Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lörd?

  • marangen

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 19:55

    Tänkte mig premiär imorrn:). Kanske börjar i viken så man kan testa kropp och prylar i lite softare förhållanden. Vet ju inte om man rostat igen helt under vinterdvalan…

  • svenne

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 20:00

    Ser ut att bli ett trevligt vrid på kvällen. Hinner inte dit dock. 🙁

  • jesper-b

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 08:19

    Hm… lite knöl och pust runt 17… hög risk för bomkörning men om man är villig att riska:

    Ta med största vågseglingskittet, långboard eller SUP för udden…

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 12:54

    I’m off, åker nu! /JB

  • dude

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 13:50

    Säg gärna hur det var Jeppe!

    Min roligaste SUP är trasig, visste inte att du var på väg, har en najs tidig middag att se fram emot och så passar jag på att softa hemma med Liam 🙂 Sen har jag lite jetlag och en liten skada att läka ihop och, just det, det är kanske för kallt att köra barfota när klart.se säger det är 6° i vattnet … Jag behöver motivation till nästa gång!

  • maca

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 20:32

    Sliten och kräsen från Maui hör jag Niklas. Välkommen hem och bara lugn, det går över snabbt 😉
    Tog själv Sverigepremiär idag 1v efter hemkomsten. SUPen hade du inte haft mkt nytta av -riktigt platt idag. Men sol, värme och freestajl i K-viken, vindvrid och sen full fjong i 4.5an på stenstrand är alltid bättre i min bok än att leta funktionskläder till kidsen.

    Trasig SUP, nu är jag nyfiken. Gick den på ön, eller på vägen hem?
    /André

  • koa

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 06:10

    Härligt o höra Torö rapport!

    Aloooha

    Calle N

    🙂

  • koa

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 06:14
    MacA;687749 wrote:
    Sliten och kräsen från Maui hör jag Niklas. Välkommen hem och bara lugn, det går över snabbt 😉
    Tog själv Sverigepremiär idag 1v efter hemkomsten. SUPen hade du inte haft mkt nytta av -riktigt platt idag. Men sol, värme och freestajl i K-viken, vindvrid och sen full fjong i 4.5an på stenstrand är alltid bättre i min bok än att leta funktionskläder till kidsen.

    Trasig SUP, nu är jag nyfiken. Gick den på ön, eller på vägen hem?
    /André

    Härligt o höra Torö rapport med nya fina 4.5:an, sol och vindvrid och allt.

    Aloooha

    Calle N

    🙂

  • jesper-b

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 06:46

    Kom ner vid 16, blåste lätt 5.3 och vadhöga vågor. Inga surfare ute på 1a och en vindsurfare en bit ut utanför stenstrand. MacA var tydligen på kärringviken och körde 6.0. Några surfare på udden men knappt vågor, enligt dem kändes det som det var på väg upp. Jag tar det lugnt, sol och varmt (svensk majvärme vill säga). Riggar språnkans 5.3, ser bra ut, på med gummit. Klockan hunnit bli 17 och vågorna gått upp max en dm, dvs inte något att tala om. Känns som det drar på rejält på väg ner i vattnet med grejorna. Tre vändor med mer än fulltruck, det ökar ännu mer.

    Full on 4.7!!! Den här gången gick det snabbare att rigga. Sedan en timme 4.7 rock’nroll, bump’njump. Red väl egentligen inte en enda våg, visst, svängde väl till på nån kant nån gång, men kul som f-n med fullpung 4.7. Hoppade fler hopp än på hela min Mauivistelse i januari (vilket inte är svårt). Lyckades frysa ner fingrarna ordentligt trots att det inte var kallt alls för övrigt. MacA riggade sin 4.5 och hade fulltryck han med.

    Inte en typisk Torösession, igår var det betydligt mer vind än vågor. Men skönt med lite fullpung för mig som inte var med på Maui denna ovanligt blåsiga vår, december-januari när jag var där var det som vanligt ganska lätt (och fint).

    Bara att hoppas på mer – inom kort. Tills dess får vi ljuga på på kick-off event, vrålreor och här.

    Ses här, där eller på lineup!

    /JB

  • dude

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 07:03

    Tack för rapport Jesper. Det tackar jag så mycket för. Känns skönt att veta vad som händer när man är hemma och tar igen sig, laddar upp.

    Vi ses i eftermiddag / N

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lörd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.