Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på surfcamp i Portugal?

  • Tips på surfcamp i Portugal?

    Publicerad av jenniekej på 15 juni, 2008 vid 19:24

    Hej,

    Vill komma igång ordentligt i sommar o tänkte boka in en kitecamp i Portugal i början på juli. Någon som har tips på en bra nybörjarspot med plattvatten, gärna nära Lisabon?

    Jennie

    wisco svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surfmas

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:47

    Hej,
    Jag vet att jag har läst om ett planerat camp, på någon sajt… men kommer inte ihåg vilken. Det var iaf på ett ställe norr om Lisbon, med både plattvatten och sjögång. Sätter in en länk om jag hittar det igen..

    Jag vill också veta mer om spots kring Lisbon, eller hela Portugal för den delen. Ska dit under juli också. Någon som kan en bra spot-sida?
    //Magnus

  • henric

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 06:17

    Helt övertygad om att jag såg en länk om en kitecamp i Portugal för ett tag sedan. Återkommer när jag hittat den igen.

  • henric

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 06:18

    Annars har du ju länken här på hemsidan………..

  • kine

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 21:35

    jag var i Baleal förra sommaren (juli) och kan verkligen rekommendera stället (som henric skriver finns det länk här på konfen)!
    Jag är nybörjare och det var kalasförhållanden att lära sig i, och inga arga locals…
    vågorna var störst i början av veckan 1,5-2m och blev mindre men vid rätt tidvatten så blev det sjyssta surfbara vågor även om det var små swell.

    vi bokade eget flyg men boende via baleal surfcamp (Peniche, ca 1 timme med buss från Lissabon). lite dyrare än om man fixar själv men helt ok. vi var ett gäng men om man är själv så såg det ok ut på deras camp.
    http://www.balealrentals.com/?gclid=CMmy1diIjpQCFROI1QodmlJzWQ

    grejen är att det är snällt och enkelt att surfa här, sand”rev” och man kan ta brädan under armen och knalla ner till surfet.

    Vi träffade oxå en schweizare som hade nån typ av surfkollektiv i Peniche som man kunde bo i om man var ute efter budgetalt. kommer inte ihåg namnet nu bara…

    /henka

  • wisco

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 14:36

    @JennieKej 475208 wrote:

    Hej,

    Vill komma igång ordentligt i sommar o tänkte boka in en kitecamp i Portugal i början på juli. Någon som har tips på en bra nybörjarspot med plattvatten, gärna nära Lisabon?

    Jennie

    lite sent svar men…
    http://www.lapoint.no, de har både surf och kitecamps i portugal

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips på surfcamp i Portugal?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.