Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på Rhodos?

  • Tips på Rhodos?

    Publicerad av claes6 på 18 maj, 2009 vid 07:27

    Hej, jag sticker till Rhodos en vecka i sommar och undrar om det är någon som har några bra tips att komma med.

    Vi ska bo i Ixia och jag tänkte hyra grejor. Är absolut ingen stjärna, men satsar på att bli det, och vill hyra på ett ställe med bra grejor där man kan testa olika typer av brädor så jag vet vad jag ska köpa när det är dags för en ny bräda framåt hösten. Vet att Wallénsport är på ProSurf, men det kanske finns andra bra ställen?

    Tänkte även göra en utflykt ner till Prassonisi. Finns det uthyrning där också?

    Vet att det finns en massa trådar om Rhodos härinne, har kollat en del, men det skulle vara kul med fler personliga tips, om det är någon som har.

    emil_h svarade 14 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • emil_h

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 08:31

    De på Pro surf har 3 center. Ett för nybörjare uppe i viken, precis vid Ixia. Sen två lite söderut. Ett med North/F2 som är lite billigare, och ett med JP/NP (detta var stängt för en vecka sen, men de var på väg att öppna det). Väldigt bra folk som jobbar där och de har de allra nyaste grejerna.

  • elisabet

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 14:22

    Finns hur många ställen som helst att hyra på. Bra val, förmiddagarna är för gröna.
    Även Prasonizzi har uthyrning.

  • robosurf

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 17:57

    Nu ere bokat 1v 4-11/7 till ixia på frittes blue star sun beach resort.
    ska man boka surf prylar hemifrån eller finns det så det räcker…
    bor brevid jp/np hightec center
    http://www.procenter-rhodos.com/
    eller
    http://www.windsurfersworld.gr/index.html

  • rosen

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 18:15

    brukar vara billigare att hyra i förskott.

    Har varit på procentret lite söder om just ixia stranden (de som surfresor.se åker till) och där var det grymt. Framförallt var personalen fantastisk och hjälpsam.

    Surftrip.se åker ju till ixia och det lär ju vara bra uthyrningsställe som Nicklas raggat upp så kolla det.

  • ubaten

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 07:08

    har varit på winsurfers world 4 ggr är jätte nöjd dinos ägaren är väldigt mån om service samt hans fru pratar svenska har för mig att han har en svensk ansälld du får 10procent rab över internet . bra cantina på stranden med bilig mat .

  • johan-g

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 16:24

    Är också på väg till Ixia i Juli. Vilket center ligger bäst till vindmässigt? Vad jag förstått ligger Surfersparadise i en liten vik och man har inte fri vind direkt från stranden medans Procenter ligger på udden längre söderut, stämmer det? Vart ligger Windsurfersworld? Ni som rest med egna grejer, hur har ni löst transporten till och från flygplatsen, har ni bara huggit en taxi och vad kostar det till IXia? Det verkar som att flygplatsen ligger alldeles i närheten så det kan ju inte vara alltför dyrt med taxi.

    /Johan

  • emil_h

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 17:54

    Stämmer bra med centren Johan. Taxi lär kosta max 10 euro den sträckan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på Rhodos?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.