Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om budgetresa till vågspot i Mars

  • Tips om budgetresa till vågspot i Mars

    Publicerad av ajac på 21 februari, 2011 vid 13:51

    Hej,

    Har precis fått “ledigt” ngra veckor pga konkurs på min arbetsplats. Lurar därför på en surfresa de två första veckorna i Mars, inte alltför dyrt och långt bort till något vindsäkert vågspot. Mottager tacksamt tips på resmål/boende/hyrbil med eller utan medtagning av egna prylar. Vad funkar bra i Mars? Pozo, Brandon bay, Guincho? Åker från göteborg.

    /Anders

    johanb svarade 13 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nachoman

    Medlem
    21 februari, 2011 vid 15:50

    Själv ska jag till Pozo i mitten av mars. Hoppas det funkar.

  • john1

    Medlem
    21 februari, 2011 vid 16:26

    Jag tror det kan vara dåligt med vind på kanariöarna feb/mars.
    Kolla ti llex. Costa rica; http://windsurfcostarica.com/ Detta är en vindsäker plats, känner en som har varit där just nu (vanlig semester, men observerade mkt vindsurfing).

    JJ

  • mag

    Medlem
    22 februari, 2011 vid 21:10

    Restresa till Kap Verde.

    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    22 februari, 2011 vid 21:12

    En röst till på Kap Verde.

    En intressant joker kan faktiskt vara Sicilien. Även södra Frankrike kan leverera grym åkning i mars.

    Har du inget emot lite kyla – Irland?

  • fladiesurf

    Medlem
    23 februari, 2011 vid 14:31

    Själv hade jag planer på att dra ner till Dahab för 10 dagars freestyle träning…men det sket sig ju duktigt…;-)

  • ajac

    Medlem
    23 februari, 2011 vid 21:14

    Tack för tipsen, restresa till Kap Verde lockar helt klart!

  • johanb

    Medlem
    24 februari, 2011 vid 13:02

    Kap Verde kan vara grymt bra denna årstid. Kom precis hem från en restresa med 100% score i gubbe till 1.5 mast sideoff varje dag 4.5-5.4 segel. Tips är att hyra bil för att maxa. Vi hade en som väntade på flygplatsen så det vara bara köra till Canoa direkt vid ankomst och samma vid avresa direkt från spotet till flygplatsen. Blev 8 sjukt bra seglingsdagar på en vecka! Rekommenderas starkt.
    Ps. Det var coolt att alla top 5 pwa vågseglare + Josh Angulo var där samtidigt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om budgetresa till vågspot i Mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.