Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp??

  • Torkelstorp??

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 november, 2005 vid 19:29

    Var i Torkelstorp för första gången idag. Var är det ni surfar är det utanför den lilla småbåtshamnen där det fanns en stengärdsgård ut i havet? Är det någon som har några heta tips på ställen för sydriktning? Jag har ett hett ställe som heter Bolleskären utanför Öckerö men där kan man ej vara ensam. Bröt masten där en gång och fick paddla 2 distansminuter och bestämde då att aldrig ställa mig på en bräda igen! Men det varade inte så länge. Hör av Er om Ni vill hänga på nästa år rejält med sse är bäst då blir det rak sideshore med fina hoppvågor i ett gatt mellan öarna.

    Swempa

    jester svarade 10 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • cobainwindsurfer

    Medlem
    21 maj, 2013 vid 21:52

    Hade vägen förbi och nu 5 år senare står jag här och undrar lite samma sak. Var faen kör man? Mest sten så långt ögat når vid första anblick, men efter lite koll på bilder har jag kommit fram till att det funkar att köra mellan onsalavägen och stengärdsgården?

  • jester

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 05:49

    Håll ut 100-200m från land beroende på vattenstånd, så kan du köra överallt (nästan). Vid syd kör man antingen från piren bort mot Onsala, eller från piren och ner mot bondgården till vänster. Är det ren västlig bränner man bort mot Tjolöholm där man får bra vatten och lite jämnare vind, men fungerar även rakt utanför “parkeringen”. Vi körde på sydost förra veckan, och det var riktigt bra, blev hyfsat platt bakom revet som går från ön ner mot bryggorna åt Kungsbacka till.

  • jester

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 05:50

    Men om du är där när det blåser är det ju bara att fråga valfri människa där. Brukar vara ganska många…

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 19:40

    Toppen, då vet jag. Ska bli kul o testa TT! @Jester 710769 wrote:

    Håll ut 100-200m från land beroende på vattenstånd, så kan du köra överallt (nästan). Vid syd kör man antingen från piren bort mot Onsala, eller från piren och ner mot bondgården till vänster. Är det ren västlig bränner man bort mot Tjolöholm där man får bra vatten och lite jämnare vind, men fungerar även rakt utanför “parkeringen”. Vi körde på sydost förra veckan, och det var riktigt bra, blev hyfsat platt bakom revet som går från ön ner mot bryggorna åt Kungsbacka till.

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 05:07

    Men du kan ju ha otur och träffa på en omärkt sten, såklart… (disclaimer, osv)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.