Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing To all the girls;) windsurf under amning

  • sinclair

    Medlem
    5 september, 2008 vid 21:40

    @bonasurf 497080 wrote:

    Då skulle jag vilja fortsätta frågeställningen för jag antar att denna forumgruppen inte är alltför aktiv i frågan.

    Hur länge kan man segla som gravid? Är det ok eller tycker ni det är för farligt?

    Är du skengravid Björn eller har Anna börjat vindsurfa?

  • kalina

    Medlem
    6 september, 2008 vid 19:06

    1: Nappflaska med nödmat gör att du kan vara längre på vattnet och slipper känna dig stressad när du kommer upp.
    2: Se till att du har en bra BH på choppigt vatten. 🙂
    3: Skaffa surfbuss! Det är kanon att kunna komma in och sitta i lugn och ro och amma och byta blöjor. Dessutom är allt redan packat och du kommer snabbt ut när det blåser.
    4: Se till att farsan sitter barnvakt så ofta du vill. Du har 9 månader att få igen!

    Kör så det ryker!!

    Hamnade på denna tråd och säger bara =) Kör hårt!!! Bara för att man är mamma betyder det inte att man inte ska få leva:laugh:
    Min grabb är nu äldre men finns inget bättre än att få hem en lycklig morsa som fått sig en kick på vattnet
    Take care!
    //Kalina

  • oldschool

    Medlem
    7 september, 2008 vid 08:44

    @bonasurf 497080 wrote:

    Då skulle jag vilja fortsätta frågeställningen för jag antar att denna forumgruppen inte är alltför aktiv i frågan.

    Hur länge kan man segla som gravid? Är det ok eller tycker ni det är för farligt?

    Min flickvän slutade upp med windsurf och surfing så fort vi reda på att hon var gravid. Standard rekommendation från läkarna på Oahu. Men det är ju givetvis många som både surfar å windsurfar långt in i gravididteten. Beror väl på hur riskbenägen man är, det kan ju som vi alla väl vet smälla rätt jäkla ordentligt ibland när man seglar å surfar. Kvinnor har fått missfall för mindre. Det är ju en bedömningsfråga, men vi tyckte inte det är värt risken. Vinden och vågorna finns ju kvar även efter förlossningen 🙂 Vissa saker är ju trots allt viktigare än surf här i livet……

    Mycket intressant tråd. Bra å veta inför framtiden 🙂

  • ola-h

    Medlem
    7 september, 2008 vid 09:03

    Det är dock extremt svårt att skada fostret med “yttre våld”. Det är (minst) like väl skyddat som ett inre organ. Jag skulle tro att t ex fotboll är betydligt farligare. Eller att cykla till jobbet – man kanske trillar och får styret i magen.

    Jag tror mer att Ohauläkarnas rekomendation är en reflektion av typisk amerikansk läkarhållning som har mer att göra med rättssystemet än med medicin.

  • rrd

    Medlem
    7 september, 2008 vid 09:59

    “…som har mer att göra med rättssystemet än med medicin”

    Som för övrigt reflekteras av alla dessa varningsfoldrar, klistermärken o instruktioner som sitter på tex NeilPrydes utrustning. För att slippa att bli stämda av ev skadade surfare.

    USA är världens advokattätaste land. Ett intressant rättsfall är en person som brände sig på varmt kaffe på McD.

    För den som vill fördjupa sig lite:

    http://www.juridicum.su.se/user/masc/Distortingthelaw.doc

  • oldschool

    Medlem
    7 september, 2008 vid 12:02

    Som sagt, det är ju upp till var och en. Sen så rekomenderar du ju inte heller att man bör cykla när man är gravid 🙂

    Men som vi säger “better safe than sorry”. Det var inget svårt val för oss iaf.

  • tmontana

    Medlem
    7 september, 2008 vid 17:58

    ok, det e inte svar på frågan och definitivt ingen lösning utan verkar nog snarare i motsatt riktning (eftersom jämn och regelbunden amning gör att det inte stockar upp så lätt) MEN träna tidigt på att använda flaska. Alla barn gillar det inte på en gång men när det funkar så kommer det underlätta avlastning och planering.

  • southe

    Medlem
    9 september, 2008 vid 14:43

    Tack för svar och inspiration!!!
    Ser alltså bra ut inför höststormarna!
    Surfbuss har vi redan och efter 9 mån har jag en del innestående surfdagar….he he.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing To all the girls;) windsurf under amning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.