• challgren

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 08:32

    Jag har en riktigt hållbar och fin förlängare på Köp&sälj men kanske skulle ta och plocka bort den och spara till ett väl valt tillfälle. Det är inte mycket flex i den. Kan nästan höra klangen i träffen redan nu…

  • blueride

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 11:06
    poppo;617008 wrote:
    shit steffo!

    hade vaga planer på övernattning ett tag, men efter lördagkvällen var jag totalt slut (samt trodde inte på morgonen) – bara att gratulera! 🙂

    side-off segling i sverige händer väl per definition endast när man är helt själv på stranden..

    /marcus

  • koa

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 12:10
    blueride;617061 wrote:
    side-off segling i sverige händer väl per definition endast när man är helt själv på stranden..

    /marcus

    Har hänt några gånger för fler av oss på Torö tidigare 😀

  • bosso

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 12:14

    hmm vid närmare eftertanke vad det väl side off och logo redan efter kl 20 på lördan. Eller hur, Poppo och Dude.

  • swe22

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 12:37
    Steffo;616989 wrote:
    Jeppe, jag var faktiskt förbi första vid 7 snåret i söndags och såg att det plockades lite glasiga vågor. SUPen låg på taket men jag var inte helt sugen att hoppa i. Det är lite bökigt att SUPa när det bryter så nära land.

    Efter en stund och lite småfrusen hoppar jag istället i bilen och rullar upp till udden och ser att vågorna är snäppet större och det ser riktigt bra ut faktiskt. Kollar vinden och ser att det är rejäl sideoff och tillräckligt för att guppa ut.

    På med 5,9 och stora vågisen fort som fan och guppar ut. Efter en stund ökar vinden och solen tittar fram. Planar med 5,9 och väljer och vrakar bland vågorna som rullar in.
    Lite ovant att rida sideoff och det tar en liten innan jag inser att det gäller att falla av ordentligt för att komma med utan att blåsa av vågen. Väl på vågen ångrar jag att jag inte riggade 5.3 istället, satan vilket tryck det blir så fort fort vinden öka på lite.

    De största setten var på 2m och rikigt bra tjong, inga skitvågor här inte.
    Efter någon timme så droppar vinden lite och vrider upp en bit till mot nord, nu seglar jag ut mot den närmsta klipphällen!

    När jag sedan kliver upp ser jag att vågorna har droppad rejält sedan jag kom och inser vilken otrolig tur jag hade som prickade in surfet.
    Otroligt skön revansch mot gårdagen då jag insåg att det skulle vara bra på kvällen men ändå åkte ner på dagen och blev besviken.

    Fina vågor, sideoff vind, sol och helt ensam på udden, hur ofta händer det?

    Gratulerar!

  • petter

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 14:46

    He he för att inte tala om väddö söndag morgon, sinnes syyykt!!!

    Bosso;617084 wrote:
    hmm vid närmare eftertanke vad det väl side off och logo redan efter kl 20 på lördan. Eller hur, Poppo och Dude.
  • svenne

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 19:15

    En fulländad Torö-session. Snart på en strand nära dig.

    [IMG]http://www.nyab.se/files/170[/IMG]

  • surfslusken

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 19:30
    Jesper B;617009 wrote:
    JAAAA! Torö lekland är verkligen under utveckling. Linnea, Svea, Hilding är liksom ett helt till avsnitt i helgens äventyrsberättelse, men om vi skriver det avsnittet här blir nog Slusk riktigt odräglig. Ge våra döttrar typ 8-10 år som kommer nog slusken dyka upp dreglandes mitt i leklandet… du store tid. Då blir det nog att ta fram en kapad skinny eller en riktigt tung förlängare och ladda på ordentligt!!??

    /JB

    challgren;617017 wrote:
    Jag har en riktigt hållbar och fin förlängare på Köp&sälj men kanske skulle ta och plocka bort den och spara till ett väl valt tillfälle. Det är inte mycket flex i den. Kan nästan höra klangen i träffen redan nu…

    HAAA…HAAAA…..mkt snack på gubbarna nu!!! Ni glömmer visst en liten detalj. Att om typ 8-10 år e inte bara era döttrar äldre, utan ni me! O frågan e om ni ens grejar o svinga promenadkäppen längre då??
    Haaa….gubbarn sitter o hetsar upp varandra när dom har ett säkerhetsavstånd på 50mil o ett par pilsner innanför västen!
    Ohhh…..va trött man blir, man har ju vart me om att svartsjuka expojvänner jagat en. Men de här me att tjejernas gamla farsor försöker skrämmas va helt nytt, men ooooohh va komisk!!
    HAAA…

  • challgren

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 19:58
    surfslusken;617164 wrote:
    HAAA…HAAAA…..mkt snack på gubbarna nu!!! Ni glömmer visst en liten detalj. Att om typ 8-10 år e inte bara era döttrar äldre, utan ni me! O frågan e om ni ens grejar o svinga promenadkäppen längre då??
    HAAA…

    Om 8-10 år är du fortfarande äldre än vad jag är…hur du än vrider och vänder på det 😉
    Jag kan berätta gåtans lösning när jag kommer ner i juli…haha 🙂

  • ola-h

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 20:41

    Skön beskrivning av dagen (eller snarare dagarna), Jeppe. Jag måste säga att jag hade lite ågren över att vara fast på en osäker ostkust när Åsaprognosen såg totalt episk ut. Och synen av en rätt platt och onshore-aktigt Stenstrand gjorde mig inte gladare precis. Men det artade sig som sagt. Antagligen såg det nog rejält mediokert ut från stranden hela dagen, men väl i vattnet var det som så ofta på Torö att trots tveksam 5.0 så rullade det plötsligt in förvånansvärt fina vågor. Inga linjer direkt, kanske, men rätt feta sektioner.

    Jag har nog snart 10 sessioner på Torö och ända tills nu har jag egentligen tyckt ett det liksom aldrig funkar. Men uppenbarligen handlar det om att känna sitt spot och det tar ett tag. Jag är ännu långt från Torölocal, men helt klart har jag nu börjat fatta charmen antagligen för att jag helt enkelt börjar få lite känsla för vilken sektion som funkar vid vilka förhållanden. Och i lördags fick jag faktiskt till ett par riktigt sköna svängar. Som sagt, från stranden såg det säkert mediokert ut, men känslan var helt klart den där sköna surfiga varianten som man inte får så ofta i Sverige.

    Så jag stämmer in i tacksägelsen.

  • gurra1978

    Medlem
    18 juni, 2010 vid 01:13
    Ola H.;617324 wrote:
    Skön beskrivning av dagen (eller snarare dagarna), Jeppe. Jag måste säga att jag hade lite ågren över att vara fast på en osäker ostkust när Åsaprognosen såg totalt episk ut.

    Här är en film från Åsa på morgonen. Det blev nog bättre mot eftermiddagen vad jag förstod men då var man ju i Halmstad. Där var det 4 ggr bättre, men mer om det i nästa kommande rulle på KV 😉

  • swe22

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 12:53

    Lite film från igår 18 juni. Smygfilmade dig lite Jesper… Tänkte snacka lite men du kom ju aldrig upp ur vattnet. Själv kitesurfade jag på udden men köpte idag en SUP som jag funderat på så länge. Fan vad du plockar vågor! Inspirerande.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qwUYDB-Ebl4″]YouTube- Surf, kite och sup. Torö 18 Juni[/ame]

    / Conny

  • eastenhill

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 17:58

    Läckert! SWE22.
    Ikväll ska jag supa 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 12:13

    Conny för f-n vad jag gillar Linda Perry. Synd att hon inte för egen musik längre. Den där lilla fredagen surfade jag minst 6 timmar, först ett par på min 6.9a men körde sönder både fenor och boxar, sen lite sup, sen lite minimal. Smått men löjligt kul på alla brädorna… Om man inte enbart vindsurfar bjuder Torö upp till dans sååååå mycket oftare, men det vet vi ju båda!

    /JB

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.