Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö "baksidan" på NV?

  • g_l

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:00

    Det går en grusväg runt hela udden. Kör man på den så går det inte att missa parkeringen. Om du tar “slingan” medurs så hittar du parkeringen på höger sida (strrax efter att du kört förbi själva stenstranden). Om du ska till “kärringviken” (ursäkta uttrycket, men det är den vanligaste benämningen på denna pärla) så går du 50 m åt höger från parkeringen. Då ser du en stig kantad med staket på vardera sidan, ner mot vattnet. Följ stigen så kommer du till stranden. (det var ett tag sedan jag var där så jag vet inte om det finns låsta grindar som man måste klättra över…). Gå in på Torös vänners hemsida så hittar du kanske mer info om dagsläget vad gäller elaka markägare.

  • anna79

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:14

    Tack men det var inte Kärringviken jag menade, den känner kärringen till 🙂
    Det finns enligt spotguiden en strand till bakom udden nordost om Kärringviken, se länken jag postade. Har inte hört någon prata om den stranden alls… Vet inte om några brukar köra där? Den verkar bara funka på NV-N, det ser också ut som det bara ligger hus längs stranden och vägbeskrivningen leder rakt på farstun på ett av dem….
    Anyone?

  • bopung

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:31

    Rangsta Brygga funkar också på NV och ligger inte långt därifrån (på samma sida stan…). Kör nynäsvägen från Stockholm, höger i Muskörondellen, vänster vid nästa t-kors och direkt höger mot Rangsta. Tror att den finns med på ytspännings spotguide.

  • mick

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:42

    Hej, sist jag var på Torö körde jag fel och hamnade i den inre viken som jag tror du menar. (låt oss kalla den gubbviken) Det går att köra ända fram till krysset på kartan och vad jag minns så finns det bra riggytor där och inga förbud.
    // Mick

  • fastlandsguten

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:47

    Jag körde där på NV när jag bodde i Nynsähamn för länge sedan. Helt ok, men oftast pung på.
    Rangsta är kanske närmare och man kan parkera typ fem meter från vattnet….alla fall för 10 år sedan 🙂

  • anna79

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 09:23

    haha! det är lite kul att alla har så svårt att säga kärringviken (“låt oss säga Kärringviken” eller “ursäkta uttrycket”) men gubbviken blev ett faktum på noll sekunder 🙂
    Ska prova gubbviken nån gång men Rangsta låter lockande för denna gång! Parkering nära är ju bra så man spar krutet till rätt ändamål. Tack för tips! (håller tummarna att vi blir med ny surfbuss i helgen!)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö "baksidan" på NV?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.