Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • ola-h

    Medlem
    17 september, 2009 vid 15:22
    Jesper_B;576764 wrote:
    Ola, allt du föreslår är bra, dock är det lite väl mainstream inom det forskningsfält jag befinner mig i. Jag skulle vilja hitta på nåt mer utmanande, lite mer crazy och kanske lätt provocerande, självklart med både omedelbar och extremt långsiktig relevans för mänsklighetens och övriga livets tragi-komiska välbefinnande.

    Först dock en fråga: Li’s cupolaformeln, Black-Scholes och Merton och självklart och ännu mer MacKenzie’s (och alla hans polare inom fältet ‘social studies of finance’) kritik av de förstnämda – allt det kan ju jag utan och innan, men hur kommer det sig att du såsom matematikpedagog kan något om detta?

    Ett tips om du inte redan läst är en annan mainstream inom mitt fält: Deirdre McCloskey ‘The Rethoric of Economics. Dessutom borde du kolla in Deirdre själv – en förebild för oss alla?

    /JB

    PS: Känns som vi borde föra in lite mer kul intellektualism och sprudlande bildnung i det lätt hedonistiska och teknokratiska vindsurfingsverige.

    Ja, hur vet man sån’t. Kanske en del bildningen? Fast jag stötte på det hela i samband med mer eller mindre systematiska undersökningar av matematiktillämpningars förtjänster och tillkortakommanden.

    Deirdres bok skall jag kolla upp snarast. Jag misstänker att den kommer mycket matnyttig. Själva personen kollade jag upp direkt och ja, kanske inspirerande även om jag inte funderat riktigt i de banorna själv (än).

  • jesper_b

    Medlem
    17 september, 2009 vid 15:38
    Ola H.;576773 wrote:
    Ja, hur vet man sån’t. Kanske en del bildningen? Fast jag stötte på det hela i samband med mer eller mindre systematiska undersökningar av matematiktillämpningars förtjänster och tillkortakommanden.

    Deirdres bok skall jag kolla upp snarast. Jag misstänker att den kommer mycket matnyttig. Själva personen kollade jag upp direkt och ja, kanske inspirerande även om jag inte funderat riktigt i de banorna själv (än).

    Då får du läsa Judith Bulters superklassiker ‘Gender Trouble’ om den problematiken! /JB

  • poppo

    Medlem
    17 september, 2009 vid 15:52

    ok samlade professurium profetiatus, läge att ta och pm:a varandra med era (kvasi?)intellektuella tupprullnings-sessioner istället för att inge folk hopp att ni kanske skrivit nåt matnyttigt angående ämnet? 😉

    /working-class hero

  • svenne

    Medlem
    17 september, 2009 vid 16:20

    Äsch Poppo, konstiga ord är bara tom luft från folk som inte vågar prata normalt.

    För övrigt tror jag inte så mycket på Boukes kanoter. Må hända att de som seglar tycker om dem, men för mig är de bara en kompromiss för att kompensera en annan kompromiss som kompenserar det första byggfelet.

  • meeru-robban

    Medlem
    17 september, 2009 vid 19:08

    Svenne, du är välkommen att prova nästa gång du är på västkustan 🙂

    /Robban

  • ola-h

    Medlem
    17 september, 2009 vid 20:09
    poppo;576781 wrote:
    ok samlade professurium profetiatus, läge att ta och pm:a varandra med era (kvasi?)intellektuella tupprullnings-sessioner istället för att inge folk hopp att ni kanske skrivit nåt matnyttigt angående ämnet? 😉

    /working-class hero

    Ämnet? Det här är internet, vet du, dä ämnen sönderfaller snabbare än thorium -212 hinner säga flaska.

    Och finns det verkligen något matnyttigt kvar att säga om twin fins. För övrigt hittade jag en bandyklubba i garaget idag, som jag nu har scannat och skall beräkna krökningen på för att se om det verkligen är samma som på mina brädnosar.

    Men OK. De som är intresserade av twinsers och quads kan ju surfa in på JPs webb där det under produkter/Quad finns en liten film som innehåller fint marknadsföringssnack om deras Quad och så lite grym segling av Kauli (huvudsakligen på en Quatro…).

    Quatro lär även släppa en produktionsquad vilken dag som helst. Och MauiFin kommer enligt Pio med några serier Quadfenor, US-box bak och US eller MT fram. Så visst rör det på sig.

  • jesper_b

    Medlem
    17 september, 2009 vid 20:46

    Ska vi quadda den här tråden också?
    /JB

  • fredrik-plantin

    Medlem
    17 september, 2009 vid 20:56
    Jesper_B;576876 wrote:
    Ska vi quadda den här tråden också?
    /JB

    hehe, nästan så man tror du har humor jeppe! 😉
    Summa sumarium så här vi en del kompetent folk som snackar gyt i denna tråden, ska bli kul och se vad som händer rent praktiskt 🙂

  • ola-h

    Medlem
    17 september, 2009 vid 21:50

    OK, Plantan, här är en till dig:

    web.png
    web.png

    Starboardaktig outline, fast lite annan rocker som på sätt och viss ligger mellan en Quad 76 och en EVO.

  • poppo

    Medlem
    18 september, 2009 vid 05:23

    ni är för roliga era tomtar! 🙂

    styr upp en planka nu plantan, innan vi vet ordet av är det vinter. – ser fin ut ola!

    vad är det med levi siver förresten? kolla in flowet! (kai lenny inte så dålig han heller)
    många grymma klipp nu från mauiwindsurfing.net videos

  • adde

    Medlem
    18 september, 2009 vid 07:38

    Fan det var nästan Rush Randle klass på Levis 360

  • mag

    Medlem
    18 september, 2009 vid 20:15

    Ja, den andra var riktigt flowig, planade ur den. Snyggt!
    /Magnus

  • poppo

    Medlem
    20 september, 2009 vid 17:59

    nu är goyabrädorna i sverige, kulingvarning har redan haft julafton: http://www.kulingvarning.nu/?p=2416

  • rrd

    Medlem
    20 september, 2009 vid 18:10

    2010 års surfgrejer har väl kommit för dom flesta märkena och vind hela veckan, kan det bli en bättre julvecka?

    Förresten nu ska vi väl börja fundera över 2011 års…
    Näe, det får vänta tills årets bästa surfmånad oktober är färdigupplevd, för det är ju det det handlar om.

  • rrd

    Medlem
    29 september, 2009 vid 17:19

    lästips:

    Artikel i sep Windsurf
    Twin vs Quad

    & test av Single/Twins/Quads & Thrusters

    För övrigt en dags vila innan nästa surf on-sö

Sida 20 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.