Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö stenstrand söndag den 19 oktober

  • fredrik-plantin

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 11:32

    ständigt detta ryggsmekande 🙂 har ju lärt av dig chefen!

  • jesper_b

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 11:48

    Verkligen kul med en H-stad local i line up. Vi får se till att plocka ihop en Toröoptimerad utrustning åt dig!

    Kan inte riktigt komma över söndagen. Dels visar kungen av Torö hur slipstenen ska dras, dvs Calle gör de finast möjliga airialsen tänkas kan enligt skolbokens alla regler. Poppo överaskar med fullt ladd! En som sällan nämns är dessutom Peter Hammar; som vanligt är kvickare i benen än de flesta av oss – hans vågridning både innehåller airals i Calleklass och spritter av spontanitet! Det var nog Peters airal i en gammal tidig CalleNyberkproduktion från Torö från typ -96? som fick oss alla att inse att riktiga hängiga airials var fullt möjligt på hemmaspotet.

    MEN, det kanske ännu ballare är alla andra. Visst har de flesta en bra bit upp till Calle, Peter och några till Toröerfarna rippers, men det är inget fel på laddet och inspirationen.

    Jag tror jag såg fler arials på Torö i söndags än jag gjort på tio års tid. Dessutom levererade av fler personer än någonsin. Visst landade de flesta bakom vågen, och visst varierar tekniken, men fasen vad urkul alla hade!!!!!! Löjligt kul vågridningslek som stundom exploderade i rama air-showen.

    Vilken höst vi har! Själv sticker jag på en veckas surf i Marocko om några dagar och det är inte helt utan viss ångest för att man troligen missar några nya side-off dagar med full lekstuga tillsammans med kompisarna på hemmaspotet.

    Ni får smacka några åt mig här hemma så lovar jag ta av på några dubbel gubbe åt er nere i södra Marocko!!

    Ses i line up,

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 12:06

    Fasen, vad härligt att se och läsa! Vilka bilder, igen!

    Själv körde jag familjehelg för att kunna dra iväg helgen som kommer… det är inte lätt att blanda rätt i vind, våg och väderkortleken!

    Och Jesper, du är och förblir “kungen av Torö”.

    Själv tittar jag ofta och gärna på er som är bättre än mig (rätt många, med andra ord) och lär mig massor om väg och vågval varje gång. Några exempel:

    Vägval och rätt våg, rutin, rutin, rutin – Jesper. Vågval och luft – Calle N., “segla-mjukt-som-en-katt” – poppo, teknik å tajming – Peter Hammar, hopp å ladd – Larry. Och synd att inte Surferic är ute oftare numera, han är grym på Stenstranden. Inspirerande är det! Sug i er och alla ni andra som visar vägen!

    Ni som vill veta hur man åker på oväntade (för undertecknad, i alla fall) spolningar kan alltid hålla ett öga på mig. Jag börjar bli fin på att dyka under vågen med grejorna i brytet, ah!

    Och bäst av allt – det är så j-a kul att segla på Torö!

  • ubbe

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 12:10

    @dr Masse 509769 wrote:

    Fasen, vad härligt att se och läsa! Vilka bilder, igen!

    Själv körde jag familjehelg för att kunna dra iväg helgen som kommer… det är inte lätt att blanda rätt i vind, våg och väderkortleken!

    Och Jesper, du är och förblir “kungen av Torö”.

    Själv tittar jag ofta och gärna på er som är bättre än mig (rätt många, med andra ord) och lär mig massor om väg och vågval varje gång. Några exempel:

    Vägval och rätt våg, rutin, rutin, rutin – Jesper. Vågval och luft – Calle N., “segla-mjukt-som-en-katt” – poppo, teknik å tajming – Peter Hammar, hopp å ladd – Larry. Och synd att inte Surferic är ute oftare numera, han är grym på Stenstranden. Inspirerande är det! Sug i er och alla ni andra som visar vägen!

    Ni som vill veta hur man åker på oväntade (för undertecknad, i alla fall) spolningar kan alltid hålla ett öga på mig. Jag börjar bli fin på att dyka under vågen med grejorna i brytet, ah!

    Och bäst av allt – det är så j-a kul att segla på Torö!

    Fan Masse!! precis vad jag hade tänkt skriva!

    /honken

  • calle_b

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 12:17

    Gåshud. En klar anledning för att faktiskt flytta tbax till Stockholm…

  • ola-h

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 12:28

    DET är alltså Peter Hammar.

  • irieman

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 16:36

    Så jäkla kul dag! Grymt väder och vågorna underbara! Jäkligt kul att studera innan man drar ut också hur alla riktigt duktiga seglare gör!

    Mera Torö! Förhoppningsvis innan den här veckan är slut!

  • pete

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 16:49

    “När det blåser pung har den fattige ingen tid” – funderar på hur man bäst ska använda sina surt förvärvade komptimmar under veckan. Dagens surfmöjlighet har man ju givetvis redan bränt. Imorrn funkar det troligen hyfsat men en del regn och halvt osäker vind. Onsdagen däremot är en stark kandidat: lite kallare men skönt solsken + bra med vind (VSV-SV). Torsdagen en mellandag, sen kommer fredag som en stark kandidat igen… å sen ser helgen dessutom fin ut!

    Men först onsdag: bad på Torö, någon?

  • dude

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:09
    pete;509868 wrote:
    “När det blåser pung har den fattige ingen tid” – funderar på hur man bäst ska använda sina surt förvärvade komptimmar under veckan. Dagens surfmöjlighet har man ju givetvis redan bränt. Imorrn funkar det troligen hyfsat men en del regn och halvt osäker vind. Onsdagen däremot är en stark kandidat: lite kallare men skönt solsken + bra med vind (VSV-SV). Torsdagen en mellandag, sen kommer fredag som en stark kandidat igen… å sen ser helgen dessutom fin ut!

    Men först onsdag: bad på Torö, någon?

    Om jag kan så hoppas jag på det :tongue:

  • irieman

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:11

    @pete 509868 wrote:

    “När det blåser pung har den fattige ingen tid” – funderar på hur man bäst ska använda sina surt förvärvade komptimmar under veckan. Dagens surfmöjlighet har man ju givetvis redan bränt. Imorrn funkar det troligen hyfsat men en del regn och halvt osäker vind. Onsdagen däremot är en stark kandidat: lite kallare men skönt solsken + bra med vind (VSV-SV). Torsdagen en mellandag, sen kommer fredag som en stark kandidat igen… å sen ser helgen dessutom fin ut!

    Men först onsdag: bad på Torö, någon?

    Är väldigt mycket på jobbet men jag ska försöka komma loss på antingen onsdag eller fredag, förmodligen fredag. Om inte det går så tänkte jag försöka komma loss i helgen i alla fall.

  • poppo

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 19:32

    @dr Masse 509769 wrote:

    “segla-mjukt-som-en-katt” – poppo

    Visst fanken lär man sig massor av att kolla bilderna – jag har en hel del förbättringsområden att suga tag i, en av dem är att få in riktningen i aerials!

    4123_2small.jpg
    foto: mattias piirimets

    Shit vilken dag, den där lever man länge på! 🙂
    /Mjuka Katten

  • dude

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 12:45

    Gud, med den mängd seglare på så hög nivå som på Torö i söndags så har man verkligen fått se vad man kan göra av fina toröförhållanden!

    Tack för dagen allihopa – vi ses nästa gång :santa:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö stenstrand söndag den 19 oktober

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.