Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling i Varberg…Snöstorm…

  • Tävling i Varberg…Snöstorm…

    Publicerad av fredrik-b på 26 januari, 2002 vid 08:48

    ska strax åka ner till apelviken för Refrigerator Open. Utanför är det -1C och snöar och det ligger några centimeter snö…PÅ TV snackade dom nått om en snöstorm…kan bli ganska intressant…Jaja jag lämnar en rapport om vad som händer på tävlingen ikväll.
    Fan va COOL med en vintertävling. Har det blivigt någon januari tävling genomförd tidigare?

    fredrik-b svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 januari, 2002 vid 09:44

    Kanon, lycka till
    /Bosse

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 januari, 2002 vid 12:35

    Om man tittar på deras webcam ser det ut som dom kör för fullt SICKA KUNGAR!!!!!!!!!!!!!!!

  • fredrik-b

    Medlem
    26 januari, 2002 vid 14:53

    Goddagens!
    När vi skulle köra till tävlingen så är det så mycket snö att vi var tvungna att skotta för att ens komma ut med bilen från uppfarten! INSANE!…
    Vi kommer ner till apelviken och det har precis börjat blåsa, klockan är 11. på morgonen och jag märker till min förvåning att jag har tappat bort min Huva!…plus att jag glömt ena våtskon!…otur. men som tur va får jag låna ett par 3 storlekar för små skor och en Neilpryde huva med väst från VVK;s ordförande John Paulsson. suveränt. Det blåser vid det här laget ganska mycket från Nordväst ca och det minsta jag tog med mig var 5.7 och en JP freestyleWave 86. Vi riggar upp och bestämmer att köra ett 10 minuters heat. Vi var 4 tappra kylkrigare som gav oss ut. Munderade med en shorty+en 5/3 apex dräkt och huva med väst, Apex skor och tumvantar från NeilPryde. Vi körde först en vända för att känna på grejorna och uppVÄRMNING. Man känner sig otymplig som michelin gubben, Har seglat tre månader i Sydafrika och kom hem förra veckan, så det kändes extremt knasigt med så här mycket gummi på kroppen. det plus att man är väldigt överriggad gör att det är problem bara att köra rakt fram…
    Där ute blåste det sannslöst mycket mer än va min 5.7 klara, Men det var bara att bita ihop. Vi Tappra som var ute på vattnet och trillade omkring var Jakob Huldén, Andreas Rehn, Janne Högberg och jag själv Fredrik Bengtsson.
    Trots att man har noll kontroll så laddades det friskt på vattnet från alla deltagare, framåtloopar, bakåtloopar, table tops, speedlopps och spock mm.
    Vågorna var små men det bjöds på bra vinkel för att kunna snurra i luften. Efteråt så bjöds deltagare, domare och åskådare på glögg och pepparkakor inne i den varma klubbstugan vid vattnet, mycket angenämt.
    Vem som vann kommer avslöjas på Klubbsfesten på Majas inne i stan ikväll, då får vi se vem som är VVK klubbmästare(man får inte hoppas för mycket, ganska mycket plasktid)
    Detta var en mycket festlig tävling som jag hoppas kommer i repris nästa år…
    Bilder från Eventet kommer efter helgen.

    Mahalo!
    //Fredrik

  • fredrik-b

    Medlem
    26 januari, 2002 vid 14:55

    Bild till från Sydafrika…tagen av Magnus Kläppe bakom kameran och jag framför…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 januari, 2002 vid 15:06

    Ja jag säger ju bara det
    J-vla tok.

  • surferic

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 08:21

    Hmmm, vem var det som satt i Sydafrika for ett par veckor sedan och sa “nar jag kommer hem ska jag inte segla pa ett par manader”?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 11:11

    vem vann tävlingen då ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 11:52

    Andreas Rehn blev årets kylkung!! Grymt tajt segling av samtliga deltagare! Andreas vann på sin fartrfyllda och variationsrika segling med ett antal fina trick och hopp. De andra deltagarna gjorde bra ifrån sig de också.

  • fredrik-b

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 16:22

    Det var jag, käre eric…och jag ångrar att jag gjorde det för jag seglade riktigt uselt, förstår inte hur jag kunde segla hela förra vintern hemma. Så självförtroendet är inte på topp riktigt men men får bygga upp det på Gran Canaria i vår…Vad hittar AfrikaEric på hemma i sverige nu då?

  • fredrik-b

    Medlem
    31 januari, 2002 vid 16:39

    Kolla http://www.apelviken.nu
    även en bild ovan förhoppningsvis…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling i Varberg…Snöstorm…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.