Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Thailand – Koh Samui/Koh Phangan

  • Thailand – Koh Samui/Koh Phangan

    Publicerad av goretex på 18 januari, 2009 vid 00:43

    Tjena!

    Jag kommer att resa till Thailand i 2 veckor under februari… Det är ju ingen surfresa utan mer en nöjesresa men när man kommer att resa till underbart vita stränder och blått vatten så vore det ju sjukt nice att få dra fram över vattnet med fullt drag i seglet!

    Resmål… Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao…

    Nån som vet om det ens finns nån professionell vindsurfing uthyrning där omkring? Alltså uthyrning med bra utrustning.
    Finns det nån bra vind där?
    Jag har googlat lite utan framgång…

    Jag har noll koll på Thailand what so ever, jag bara betalar, åker med och skrattar med en öl i handen under resans gång!

    / Steve

    ctrlaltdelete svarade 15 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • andersbq

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 08:26

    Det är nästan aldrig någon surfbar vind där, satsa på öl istället.
    http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_koh_samui.htm

  • trimmarn

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 14:24

    Jag tror att “surf” sessongen på Kho samui funkar nu och fram mot typ mars. Kan ju vara ett gott substitut om suget blir för stort..

    http://www.saltwater-dreaming.com/gallery/thumbnails.php?album=19

  • henric

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 16:26

    Det finns kitecenter på södra Samui men jag är osäker om de har vindsurfutr. där. Svindyrt med kitegrejor iaf.

  • goretex

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 07:45

    andersbq>> Ja ölen lär ju flöda så jag ska se de alltid finns till hands =)

    trimmarn>> Har ju bara testat surfa med min slalombräda men ja fan, de borde ju sitta i blodet, vore kul att testa på!

    Henric>> Tyvärr har jag aldrig testat kite… Ska väl ta mig ner till Sourra i Gtb i år och köra sönder hans grejer (lära mig kite’a)…

    Tack för tipsen ändå =)
    Nu råkar jag va en grym DJ också så jag ska se till att fixa mig lite spelningar både i Bankok och på Koh Phangan under fullmoon-festen som är den 10 februari! Tror man kommer få en bra resa vad man än gör eller inte gör =)

  • goretex

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 07:48

    andersbq>> Ja ölen lär ju flöda så jag ska se de alltid finns till hands =)

    trimmarn>> Har ju bara testat surfa med min slalombräda men ja fan, de borde ju sitta i blodet, vore kul att testa på!

    Henric>> Tyvärr har jag aldrig testat kite… Ska väl ta mig ner till Sourra i Gtb i år och köra sönder hans grejer (lära mig kite’a)…

    Tack för tipsen ändå =)
    Nu råkar jag va en grym DJ också så jag ska se till att fixa mig lite spelningar både i Bankok och på Koh Phangan under fullmoon-festen som är den 10 februari! Tror man kommer få en bra resa vad man än gör eller inte gör =)

  • nachoman

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 11:46

    Tyvärr är det inte särskilt blåsigt där och jag har heller inte sett något ställe som hyr ut vindsurfprylar. Men det är varmt i vattnet och maten och ölen är billig 🙂

  • danielt

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 11:48

    Jag har vågsurfat där. Finns brädor att hyra på ett par ställen längs huvudstranden. Det var ganska stora vågor som skapats av pålandsvind. Ingen höjdare. Vintern är vågsäsong. När vi var där en helg runt nyår för tre år sen regnade det konstant och blåste en hel del. Mailade en uthyrare som påstod att det skulle finnas bra vindsurfingprylar för uthyrning, men hittade inget när jag väl kom dit. Tydligen är det någon form av mobil uthyrare som kan komma dit med prylar på förfrågan. Inte den mest pålitliga…Kommer inte ihåg namnet. Kanske kiteuthyraren har något. Skall du hitta bra hyrprylar i Thailand verkar Jomtien vara det enda pålitliga ställen (vindsäsong under vintern).

    daniel

  • hanko

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 12:42

    Nyss hemkommen från Thailand….Phuket! VInden toppade kanske 5m/s…!!! En dag var det hyffsade vågor så man kunde bodyboarda och bodysurfa men mkt nära land så inga direkt windsurfingbara vågor. Det finns ett Starboardcenter på Phuket (på ostsidan tror jag)
    http://www.extremesportscafe.com/windsurfing_phuket.html
    http://www.phuketwindsurfing.com/

    Inte precis dina resmål men ger en hint om dom usla förhållanden som råder just nu iallafall. Starboards utvecklingsteam beger sig till Vietnam med jämna mellanrum för lite “lokalsegling” i Asien.

    Ha en god resa iallafall !!

  • goretex

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 16:05

    Verkar som sagt det blir mest en massa Singha och förhoppningsvis finns det nåt vattensportcenter där man kan hyra jetski eller åka wakeboard =)

    Planerar dock redan in en resa för bara vindsurf under 2 veckor på typ Naxos i sommar eller nåt liknande.

    Hänkö tackar =)

  • ctrlaltdelete

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 16:52

    Hänkö, trist att du inte upptäkte vinden. På Karon blåste det hela förra veckan. Stundtals upp till kuling, dock frånlandsvind. Tyvärr hade de bara junkprylar att hyra ut.

    Kite center finns i Rawai, syd östra Phuket.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Thailand – Koh Samui/Koh Phangan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.