• tiki vs np

    Publicerad av jr555se på 10 maj, 2011 vid 17:09

    ja, jag ville ju helst slippa skapa en tråd för varje pinal jag behöver men hittade inget om tiki dräkter..

    hade neil pryde 3000 tror jag det var när jag provade sist. Såg att det finns en tiki Tk50 5/4/3 våtdräkt för bra peng på ett ställe, vill inte göra reklam så de tar slut innan jag hinner handla 😀 om dom nu är bra..

    Är det ngn här som vet ngt om tiki våtdräkter? är de bra?
    Trist om den inte håller så länge eller läcker vatten i sömmar eller blixtlås..

    -johan

    tiki svarade 13 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • claesa

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 04:33

    Jag köpte precis en tiki våtdräkt efter att ha haft en NP 3000 dräkt i två säsonger. NP gick sönder i en söm efter två veckors användning så en sådan kommer jag inte köpa någon mer gång. Jag köpte den dyrare tiki tk90 dräkten. Har inte provat den i vattnet än, men den är klart smidigare än NP 3000. Verkar också ha bra kvalite på sömmar och dylikt. Och skulle den bara hålla säsongen ut så gör det inte så mycket med tanke på priset.

    /Claes

  • nachoman

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 08:18

    Har haft NP 3000 i fem år utan minsta reva i någon söm. Som alltid med våtdräkter ska man tänka på hur man tar av och på dem och inte slita så att sömmar riskeras att spricka. Det går att slita sönder en våtdräkt i affären om man är oförsiktig.

  • styret

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 09:48

    Håller med.
    Jag är ingen ivrare för np men min 3000 har jag nog haft i 7-8 år.
    Nu har den börjat ge sig men det får man väl ändå tycka är okej känner jag.

  • jr555se

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 10:47

    känns som att det verkar värt att åka och prova Tiki:n .. skiljer ju inte jättemkt i pris men om den är bra så är det ju en del(tänker oftast att köpa bra från början..)
    Med min tur e de väl slut innan jag kommer dit =/

    Tack!
    ska kolla upp npx med.då den iaf ser bra ut =)

    hittade även en bra sida med tips vad man ska kolla på hos en dräkt(hittar den inte nu) men summa summarum var limmade sömmar och tejpförstärkta ska man sikta på.
    -johan

  • ghiller

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 12:51

    Jag har en tiki prodigy som är av väldigt bra kvalité. Har aldrig sett någon annan tikidräkt, men jag är helnöjd med min. Min är en 6/5/4 så i mitt fall så är den ganska mycket billigare är motsvarande märkesdräkter. Min modell är lite konstig i storlekarna, så om de andra tiki har samma mått så får man nog åka och prova dem först, så att den verkligen passar.

  • tiki

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 05:31

    Jag tror på Tiki. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.