Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teabag, jag söker…..

  • Teabag, jag söker…..

    Publicerad av getwet på 16 februari, 2005 vid 07:17

    efter de hetaste spotsen på Muskö (det var väl där du befinner dig)?
    Så ge oss spotshungriga själar en liten lista på var vi ska söka någonstans på denna exotiska ö som verkar vara helt outforskad. Vi är några som undrar…….

    getwet svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • teabag

    Medlem
    21 februari, 2005 vid 20:37

    Det var väl som satan. En sökt tepåse.

    Jo Muskö har väl en del att erbjuda för de utan vågambitioner.

    Personligen håller jag BRUKET som bäst och det ligger så långt söderut man kan komma på ön. Bäst i syd, sydväst,sydöst. Inte bra på något annat.

    Eftersom jag bor på den norra änden i årets läläge har jag svårt att läsa om vinden är bra där men jag fick några riktiga ösare i somras.

    Problemet med MUSKÖ är att det är mycket tomter som ligger ivägen för många bra ställen dessutom är folk mycket ovänligt inställda till främlingar. Men det finns några fler ställen.

    Längst ut på NORA MUSKÖ. KANADA ligger tvärs över GÅLÖ och ger pålandsvind från NORR, NORDVÄST, NORDÖST eftersom vinden då också har fri väg en lång bit så är den stark och inte så byig.

    Från bensinmacken vid Mickrums brygga kan man ta sig ut på
    HORSFJÄRDEN men det är en bit till riktigt fritt vatten.
    Men man har ju en långbräda så det är bara segla på.
    Väl ute på HORSFJÄRDEN har man stora ytor med fritt vatten och det är bra på NORR, NORDVÄST, VÄST och NORDÖST om man tar sig mot Berga Örlogsskolor.

    Från Campingen vid VÄSTERFJÄRDEN har man garanterat plattvatten men botten är väl slemmig och det är en bit ut att få helt fri vind men väl ute är den stark och jämn från
    SYD, SYDVÄST, NORR och NORDÖST.

    Men som sagt Bruket är favoriten men tänker man sig att åka från stan är det lika långt om inte längre till Muskö som till TORÖ. Det är väl därför man är ensam mest hela tiden….

    Ha det

  • getwet

    Medlem
    22 februari, 2005 vid 07:12

    Just det där med tomter överallt har man som sagt var upptäckt……..och klippor så det finns få vänliga ställen att kliva i på.

    Men bruket bör väl undersökas någongång men framförallt Kanada med goda förhållanden på nordväst och nord som annars är det största gisslet i Sthlm med omnejd. När man befinner sig på Gålö och kikar ned mot Muskö så syns det att kommer man bara i vattnet någonstans så måste det bli bra på samtliga nordvindar. Det ska enligt uppgift finnas ett bra ställe att komma ned på till vattnet men jag vet inte var….kanske du vet? blush.gif Tycker nog att vi möts upp till säsongen och gör en safari på ön wink.gif med karta i handen för inprickning.

  • teabag

    Medlem
    22 februari, 2005 vid 20:24

    Jag hänger helt klart på en rundtur. Inga problem. Bastu och BIRA efter?

    Kanada – längst ut – ligger en båthamn med strand och allt. Där får jag som är Musköbo lägga ut på nåder känns det som.
    Men det är ett mycket bra ställe på Nord.

    DVi höres.

  • getwet

    Medlem
    22 februari, 2005 vid 20:35

    Bastu och bira…? Skiter Björnen i skogen, kommer Tomten på Julafton? Redan bokat Teabag……

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teabag, jag söker…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.