Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport tips om Aruba?

  • tips om Aruba?

    Publicerad av eggzilla på 16 mars, 2011 vid 09:02

    tja, jag drar till Aruba nästa torsdag 😀 och hoppas att det blir mycket surf.

    verkar som många från forumet varit där så jag tänkte höra om ni har lite tips om bästa surfspot. Jag vill köra freestyle på ett ställe med stabil pålandsvind och där man bottnar samt att det inte är för mycket folk i vattnet. förslag?

    om nån har en bra länk till guide för surfspot på ABC-öarna så skicka gärna 🙂

    jlaser svarade 13 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jlaser

    Medlem
    16 mars, 2011 vid 20:42

    Hej, var på Aruba 10 dagar i somras. var mycket nöjd. Seglade på uthyrningen Vela (http://www.velawindsurf.com/html/pages/destinations/aruba.php) vid Fisher Man’s hut, som var välutrustad och med trevlig personal. Vattnet här är platt som ett salsgolv och det är grunt, men det är frånlandsvind, vilket innebär att man får lite ut- och insegling från det bästa surfet. Det var inte mycket folk i vattnet, utom möjligen precis närmast stranden där kitarna höll till.

    I övrigt är Aruba ett trevligt semestermål med bra restauranger, ingen magsjuka (man kan t.o.m. dricka kranvattnet, lika bra som här i Sverige). Kan rekommendera Scala (Tiramisun!!). Marinda (en lite längre bits taxiresa) och Madam Janettes (kort taxiresa). Stranden är ren och det är inga påträngande försäljare eller så och det finns mycket att göra, Paraglide (heter det så?), JetSki, snorkling m.m.

  • eggzilla

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 16:06

    tack för tipsen! är det någon som provat att surfa på östra sidan?

  • eggzilla

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 16:49
    jlaser;649688 wrote:
    Hej, var på Aruba 10 dagar i somras. var mycket nöjd. Seglade på uthyrningen Vela (http://www.velawindsurf.com/html/pages/destinations/aruba.php) vid Fisher Man’s hut, som var välutrustad och med trevlig personal. Vattnet här är platt som ett salsgolv och det är grunt, men det är frånlandsvind, vilket innebär att man får lite ut- och insegling från det bästa surfet. Det var inte mycket folk i vattnet, utom möjligen precis närmast stranden där kitarna höll till.

    I övrigt är Aruba ett trevligt semestermål med bra restauranger, ingen magsjuka (man kan t.o.m. dricka kranvattnet, lika bra som här i Sverige). Kan rekommendera Scala (Tiramisun!!). Marinda (en lite längre bits taxiresa) och Madam Janettes (kort taxiresa). Stranden är ren och det är inga påträngande försäljare eller så och det finns mycket att göra, Paraglide (heter det så?), JetSki, snorkling m.m.

    det står på vela’s hemsida att dom rekommenderar att man tar med sin egen sele… varför då? har dom inte det där?

  • roniboy

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 11:55

    tjaa härligt att ni också åker då kanske vi ses därnere! vi åker ner den 28mars i 14dagar för att surra.
    vi kommer att vara vid palm beach där surf uthyrningen ligger och vi bor på the mill som ligger ungefär 300meter ifrån stranden.
    jag har hört att det är där vattnet är så platt.
    vi mailade ner till surf uthyrnings som ligger på palm beach, och dom har ohana segel och exocet brädor som dom hyr ut.
    på andra sidan av ön går det vågor och det e där man vågsurfar vad jag har läst då.
    det där med sele så borde dom ha att hyra där nere. men vi tar våra egna selar för att vara säkra på vi har en sele.

    ha en trevlig resa och så ses vi kanske där nere :)//Ron

  • eggzilla

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 18:52
    Roniboy;649925 wrote:
    tjaa härligt att ni också åker då kanske vi ses därnere! vi åker ner den 28mars i 14dagar för att surra.
    vi kommer att vara vid palm beach där surf uthyrningen ligger och vi bor på the mill som ligger ungefär 300meter ifrån stranden.
    jag har hört att det är där vattnet är så platt.
    vi mailade ner till surf uthyrnings som ligger på palm beach, och dom har ohana segel och exocet brädor som dom hyr ut.
    på andra sidan av ön går det vågor och det e där man vågsurfar vad jag har läst då.
    det där med sele så borde dom ha att hyra där nere. men vi tar våra egna selar för att vara säkra på vi har en sele.

    ha en trevlig resa och så ses vi kanske där nere :)//Ron

    nice. mailade ni till info@velawindsurf.com? har ni bokat utrustning? det ska bli så jävla kul. vi kommer också bo där i närheten så vi borde ta en after-surf. ser du en blond och blek (men snart röd) snubbe är det säkert jag 🙂 vi ses.

  • roniboy

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 20:36

    vi mailade till info@aruba-active-vacations.com och vi har inte bokat någon utrustning vi fixar det direkt när vi kommer ner istället. lätt att vi borde ta en after-surf skulle vara härligt:). okej ska kolla runt lite på stranden där nere, borde inte va såå svårt att se varandra med tanke på att ön inte är så stor. //Ron

  • snaffe

    Medlem
    21 april, 2011 vid 14:56

    Hur är Aruba i junimånad vindmässigt?

    http://www.windsurflund.se

  • jlaser

    Medlem
    22 april, 2011 vid 11:41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport tips om Aruba?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.