Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips för kalla händer

  • donpedro

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 18:16

    Tjenare Wille hur mår du? Du måste prova med diskhandskar! laugh.gif

  • wille

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 18:25

    jag mår bra tack själv då hoppas det blir vind i veckan när du hämtat din rigg då sticker vi ut cool.gif

  • skywalker

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 18:44

    neopren-vantar ?! smile.gif

  • swe880

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 19:23

    neilprydes tumhandskar e rätt bra skyddar mot vinden iallfall… å då blir de ju inte lika kallt wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif cool.gif cool.gif

  • cosmoskatten

    Medlem
    9 oktober, 2002 vid 22:09

    Hej.
    Det enda jag hittat som funkar FÖR MIG är tumvantarna av neopren med öppen handflata. Håller värmen bra vid den här tiden, om några veckor kan det bli aktuellt med ett par diskhandskar under. Men som vanligt är det en balansgång mellan värme/underarmskramp och jag antar att det hela problemet är individuellt. Hur lätt man fryser, vilken teknik man har, hur uthålliga underarmar, etc. etc. Alternativet är väl att flytta!
    Lycka till!!
    Christian

  • eriksson

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 10:23

    Gul Titanium?

  • skarabe

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 10:53

    Val av handske/vante är väl lite beroende på hur mycket du tänkt ligga i vattnet. Badar du inte särskilt mycket rekommenderar jag som nämns ovan tumvanten med öppen handflata för att inte få kramp. Plaskar du omkring mycket finns det varma torrvantar som tex dykare använder. Någon i tidigare diskussion om samma sak rekommenderade arbetshandskar för oljeriggsarbetare som bla Grundens of Sweden saluför. Har inte provat dessa själv dock, men skulle gärna vilja veta vad ni som provat dem tycker..

  • cosmoskatten

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 13:07

    Har provat Grundens fiskehandskar. De håller värmen hyfsat men är otympliga, obekväma (knöliga att få på och av) och luktar INTE GOTT efter endast en användning.
    Ha de
    Christian

  • johan

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 21:08

    Hur vad det med kramp, med Grundens hanskar ??
    Det luktar väl inte direkt hallon om nåt man tar av sig efter surfet. crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 06:59

    Pröva sydafrika eller Hawaii, det funkar garanterat mot kalla händer!

  • cosmoskatten

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 13:23

    Grundens handskar var i prestanda ungefär som andra alternativ, man blir helt enkelt tröttare i underarmarna=kramp med handskar. Men sämre i komfort och användarvänlighet (+stinker). Bara att välja… kyla eller kramp.
    Ha de
    C

  • johan

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 13:39

    Okay, dom sög alltså. Det var det jag befarade. frown.gif
    Tack för informationen.

    Johan

  • anders_hoffman

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 15:53

    finns det inga helt vanliga torrhandskar??? det borde ju inte vara så svårt att göra. varför får man kramp me handskar??

  • feg

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 15:58

    Mina teorier:
    1. diametern på greppet ökar => man kraaamar hårdare om bomen samt att bommen inte vilar lika bra i handen så att man inte kan variera greppet.

    2. mudden runt handleden är kanske tajt och stryper blodtillfödet.

    /Feg (kör med NP tumvante med hål i handflata och trivs)

  • endy

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 16:01

    Varför man får kramp, tja antingen e man för klen eller så vet jag inte wink.gif
    Nej tänk dig själv att du håller i en bom som är kanske 34-35 mm tjock då måste du klämma åt rätt hårt…det är min teori..
    Plus att handskar minskar blodtillförlsen en aning ut i armarna runt handlederna….nån som vet säkert?

    Edit: Snabbare, men samma teori iaf tongue.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips för kalla händer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.