Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trix efter gipp och hellikopterslag???

Taggad: ,

  • calle_b

    Medlem
    15 november, 2003 vid 17:20

    ett trick som jag tycker är mega dunder snyggt är ett rent fett hopp från en liten våg… Så flygturer av den grövre skalan tycker jag du ska ladda på;)

    el. vulcan smile.gif

  • zehlertz

    Medlem
    15 november, 2003 vid 18:35

    ja d kan du öva på…du får säkert minst 3-4 dagar nästa sommar som bjuder på bra vågor o massa tryck i seglet så du kan flyga långt… smirk.gif

    Finns ju mängder av saker du kan öva på… backwind tex, eller alla “snurra-segel” grejer…

    filmen variety har ju massa trick (massa meningslösa också)… eller kolla på alla freestylesidorna.

    Kände också lite idé-torka i sommras men nu har jag fått massa inspiration till dagar då man bara kan lalla runt.

    Klart att du alltid kan träna vulcans, willys mm, men dom e ju lite svårare också…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2003 vid 18:55

    Yo Jox, såg din köpesannons, jag har ett Neil pryde Soul 7,0 01 i helt OK skick för 1250 kr, kan även få med ett NP Zone 4,7 99 (bra skick)för paketpris 1600 kr. eller varför inte en JP Wave 2002 74l ,nästan ny proffsbräda för 2500 kr /Benke (kan tom komma förbi Mölnbo)

  • surfskutt

    Medlem
    15 november, 2003 vid 19:07

    Halloj Benke, är intresserad av din JP wave. Har den några skador och kan den komma till sthlm?
    Möjligen kan även 4,7:an vara av intresse, lite beroende på skicket.
    MvH
    Andreas

  • calle_b

    Medlem
    15 november, 2003 vid 19:28

    Tjaba andreas!

    Håll Säljes, Köpes där d ska va. Var brukar du surfa förresten? Såg att du va danderydsbo, jag bodde där förrut..

    Förövrigt så finns förhållanden för fethopp, det är bara att leta upp dom wink.gif

    Ha d gött( FY FAN VA JAG BLIR FÖRBANNAD PÅ HÖST_DJÄVULEN!!!!)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2003 vid 07:32

    Jorå skicket är mycket fint på brädan, inte i närheten av att ha någon ding eller liknande. Lätthoppad (5,7 kg)å snabb bräda, kanon-bräda helt enkelt.
    4,7 seglet är bara seglat i ca ett år, dvs mkt fint skick.
    Har även ett NP Zone 5,0 2002 (fint skick)fast det vill jag
    nog ha en 1400 kr för.
    Kan visa det idag (sön) eller någon kväll i veckan, bor på Kungsholmen så om du vill se grejorna så är det bara att komma förbi /Benke

  • jox

    Medlem
    16 november, 2003 vid 16:18

    NP soul låter helt ok faktiskt! Vad är det för mast och bom? Bilder?

  • surfskutt

    Medlem
    16 november, 2003 vid 20:19

    Tjenna Calle!
    Ja du, var brukar ja surfa? Faan känns ju som om man kan räkna årets surfdagar på händerna. O inte blev man gladare av en totalt värdelös höst…usch.
    Men dom gånger det blåser rätt så brukar det väll bli en hel del värtan(näsaäng, viggbyholm). Men jag har nu tänkt att börja lära mig att surfa i vågor o då e ju inte värtan så mycket att ha.
    Hur ska man lära sig att vågsegla i stockholm?
    Är grymt sugen på att flyga lite!!

    Är intresserad av brädan Benke, har du nått tel. nummer så kan vi bestämma nån tid när ja kan komma o kolla på den?
    Hur tror du förövrigt att brädan är att lära sig på, väger ca 65kg?
    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2003 vid 15:26

    Mastlängden är 485 och bommen är 197 cm. /Benke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2003 vid 18:37

    Funkar fint att lära sig att segla i vågor med, och den är grymm att hoppa med. En kanonbräda. mitt telefonnummer är 0155/286946 /Benke

  • jox

    Medlem
    18 november, 2003 vid 13:55

    Är du säker på bomlängden? Läste i en gammal paradise news att bommen var 200…? Har du bilder på det?

  • dr-masse

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:10

    Soul 7.0 (2001)
    Mast: 482
    Bom: 203

    Soul 7.0 (2000)
    Mast: 484
    Bom: 197

    Årsmodell 2000, kanske?

    Soul 7.0 2001 har jag haft – väldigt nöjd! Det var, vågar jag skriva det här?, bättre än mitt Expression 7.2 från 2003… tyckte jag…

    Fakta från http://www.neilpryde.com/archive/archive_bs_idx_2.php

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:27

    Jo då är det nog ett 2000 Soul/Benke

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trix efter gipp och hellikopterslag???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.