Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The search of – Ultimate surfmusic IV

  • The search of – Ultimate surfmusic IV

    Publicerad av teabag på 9 april, 2005 vid 21:29

    Emedans Pink Floyd´s “The Wall” ringer,sjunger,liksom flyter igenom hjärnbarken är det då dags att ta nästa steg i utvecklingen…..
    När man såsom jag ahver ifäst sitt tunga ego in i – sorry ” Daddys home cross the ocean” – den delen av den tunga metallen som kallas progressive vad gäller perfekt surfmusik måste här meddelas att det kan finnas band ni inte har i er lycksökningsresa till nästa surf:

    Pain of salvation – vad vore inte Eskistuna utan dessa okända hjältar på¨den oerhört vänliga och transforemerande himlen av toner enbart njutande till en befolkning förestående en tur i sitt egen eufori. Typ surf.

    Wuthering Heights – men ge mig bara en stund till i bilen innan jag spänner mitt 9,0 i den okynnesvind som möter mig denna oerhört vackra dag.
    Har ni missat musiken så har ni missat nåt stort.

    “Mother should I run for president” Mother should I trust the government”

    Egentligen duger dessa båda dessa tips för att hålla den intressaerade i fullt spring… Bra motion helt behövlig nu när isen är på väg att smälta,..

    Men jag hade ett tips till för den som vill höra nåt nytt på sin metallhimmel…Men det vetfan vad det var …..JO…

    Gamma Ray – kanske inte helt okända men dom av oss som har AC/DC , Status Qou, Deep Purple, Black Sabbath; som husgudar kan dom ge en väg in i den nya trevliga metallhimmelen……

    The search episode 1

    I min besvikelse över tillståndet att inse att jag inte kunde hänga på HAGA PARK förra året gjoorde jag en compilation av de absolut bästa låtarna jag hade just då men nu har jag inte hittat den igen så alla goda tips är välkomna….

    Blir det nån HAGA PARK i år ??

    “Oh what a faboulos room are all these guitars yours”….

    Som surfmusic duger kanske inte Pink Floyd långt men har det någonsin gjorts en bättre skiva än “The Wall” ????

    teabag svarade 19 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • calle_b

    Medlem
    10 april, 2005 vid 01:06

    yo yo.

    här kommer fylle-inlägget:

    Var just o dansade sketan ur mej på Grodan i sthlm. Det som bjöds var progressive inom techno-scenen och många fina “ny-tänks-hits” bjöd på en riktigt fet utekvälls-upplevelse. Enligt min mening funkar det mesta som pre-peppnings-musik, allt från rock till elektroniska svängar. Ett tips till såna som är inne i techno-svängen är

    Groove Armada – Superstyli´n. (finns på Billabong Frame Lines(surf-lulle) ) Fett bra vår-hit och pepp-sång.

    För mer akustiska(fan svårt att stava) kolla in Grand National – Kicking the National Habit (album) ) Lite som “The Hives” men mkt bättre (tycker jag)

    Eftersurflåtar med en kall i näven är klockrent
    Caural – Sipping snake blood wine. Kolla även in Cinematic Orchestra för lite jazzigare chill-prylar.

    Tipper – Surrounded är inte så dumt album heller för elektoniska fantaster.

    Jess box. Min onyktra mening i musik svängen.

    Gonatt

    smirk.gif

  • teabag

    Medlem
    10 april, 2005 vid 20:38

    Cool. Hur många dagar blev det i Cabarete ?

    Frågar han förnöjsamt när järndamerna dunkar vidare i hörlurarna.

    Gjömde tidigare men det senaste albumet från just järndamerna är helt enkelt suveränt.

  • calle_b

    Medlem
    13 april, 2005 vid 21:29

    Det blev noll dagar i Cabarete. Har för mig att jag inte nämnt något om Cabarete, eller så har jag kanske utrycket en stark önskan att få komma dit.

    Annars mer musik: Spana in SOUTH! Surf-rock a la England. Grymligt bra.

    Finns massor med sköna tips på dakine´s hemsida!

    smirk.gif

  • teabag

    Medlem
    15 april, 2005 vid 20:09

    Hoppsan.

    Det vore för förnöjsamt att komma dragande att man kankse tog fel men sådant vore ju bara vad livet oss giver dagar som dessa.

    Personligen hade jag en ambient resa för några år sedan men den dog ut när jag insåg att jag kunde klinka fram samma musik med tangentbordet och mitt keyboard…Ganska tråkig faktiskt och inte de krafttag som JAG så väl behöver för att våga mig ut på brädan…

    Järndamernas senaste “Dance to the death ??” är inte bara ett suveränt album för dig som är inne på cool jazz och således rent genrellt gillar bra musik utan för alla som vill ha fart och dynamik i sin musikupplevelse. Men men men

    Eskilstuna måste vara staden för dagen vad gör staden känt? Jo Kent – förrståss – men det bästa bandet Pain of salvation – är okänt för en svensk publik.

    12:5 som far runt i skallen just nu är inte bara suveränt. Det är ett rent och skärt mästerverk.

    Och jävla bra surfmusik.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The search of – Ultimate surfmusic IV

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.