    Vill varna för att ta med något som helst som inte är beskrivet med Ryanair. Har själv en pågående tvist med bolaget gällande gitarrcase som jag påstår omfattas av deras beskrivning. Men det jobbigaste med bolaget är inte själva bevisdelen utan problemet att få någon som helst kontakt eller respons av ansvariga på bolaget.
    Så mitt råd är se upp och kolla Insiders reportage om bolaget som nyss gick på 3an.

  • philippos

    Medlem
    21 april, 2008 vid 22:23

    Jag har själv bara rest med Ryanair en gång men efter vad jag hört och läst om företaget så skulle jag inte ens fundera på att ta med mig något dyrbart bagage. Jag vet att det är många som åkt med Ryanair med surfprylar och haft en väldigt lyckad resa. Vad jag förstått verkar det heller inte särskilt dyrt att ta med surfprylarna. De oturliga resenärer som blivit av med sitt bagage, fått fraktskador eller blivit försenade har dock inte fått någon ersättning av något slag. Vad jag förstått har Ryanair ibland knappt brytt sig om att leta rätt på försvunna väskor mm.

    RA är kanon i många lägen men kanske inte när det gäller surfresor. Beror ju lite på var du ska åka men kolla upp SAS är mitt råd.

  • spray

    Medlem
    22 april, 2008 vid 07:40

    @philippos 459964 wrote:

    Vad jag förstått har Ryanair ibland knappt brytt sig om att leta rätt på försvunna väskor mm.

    Det är inte helt ovanligt att man aldrig får se försvunnet bagage igen när man är ute och flyger i världen. Så detta är inget jätteovanligt.

    Har du övervägt kostnaden att flyga med SAS istället? Om du tar bort transferkostnaden kanske det inte blir så mycket dyrare. Och du har lite större säkerhet för dina prylar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta med utrusning med ryanair

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.