Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkningstips för trångbodda ???

  • Torkningstips för trångbodda ???

    Publicerad av big_jeppe på 18 augusti, 2006 vid 08:50

    Hitills har jag förvarat mina surfprylar i föräldrarnas källare (till deras stora glädje). Jag kommer tillbringa hösten i Oslo och då ska vissa surfprylar med. I Oslo kommer jag dock att bli tvungen att förvara prylarna i lägenheten. Det kommer att ställa lite krav på att man snabbt får prylarna att torka upp så att det inte luktar sunkigt. Är det någon som har lite fina torkningstips för trångbodda? Jag tvivlar på att jag kommer kunna rulla ut ett 7,5 segel på golvet för torkning.

    Man kanske kan knöka in blöta saker i badrummet och ställa in en varmluftsfläkt/kupevärmare där?

    Man kanske kan använda tvättstugans torkrum?

    Alla ideer mottages tacksamt för att jag ska kunna surfa under säsongens bästa månader.

    jonas_l svarade 17 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • the_novice

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 09:03

    Tycker inte det är så stort problem med segel och riggprylar, har aldrig varit med om att dom luktar. Ett 7.5 är ju inte så stort, ställer man selet på högkant lite löst rullat så torkar det hyfsat över en natt (förutom segeltoppen som tar väldigt långt tid att torka med seglet ihoprullat). Brädan och stropparna torkar också över en natt.

    Annat är det ju med våtdräkt och våtskor, luktar det inte neopren så luktar det ngt annat…

  • big_jeppe

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 09:15

    Menar du att det torkar så snabbt? Bor du i en uppvärmd vindtunnel 😉
    I källaren där jag har mina saker nu torkar saker ganska långsamt. Jag brukar öppna boardbagsen och vika upp dem så att fotstropparna ska kunna torka, men det tar ofta mer än en vecka innan de torkar. Löst rullade segel som står upp är nog ett bra sätt att torka.

  • diil

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 09:45

    Jag gör som Novice, stående löst rullat segel och öppen boardbag. Ett tag hade jag använda segel i duschen och brädan liggande i hallen ett dygn efter surf. Det funkade bra, efter en ok surfdag kan man stå ut med att man måste klättra över blöta grejer när man ska ta sig ut/in. /D

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 augusti, 2006 vid 10:04

    Mitt enkla tips är att torka riggen med en handduk innan man riggar ner, då slipper man blöt bil också. Sen är IKEA påse alt plastlåda bra att släpa blöta prylar i för det vädrar bra.
    /sinker

  • jonas_l

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 10:46

    Jag bor själv i en ganska liten lägenhet utan möjlighet till förvaring av surfprylar i förråd (har ett, men det är för litet och fyllt med annat junk, dessutom har jag lite inbrottsnojja, så jag väljer att inte förvara saker som jag är rädd om där, dit räknas surfutrustning).

    Normalt förvarar jag utrustningen på högkant längs ena hallväggen, 2 brädor, 5 segel, 3 master & 2 bommar. Spänner sedan runt ett snöre så det står kvar.Funkar alldeles utmärkt och tar inte alls så stor plats som man kanske först tänker sig.

    Det brukar inte vara så stora problem när grejjerna är blöta heller. Även jag brukar öppna boardbagen(arna) så stropparna o padsen kan torka, samt ta ur seglen o ställa dem löst rullade på högkant i badrummet. Våtdräkt och skor sköljer jag ur och hänger upp i badrummet. Jag har bra ventilation där så det brukar inte vara några problem med lukt.

    Lycka till i Oslo, jag tror inte det kommer vara några problem att ha prylarna i lägenheten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkningstips för trångbodda ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.