Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Tidernas högsta hopp"

  • oldschool

    Medlem
    3 oktober, 2007 vid 22:34

    Asså……det är en JÄVLIGT FET å clean bakåt som Living sätter

    ….men för faaaaaaaaaaan Aftonbladet……gå å DÖ!!!!!! Jävla skit tidning!!

  • living

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 05:25

    Nu ska ni inte vara dumma, ha faktiskt kämpat för att sätta svenskt rekord i många år!! 🙂 🙂 Tränat på gym, visuliserat, yoga….

    Tror mig även kunna få till det i störst hamsterkinder under segling!

    Roligast är ändå kommentarerna som man får av folk som ej vindsurfar:

    – Slog du dig inte?
    – Hur fick du brädan att stanna på fötterna?
    – Är det inte skönt att sätta rekord?!
    ……

    MKT ROLIGT!!

    K. Living

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 oktober, 2007 vid 05:58

    Whohaa! Living…. On the edge!

    Kör hårt Living, personligen så har jag nog europas
    längsta vattenstart! Det du!

  • j-s

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 06:02

    Ja detta står jag för. Även onloggad! Så det så!

  • above_the_law

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 07:15

    Ja, med tanke på att masten max är en 430 med dom vindarna så måste dom ha mätt från vågdalen och då blir det väl knappt 11 meter FRÅN DEN DEL AV BRÄDAN SOM ÄR HÖGST (fören) i hans backloop…..
    Undrar hur Red Bull Storm Chase skulle reagera om vi kitare talade om att vi hoppar ca 15+35(linorna)=50 m högt!! Ha, ha! Då kanske dom skulle tänka om och börja inkludera kitesurfare också;-)

    Det skulle även se ganska roligt ut om man började mäta vanl höjdhopp på samma sätt. Då skulle ju den med störst balle vinna, förutsatt att han floppar:-).

    MEN, kul att media börjar intressera sig lite för wind- och kitesurfing i alla fall..eller?
    Gott filmklipp i alla fall:-)

    /Nicco

    @Bratwurzt 419665 wrote:

    http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popup_wmp.html?id=categories/Sport/0710/6831

  • pelle_o

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 07:50

    Ni kan skriva vad ni vill om loopen men på plats såg den grymm ut. Mest imponerad blev jag dock av hans vågridning, den var en fröjd för ögat.

  • oldschool

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:32

    @Pelle_O 419839 wrote:

    Ni kan skriva vad ni vill om loopen men på plats såg den grymm ut. Mest imponerad blev jag dock av hans vågridning, den var en fröjd för ögat.

    Det är väl knappast någon som är dum nog å kritisera Livings mongo brutala bakåt….. det är kvälls tidningarna vi vill åt!

  • svenne

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:44

    Precis!
    Jag har absolut inget mot hoppet och är imponerad av allt i Livings segling, önskar att jag var en tiondel så duktig själv. Att Herr Living blir uppmärksammad är hur bra som helst.
    Däremot så ser jag hellre hoppet i det filmklipp som dök upp här på konfen 10 000 gånger än en gång på det som Aftonblödigt la upp.

    Living måste nästan ha rekord i långsammast postare på Steffo? 16 inlägg på 3,5 år… 😀

  • fnassel

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:50

    @Svenne 419857 wrote:

    Precis!
    Jag har absolut inget mot hoppet och är imponerad av allt i Livings segling, önskar att jag var en tiondel så duktig själv. Att Herr Living blir uppmärksammad är hur bra som helst.
    Däremot så ser jag hellre hoppet i det filmklipp som dök upp här på konfen 10 000 gånger än en gång på det som Aftonblödigt la upp.

    Living måste nästan ha rekord i långsammast postare på Steffo? 16 inlägg på 3,5 år… 😀

    En del lägger tidan på vattnet!
    Andra av oss surfare får lov att lägga den på nätet?!
    Fan vad det blåser dåligt idag!

  • woodleaflay

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 10:56

    Hoppet är imponerande. Inget snack. Dock är val Livings bakåt på http://www.continentseven.com högre? Inte i Sverige, men ändå…

  • pewe

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:07

    Nu börjar ni komma i närheten av kite 🙂 hehe.

    Grymt!!

  • lars_k

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:18

    Hoppar ni kitare egentligen? Då skulle även en paraglider som hänger i sin skärm sägas hoppa. Det blir jävligt högt det… En kitare som sakta dinglar ner i sina linor ser så löjlig ut att man börjar gråta. 😉
    När Living landar från 10+ meter är det äkta hard impact!

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 oktober, 2007 vid 14:18

    @pewe 419907 wrote:

    Nu börjar ni komma i närheten av kite 🙂 hehe.

    Grymt!!

    Ni kitare flaxar ju bara runt som löjliga hönor efter era långa gummisnoddar.Börja med fallskärmshoppning om ni vill vara högt upp.

  • pelle_o

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:29

    @oldschool 419851 wrote:

    Det är väl knappast någon som är dum nog å kritisera Livings mongo brutala bakåt….. det är kvälls tidningarna vi vill åt!

    Nej det tror jag inte, det var bara när hangglidern uttalade sig om höjden på loopen som jag skrev så.

  • pewe

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:57

    wohaaa alltid lika kul att posta kommentarer på detta forum..

    Jag vindsurfar oxå och har gjort i 13 år.. Livings loop var sjukt fet!

    Men jag tar mina gummisladdar o flyger vidare till kiteforumet det är ännu roligare..

    //Pewe

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Tidernas högsta hopp"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.