Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?

  • TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?

    Publicerad av andersbq på 27 september, 2009 vid 19:06

    Proggen i morgon är ju tuff med västvindar uppåt 15-20 m/s.
    Vore kul om någon hänger på Tjolöholmsstrippen mellan typ 17.00-19.00.

    lbj svarade 14 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • lundvall

    Medlem
    27 september, 2009 vid 21:23

    Minst sagt sugen, aldrig kört på andra sidan i TT utan bara i den första viken vid piren. Någon som skall ner från mitt håll? Glader kanske?

  • steflo112

    Medlem
    27 september, 2009 vid 21:56

    Jag ska försöka att åka efter jobbet. Dottern har visserligen fotbollsmatch med Önnereds F-99 men jag kanske får surfa istället. Har ju inte missat en enda match denna säsongen. Glader är nog riktigt sugen efter kursen vi fick i torsdags av Benke och P.Malmqvist (?). Ser ut att bli lite mer väst än i torsdags, så riktningen kan väl knappast bli bättre eller?

  • andersbq

    Medlem
    28 september, 2009 vid 04:59

    Väst är bäst i Tjolöhom, men det kan vara ett “äventyr” att ta sig över. Väl där är det platt och idag är det högt vatten så man kan köra långt in, även en bit förbi pinnarna..

  • svartepeter

    Medlem
    28 september, 2009 vid 05:16
    andersbq;579083 wrote:
    Väst är bäst i Tjolöhom, men det kan vara ett “äventyr” att ta sig över. Väl där är det platt och idag är det högt vatten så man kan köra långt in, även en bit förbi pinnarna..

    Brukar det inte vara ett “Äventyr” att ta sig hem också?? Kanske kommer, beror på hur dagen utvecklar sig.

  • glader

    Medlem
    28 september, 2009 vid 06:50

    Funderar fram och tillbaka. Man kunde inte hoppa över “äventyret”? Risk att man kör av en fena etc och det är ju ingen kul promenad hem i 15-20m/s.

    Kan man parkera vid någon av ringarna? Ser möjligt ut på karta/satellit, men kanske saltbössa i ändan. Vad säger ni locals?

    Överväger Fiskebäck/Shitbay också. Lättillgängligare, säkrare, blåsigare, stenfriare, sjögräsfriare, men ack så kort.

  • andersbq

    Medlem
    28 september, 2009 vid 08:33

    Man kan launcha vid pumphuset på Tjolöholm (högra nedre cirkeln) men då får man gå cirka 250 meter.

    Kör INTE till den översta högra, då blir dom galna däruppe.

  • glader

    Medlem
    28 september, 2009 vid 08:48

    Tack Anders. Vilken cirkel avser du med nedre högra? 90-graders-knycken eller där viken går in? Tror jag lever med en walk-of-shame på 250m. Färd över viken i chop som i fredags (när jag tror den letade sig runt ön i två riktningar med kaosartade glasstoppar till följd) i 20m/s så kommer jag tyvärr blåsa bort.

  • andersbq

    Medlem
    28 september, 2009 vid 09:05
  • jester

    Medlem
    28 september, 2009 vid 09:10

    Lär bli ganska jobbigt o gå, eftersom det är extremt lerigt… En hyfsat enkel lösning är att bära grejerna ut genom grinden i TT, och launcha på rätt sida om piren och farleden in till hamnen. Då slipper man o slöra över choppen, utan kan köra halv-vind bort till Tjolöholm. Brukar hamna där ibland, när man itne orkar kryssa upp över piren.

  • lbj

    Medlem
    28 september, 2009 vid 10:35

    Vad ni än gör så håll er på området vid TT hamn
    Länstyrelsen och markägare har ögonen på oss och det är ett arbete igång
    hur parkeringsfrågan skall se ut i framtiden
    Vi är på nåder i ett naturreservat och alla vet väl vad det innebär
    Så sköt er och följ de regler som gäller
    http://www.lansstyrelsen.se/halland/amnen/Naturvard/naturreservat/kungsbacka/Kungsbackafjorden.htm
    LBj

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.