Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

  • kinetic

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 20:08

    Japp helt klart, även om det var rätt jämt på rakorna så var 4-medesbrädorna klart bättre vid gippmärkena:)! Jesse här på forumet nötte en hel del gippar med sin Pirate o han fick till det riktigt bra på slutet, såg grymt bra ut. Sen ska vi inte glömma “Mr RAD” (Mattias) som på nåt höger/vänster fick till en repa på 35knop, själv kom jag inte upp i mer än gissningsvis knappa 30…Vore askul o köra på blankis nån gång, en ren speed-tävling, det kommer bli grymt jämt oavsett vad man kör på, den som vinner är nog den som fegar minst:laugh:

  • carl-r

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 20:12

    Här är filmerna från finalheatet.
    Här är starten:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=X6QH2pc-Sg0″]YouTube- 2010-01-17 #1 Final Heat – Start[/ame]

    Och här är gippen vid första varvningen:
    (En riktig smäll vid 56 sek.. Ajj)
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=t0eb9dSU7Vg”]YouTube- 2010-01-17 #2 Final Heat – Gybing[/ame]

    Dom är filmade i HD så de ser nog bättre ut på youtube.

  • mattias112

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 20:42

    Aloha
    Min förbättring av fenan visade sig ge resultat! 35,4 knop. Dessvärre var det nog för många Jäger i blodet på lördagkvällen när jag höll på och borrade och fixxade, vet inte annars vad jag ska skylla på. Låg bra med i heatet men vid kraftig vinkling av brädan i hög fart flög “fenan” ur och smack så låg jag som ett fån och såg alla försvinna i ett snömoln. Detta upprepades vid minst varannan sväng så placeringen blev därefter… Nu är problemet åtgärdat så nu vill jag ha revanch! Säg bara var och när 🙂

    Hoppas vi syns igen! Jag räknade till 20 st olika isfarkoster idag, underbart att se att det inte bara är jag som är lite galen!

    Häng lööst

    http://www.r-a-d.se

  • douglas-l

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:10
    Carl R;595387 wrote:
    Jag tror nästan att jag har det på film verkar det som. Visst hade du North-segel och vita kläder? 😀

    …det var jag det 🙂 …hade tagit på mig hela mx cross utrustningen under idag…vilket ju visade sig vara ett smart drag..kolla 56 sek in i film 2…pang!
    //Douglas

  • carl-r

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:19

    Aha! 2 kastfall alltså. Jag gick i villfarelsen att man var i princip befriad från kastfall på isbräda… Ännu nåt att oroa sig över i jakten på 33 knop alltså.

  • jesse

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:48

    Shit vilken kvällsunderhållning man kom hem till! Tack alla som har lagt upp bilder!

    Stort tack även till arrangörerna och 2fast4u som bjöd på ett skolexempel på hur ett kastfall ska se ut! Ska jag vara ärlig så var det nog anledningen till att jag nöp andraplatsen i raceklassen. Stort tack Douglas! ; )

    Gillade verkligen stämningen på Bråviken idag. Det var värt varenda en av de 45 milen som Opeln fick rulla idag. 🙂

    Kinetic! Tack för GPS-lånet! Mejla gärna gps-fil till: jenzlind@hotmail.com

    Mattias: 35,4! Snabbare än någon 4-medsbräda idag. Hatten av!

  • trimmarn

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 00:28

    Kul att se så många samlade och att det blev vind. vad hade ni för toppfart på gpserna och var det ngn som mätte vinden?
    peder

  • johanoeberg

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 08:47
    Carl R;595387 wrote:
    Jag tror nästan att jag har det på film verkar det som. Visst hade du North-segel och vita kläder? 😀

    Hahah, Nä då måste du filmat nån annan stackare. (smällen i final-heatet @ 0:56?) Edit: Visst var det så.

    Jag hade helröd jacka, svarta byxor och svart hjälm med “flugvisir” och körde på prova-på brädorna. Om någon fick med mig på film så mottages det med största tacksamsam! 🙂

    Var det bara jag med min lilla erffarenhet av vindsurfing, eller drog ni också på ändan när/om ni fick spinout? Jag han inte reagera (och dra in bakfoten) innan det var för sent…

  • douglas-l

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 09:10

    Köp dagens Norrköpings Tidningar!! 😀

  • bicless

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 09:36

    Kul att så många dök upp. Imponerande kört av Linsurfgrabbarna och eloge till Jesse som fick till rusikigt fina vändningar med carvebrädan på slutet. Måste ut och träna på detta….

    Att Mattias R är GPS snabbast på isbräda i Bråviken är ju ingen överraskning, han bor ju 20 meter från stranden så han känner till varenda lite vattenmolekyl i den viken.

    Stort tack till Tävlingsarrangörerna NWC och Johan B, Johan H och Mattias R.

  • the-boz

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 10:11
    kinetic;595392 wrote:
    Japp helt klart, även om det var rätt jämt på rakorna så var 4-medesbrädorna klart bättre vid gippmärkena:)! Jesse här på forumet nötte en hel del gippar med sin Pirate o han fick till det riktigt bra på slutet, såg grymt bra ut. Sen ska vi inte glömma “Mr RAD” (Mattias) som på nåt höger/vänster fick till en repa på 35knop, själv kom jag inte upp i mer än gissningsvis knappa 30…Vore askul o köra på blankis nån gång, en ren speed-tävling, det kommer bli grymt jämt oavsett vad man kör på, den som vinner är nog den som fegar minst:laugh:

    Jag tror Mr “RAD” är den som kommer fega minst vid en speedtävling!
    Blir det bara lite töväder några dagar så har vi nog riktigt bra speedis.

  • carl-r

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 10:17
    trimmarn;595416 wrote:
    Kul att se så många samlade och att det blev vind. vad hade ni för toppfart på gpserna och var det ngn som mätte vinden?
    peder

    Mattias R 35 knop.
    Oåxen 33,6
    Patrik E 32.69
    Carl R 32.61
    Pekka 31.nåt
    sen minns jag inte mer.

  • kinetic

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 10:25

    JohanOeberg: Jag hade inga “spinout” problem med den lilla fenan, “tricket” är att man lättar på bakfotstrycket när man kör över snöiga partier, snön var relativt “packad” igår o då klarar man max 5 cm med den lilla fenan.

    CarlR: Jesse hade 32.55 i topp o dryga 30.6 i average (5*10sec)

  • jesse

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 10:46

    Jag tror att lösningen på att gippa med Piraten är att man ska ha bra fart in i gippen, luta seglet ordentligt in i svängen och att hålla ett jämt och stabilt tryck på läsidan av brädan genom hela svängen och inte flytta fötterna innan man flippat seglet och börjat köra på nya bogen. Igår var faktiskt första gången jag på alvar försökte “fullfartsgippa” med Piraten och det gick tillslut efter lite övning.

    Det är dock “mellanfenan” som gäller. Med den lilla fenan blir svängradien 100 meter känns det som. Jag tror att Mattias är på rätt spår med omplaceringen av mellanfenan. Tänk om han kan få den sitta kvar också! 😉 Då kan det bli hur bra som helst!

    Ingen som har en ömmande kropp idag? Douglas?

  • the-boz

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 12:13

    Ömmande kropp?
    Känns som man blivit överkörd av tåget, tror dom flesta känner av gårdagen!
    Jag ska försöka få NT att lägga ut reportaget på nätet, deras fotograf borde ha ett antal bra bilder också.

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.