Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 11:02
    Ola H.;567514 wrote:
    Superkul på Torö igår, även om det för en utböling var rejält svårt att hitta rätt bland sektionerna.

    Om du bjuder på sådan där segling när du har “rejält svårt att hitta bland sektionerna” så kan man ju undra hur det blir när du hittar bra… 😉 Du såg kanske inte vågorna för alla fenorna? 😀

    Det bjöds på en hel del sevärda vågor och svängar från din sida, även om jag håller med om att Poppo var väldigt placeringssäker igår. Jesper och Calle plockade många fina vågor de oxå, men jag tyckte faktiskt att det var ovanligt många som körde bra igår, det var, som Jesper sa, nästan lika kul att stå på stranden och kommentera åkningen som att vara därute själv!

    Fina bilder, den där på Calle är ju grym! – misstänker att han kommer att ha ett rätt nöjt leende när han får syn på den, ah.

    Pelle och Christian är det som åker Witchcraft, förresten. Själv fick jag nog min längsta och roligaste Torö-dag någonsin, på vattnet strax efter 7 på mörrön, och av strax före åtta på kvällen, fem-sex timmar på vattnet blev det nog.

  • irieman

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 12:50

    Som sagt, det var riktigt bra dag igår på Torö, den kunde dock ha slutat mindre bra. Jag låg och skulle vattenstarta när jag plötsligt hör en väldig smäll ungefär
    5 meter upp i vind från mig, vänder mig om och ser att det är en kite som har slagit ner. Ser att kitaren kämpar som tusan för att hålla koll på grejjerna (detta
    var ungefär när vinden började öka lite grann mitt på da’n), jäklar vad nära tänker jag och tur att man inte fick den i huvudet. Nå’ra sekunder senare så får han
    upp kiten igen, ser inte detta själv men hör bakom mig att kiten lyfter, jag kollar upp i luften och ser att kiten far i full fart ner mot mig!!!!! Hinner precis se den,
    därefter blunda och se’n pang! Får den mitt i pannan (har ingen hjälm) och det känns rejält! Kollar bort mot kitaren, men antingen såg han inte vad som hände eller så
    låtsades han inte om det, han driver längre och längre ner, tror han går upp lite längre ner i viken se’n, vet inte riktigt eftersom jag fortsätter att surfa.

    Gick bra den här gången, vart en rejäl smäll men jag fick inga blåmärken eller nå’t så’nt. Som tur var blev jag inte intrasslad i nå’ra linor.

    Det där med hjälm kanske inte är nå’n dålig idé egentligen……

  • calle

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:04
    IrieMan;567562 wrote:
    Gick bra den här gången, vart en rejäl smäll men jag fick inga blåmärken eller nå’t så’nt. Som tur var blev jag inte intrasslad i nå’ra linor.

    Det där med hjälm kanske inte är nå’n dålig idé egentligen……

    Hua, tur att det gick bra!
    Tycker alltid att det är lite läskigt med kiteare när man vindsurfar, det är ju liksom ok så länge dom inte kraschar, men då tar dom rejält med plats. Att bli intrasslad i linor i torö brytet vill jag inte ens tänka på.

    / Calle

  • poppo

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:37

    Sjuuuuka bilder av Fredrik Ola!!

    1. Calle N signature, aerial med MASSIVE spray – wow!
    2. toppsväng av Pope
    3. Pelle B – CLEANT eller???
    4. Ola H – kolla de svängarna… Du var all over the place, jag tog lika ofta rygg på dig – tyckte du hittade grymt mycket vågor!

    Vilken dag… den lever man på ett tag.

    Må fotografen tillfriskna snarast. Tack!

    edit: en kitare planterade draken rätt i marken med full kraft precis vid övre staketet på land – enstaka meter från vilande surfare, fotografer, kvinnor och barn. kändes sådär.

  • goran-r

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:00

    “edit: en kitare planterade draken rätt i marken med full kraft precis vid övre staketet på land – enstaka meter från vilande surfare, fotografer, kvinnor och barn. kändes sådär.”

    Syftar du på den tjejen som hade oturen att bli draggad efter sin kite och kraschade bland stenarna ?
    Hon “landade” bland stenarna framför mig med ett ordentligt sår och troligen bruten hand samt regält blåslagen efter att kiten hade fått luft. Hennes dag slutade nog på SöS. Någon som vet hur det gick för henne ?

    Kul med alla som har kommenterat mina och andras bilder från gårdagen.
    Om någon är intresserad av pappers kopior etc så är det bara att skicka ett PM med beskrivning på segel/bräda. Det finns även flera bilder än dom som jag har lagt upp här.

    MvH
    Göran R
    DeltaPhoto.se

  • ola-h

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:16

    Jag tyckte det var kul med kajtare som rippade rejält bland vågorna. Inget fel på lite variation och det var inspirerande att se några av dem få några sköna vågridningar. Och hoppas verkligen tjejen klarade sig OK, trots allt.

    Men jag måste ändå säga att det helt enkelt inte är OK att krascha en kite bland folk, eller trilla så det blir linor i brytet. Det är för farligt (för andra än för kajtaren själv). Man MÅSTE ha bättre koll om man skall kite på ett sådant ställe.

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:33

    Grymma bilder! Riktigt rolig dag och kul och träffa alla glada ansikten…bara leenden hela dagen! 😀

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:52

    Grymma bilder!
    Riktigt rolig dag och kul att se alla glada ansikten…bara leenden hela dagen! 😀

    Stort tack Torö och alla vänner!

    Calle N

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:22

    Slängde upp kameran precis när jag kom ner på morgonen…lite stressad och rigga kanske 😉
    Sen ökade allt & leendena blev bara större och fler… 🙂

  • ola-h

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:33

    Skön känsla i de bilderna, Calle.

    För övrigt var det rätt OK storlek på en och annan våg:

    web.jpg

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:44

    ja bilderna var lite slarviga, men kul för de som var där och se 😀
    vågorna…ja man kommer ihåg fantastiska “moments” när man ser vänner droppa ner för vågen eller när man stod och balansera över några feting vågor och se någon snäppa av facet med ett leenden… 🙂

  • poopzilla

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:45

    Härligt rippat alla. För mig som inte kunde komma ifrån så är det är ju inte med lite ångest man ser alla fina bilder. Ja ja vad är väl en dag på slottet….

    Thomas

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:50

    vågorna…ja man kommer ihåg fantastiska “moments” när man ser vänner droppa ner för vågen eller när man stod och balansera över några feting vågor och se någon snäppa av facet med ett leenden…

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:52
    Ola H.;567626 wrote:
    Skön känsla i de bilderna, Calle.

    För övrigt var det rätt OK storlek på en och annan våg:

    vågorna…ja man kommer ihåg fantastiska “moments” när man ser vänner droppa ner för vågen eller när man stod och balansera över några feting vågor och se någon snäppa av facet med ett leenden…

  • poppo

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 16:05
    Göran R;567591 wrote:
    Syftar du på den tjejen som hade oturen att bli draggad efter sin kite och kraschade bland stenarna ?

    kanske det? hörde bara en smäll när jag satt uppe å fikade och såg en drake krascha nära folk. o-safe.

    Ola H – logo på den va? väldigt vackert goya-segel iaf! 🙂

    Koa – härliga bilder, även fast det var en del fula trynen! 😉

    MEN – huvuddsaken var att det var grymt fina förhållanden, varmt och ofta sol, härligt glatt gäng på plats och helt enkelt en faaaaaaaaaaaaantastisk dag!
    🙂
    finfina bilder, alla som plåtade, förresten!

Sida 4 av 9

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.