Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdagsfilmen – Luck of the Irish

  • jeppo_f

    Medlem
    20 november, 2009 vid 09:01

    Sjukt snyggt! Och jävligt modigt!! 🙂

    /jeppo

  • dr-masse

    Medlem
    20 november, 2009 vid 09:59

    ah, härligt! Irland, Irland, Irland!

    Och Jesper, för oss mer vanliga dödliga som inte tillbringat de senaste 20 (?) vintrarna på Maui så ser det där jättehårigt ut… 😀

    Kanske skall sätta på det där bomskyddet igen, inte för brädnosen, utan för massenosen… :tongue:

  • calle_b

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:18

    citerar Fredriks “Fucking Hell”!!!!

    Grym grym grym film, och ja, soundtracket var fett, vågorna var feta, och produktionen var fetefet! Tack!

  • rad

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:27

    Ujuj, Gnarly!! Var det några locals ute eller fick ni plejset för er själva?

  • lars_k

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:59

    Vågorna i Brandon Bay ser kanske inte så feta ut från land, om det inte är feteswell. Dock är det såpass långgrunt så det börjar bryta en bra bit ut. Var där en vecka för ett par år sen och sista dan kom det in swell och jag gav mej fan på att plocka en våg trots tunnt med vind. Stack ut vid Gowlane och efter att ha guppat genom allt större och större skumvallar var jag plötsligt mitt bland logohöga bryt, utan nån vidare styrfart. Kunde inte se slutet på bryten utanför heller. Snart blev jag tokspolad men tappade som tur var inte grejerna långt där ute. Lyckades ta mej in helt klart skärrad och stack inte ut igen. Ska man ut i såna vågor bör man ha rätt bra drag under galoscherna så man kan navigera sej ut.
    Viss skillnad mot Maui där man utan större ståhej kan guppa ut i en kanal och plocka en clean våg som reser sej mot revet.
    Nä, all heder åt Fredrik och Endy som gav sej ut i över mast och pungvind. Måste varit hårigt som fan där ute!

  • gurra1978

    Medlem
    20 november, 2009 vid 12:49

    Tack för era kommentarer om filmen. Här är en annan film från samma dag (tror jag) från några andra på plats. Lite mer segling i den 🙂
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ddxIgcGhOm4″]YouTube- Windsurfing Brandon Bay[/ame]

  • koa

    Medlem
    20 november, 2009 vid 12:53

    😀 chicken jiben ca 2 minuter in känns helt rätt på något sätt 😀
    Gnarly!

  • fj69

    Medlem
    20 november, 2009 vid 14:51

    Size ja, jag skall inte träta om vågstorlek, egentligen ointressant, men det är som Rille säger p g a flack bottekurva, sizen framgår lite av boardslänken på kv, i slutändan är det upplevelsen som räknas men det var ju ingen slump att nötterna krympte sig upp i ljumsken
    inför mötet med en annalkande våg, ..plupp…plupp haha. Han som vänder i kycklinggippen är ju också legenden Rob Jones, grym seglare och mästare av freaky conditions. Kul med alla kommentarer! //Fredrik

  • surfpunk

    Medlem
    20 november, 2009 vid 15:20

    Shit!!! 1.56 in i den andra filmen så ser man verkligen sizen på vågorna, jag gillar att segla stora vågor men fan där hade jag nog skitet på mig, om det var i en sån som du bombrottades Fredrik så var nog skadorna rätt milda ändå!
    Det faktum att det mer eller mindre är ett shorebreak gör att det definitivt krävs guts att gå ut där!

    Mossies borde väl ha varit lite cleanare??

  • fj69

    Medlem
    20 november, 2009 vid 17:25

    Önskar jag kunde säga att det var en större våg som tufsade till mig men sanningen ligger nog till som så att det var en mindre rackare, anledningen till att vi seglade Fermoyle. 1:sta passet, den dagen var nog att riktningen var västlig och det är inte bra i Mossies då, men senare samma kväll vred det till Nv och vi seglade, 3:e passet, då Mossies på kvällen, i de absolut fetaste vågorna men mera safe förhållanden, där vi fick skydd av Mossies rev förbi beachbreaket och kom hyggligt lätt ut i något som var en passage….Sick stuff.

    Fredrik

  • surfpunk

    Medlem
    20 november, 2009 vid 17:33

    Det är fostrande att segla stora vågor!!! både mentalt och fysiskt. När det blir mast i Åsa kommer det nu att kännas som pygmevågor 🙂
    /Anders

  • mbkpeter

    Medlem
    20 november, 2009 vid 23:45

    Gurrrrrraaaaaa! Nu händer det…. Rekommendation: Kontakta JP! Detta är riktigt jäkla nice och jag lovar att de stora brädmärkena skulle vilja bli kopplade till produktioner som denna. Introt är riktigt rikitgt vasst!

  • bananen

    Medlem
    21 november, 2009 vid 10:07

    Schyst svensk dominans på C7’s första sida!

  • gurra1978

    Medlem
    21 november, 2009 vid 20:15
    mbkpeter;589271 wrote:
    Gurrrrrraaaaaa! Nu händer det…. Rekommendation: Kontakta JP! Detta är riktigt jäkla nice och jag lovar att de stora brädmärkena skulle vilja bli kopplade till produktioner som denna. Introt är riktigt rikitgt vasst!

    Intressant rekommendation och kul att du tyckte om filmen. Filmskapande har blivit en sidointresse som blir roligare och roligare desto mer man sysslar med det. Att sitta på en Mac med Final Cut Pro underlättar också en hel del. Jag har sjukt många bra projektidéer som bara väntar på att förverkligas. Det vore helt klart kul med lite material från andra att klippa ihop för att utvecklas inom klippandet. Imorgon är det dock filminspelning i Lejet tror jag bestämt. Ska stanna på land och bara göra en grym rulle, om det är några som ska segla/vågsurfa.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdagsfilmen – Luck of the Irish

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.