Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tomten bor i Portugal…

  • Tomten bor i Portugal…

    Publicerad av sourra på 7 april, 2008 vid 17:49

    …och han skickar julklapparna tidigt i år:

    1. The Green Bastard
    2. Bender
    3. Alla goda ting är tre – tummen upp för det. Mr Mini-Mal i bakgrunden.
    4. Greenbottle
    5. The Bastard…
    6. Min mamma säger att jag får köra med så många fenor jag vill så länge det är 3 eller 4. 5 om jag har städat och ätit upp alla grönsaker.

    jonaish svarade 16 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • wakenils

    Medlem
    7 april, 2008 vid 17:52

    ett jevvla tjat om den där brädan, den kommer gå av på mitten första dan

  • haze

    Medlem
    7 april, 2008 vid 17:53

    Hahaha du är bara avundsjuk Nils… Ser grym ut ju….

  • jonaish

    Medlem
    7 april, 2008 vid 17:54

    den ser la giooo ut!!

    hur gick de hos polisen sourra?

  • sourra

    Medlem
    7 april, 2008 vid 18:28

    Det gick fint. De bedömde bucklan vara en vandalskada så Hampan fick lägsta självrisken hos sitt förskingringsbolag.

  • rusiak

    Medlem
    7 april, 2008 vid 18:37

    Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉

    Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…

    Vad är de som hänt, probs me frakt?

    //jungman jansson I

  • yann

    Medlem
    7 april, 2008 vid 20:02

    Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!

  • svinet

    Medlem
    7 april, 2008 vid 20:36

    @rusiak 456826 wrote:

    Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉

    Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…

    Vad är de som hänt, probs me frakt?

    //jungman jansson I

    Looking good man! Jag skall osså ner till Portugalien i sommar. Blir nog 1 månad!

  • sourra

    Medlem
    7 april, 2008 vid 21:35

    @Yann 456872 wrote:

    Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!

    5’10” x 18″ x 2 1/8″ har jag för mig att vi körde på. Undertill är det tokförsärkta 4wfs-boxar och en rejält stark sandwichkonstruktion med eps-kärna som ska tåla höga hopp och hårda landningar (vilket jag har fått i uppgift att testa om den gör). Pris är lite varierande på specifikationer men inkl. frakt är den inte dyrare än Xeleratorn som ju kostar 5.5-6K. Första intrycket är: Jävligt välbyggd och rigid.

  • kvabbso

    Medlem
    8 april, 2008 vid 08:04

    mysigt med grön regid bastard

  • samhansson

    Medlem
    8 april, 2008 vid 09:49

    fina, jag vill ha en sånn med egen logga

  • surfineurope

    Medlem
    8 april, 2008 vid 15:17

    Kul att ni gillar brädorna! Sourras bräda har EPS-kärna med perimeter-stringer samt däck och botten i Airex. De övriga brädorna är gjorda i vanligt PU-skum. Vill man hoppa med brädan bör man välja sandwich, men vill man enbart rida vågor klarar man sig bra med en PU-bräda. En PU-bräda kostar från 350 Euros och en sandwich-bräda runt 500 Euros. Måtten och loggorna kan man välja precis som man vill, men rent generellt rekommenderar jag en bräda på 5’4″-5’10” för hårdvind och 5’10”-6’2″ för lättvind. Leveranstiden för en PU-bräda är 3 veckor. Sandwichbrädorna tar lite längre tid att bygga och leveranstiden varierar beroende på hur mycket vi har att göra så kontakta oss för exakta uppgifter.

    /Jonas

    http://www.bluebottlesurfboards.com

  • johanw

    Medlem
    8 april, 2008 vid 15:36

    fan va fina dom va johan!! vi får byta o testa varandras en dag sen.. typ när vi kommer till er 🙂 jag måste träna lite först 😀

  • sourra

    Medlem
    8 april, 2008 vid 16:20

    Bästa sättet att lära sig är att ta sig vatten över huvet =) Undrar om inte tomten kan skicka 17 m/s SW också?

  • johanw

    Medlem
    8 april, 2008 vid 16:36

    @sourra 457060 wrote:

    Bästa sättet att lära sig är att ta sig vatten över huvet =) Undrar om inte tomten kan skicka 17 m/s SW också?

    kolla me han för de hade varit najs 🙂

  • surfineurope

    Medlem
    8 april, 2008 vid 16:53

    Skicka ner er själva till Portugal istället, 16 m/s och 6 meters vågor på torsdag 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tomten bor i Portugal…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.