Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twintip eller Chili??

  • v-thun

    Medlem
    18 september, 2008 vid 17:30
    Maki5836;500818 wrote:
    Testade Chillin -08 i grekland riktigt skön bräda. Det är dock lättare att få tag på RRD twintip beg. Någon som har erfarenheter av båda?

    RRD:en e ju snyggare!

  • oscar

    Medlem
    18 september, 2008 vid 17:30

    Köpte en Naish Freestyle 2008. Grym bräda!! Galet pop och glider fiiint.

    CSN bannern vore coolare om du stavade rätt….

  • maki5836

    Medlem
    18 september, 2008 vid 19:54

    Sjukt… det tog 5 min att hitta vad som var felstavat. Totalt hjärnsläpp.
    Kan hålla med om att twintippen är snyggare, skulle vilja prova den. Chillin poppade nästan av sig själv jämfört med min JP freestyle, är dock en 2004a som kan ha tagit in vatten 😉

  • ola-h

    Medlem
    18 september, 2008 vid 20:02

    Köp min Starboard 08 istället… jag fixar ett speciellt CSN-pris.

  • basse

    Medlem
    21 september, 2008 vid 17:29

    Det är även student-pris på min Naish 100…… 😉

    Jag har kört både RRD’n och Naish’en och den största skillnaden är inte i freestyle-egenskaper utan i flytkraft tycker jag. RRD’n är flytigare helt klart. Annars var det inte så stor skillnad tycker jag.

  • maki5836

    Medlem
    23 september, 2008 vid 17:33

    Är det lättare att upprätthålla planing igenom tricken eller vad är fördelen med det? Har spanat lite på Jokern också… Kan man vänta sig ungefär samma egenskaper av alla nyare brädor, det blir ju svårt att testa alla innan köp.

    Tack, men är inte intresserad av Starboarden, om man ska tala om fula brädor så lär den ta hem segern… Det är ju klart en smaksak.

  • snaffe

    Medlem
    24 september, 2008 vid 14:23

    Kör joker 102 från 07 och är mycket nöjd. Tog dock ett tag att köra in sig på men efter det känns den super skön.

  • militaren

    Medlem
    25 september, 2008 vid 07:42

    @Maki5836 500818 wrote:

    Testade Chillin -08 i grekland riktigt skön bräda. Det är dock lättare att få tag på RRD twintip beg. Någon som har erfarenheter av båda?

    vad vill du ha ut av din bräda? alla märken gör i dag bra brädor. man kan till och med sätta en spock med en formulabräda om man vill. men freestylebrädor är mer förlåtande för just freestyle trick. vissa har en feting pråm som tail för optimalflytkraft medans andra har tunnare rails längs stropparna för att få till snabbare trick med mer power. kolla bara på Gollito.

  • maki5836

    Medlem
    25 september, 2008 vid 13:16

    Ja det är ju just det. Jag vill inte ha en pråm, tyckar att min JP känns för trög. Kan tänka mig att Naish:en också känns lite stor?? Efter att ha läst att mycket tyngd nu ligger i tailen etc. Chillin tyckte jag kändes ganska optimal men som jag sagt innan så om twintippen hade haft liknande egenskaper så är det ju lite lättare att få tag i en sådan… Annars får det bli till att spara och helt enkelt investera i en 09a chilli från wallen 😉

  • larry

    Medlem
    25 september, 2008 vid 14:53

    Varför står valet bara mellan Twintip och chili?
    Alla märken har ju freestylebrädor.

    Fanatic Skate brukar alltid ligga i top i tester, men svåra att få tag på begagnade………kanske bla därför.

    Hittade detta test av skate -09 på Fanatics hemsida.
    http://www.fanatic.com/public/content/e533/e534/e4824/e6867/e6986/index_eng.html

  • militaren

    Medlem
    25 september, 2008 vid 15:17

    det märket jag känner till bäst är Goya:s freestylebräda X1. mitt tips är att läsa om den, http://www.goyasails.com. tanken bakom den brädan är att få så mycket freestyle som möjligt med kravet att den ska kunna hanteras i vågor vid lättare vind. slutprodukten är en freestylebräda som du kan köra med spontant och sätta tricken både på plattvatten och bland vågorna. = optimalt kul på vattnet enligt mig.

  • basse

    Medlem
    26 september, 2008 vid 07:25

    @Maki5836 502520 wrote:

    Ja det är ju just det. Jag vill inte ha en pråm, tyckar att min JP känns för trög. Kan tänka mig att Naish:en också känns lite stor?? Efter att ha läst att mycket tyngd nu ligger i tailen etc. Chillin tyckte jag kändes ganska optimal men som jag sagt innan så om twintippen hade haft liknande egenskaper så är det ju lite lättare att få tag i en sådan… Annars får det bli till att spara och helt enkelt investera i en 09a chilli från wallen 😉

    Varför skulle Naishen kännas stor? Om du inte syftar på 115l så är du helt fel ute. Det är snarare så att TT 100 känns större. Vilket den faktiskt är både i volym och bredd.

    Testa en innan du dissar Naishen är mitt förslag. Jag har varit riktigt nöjd med den och jag vet flera som inte väljer bort den i första taget. Men som sagts tidigare. Det är nog svårt att hitta en riktigt dålig freestyle från de stora tillverkarna idag så du blir nog nöjd med vad du än väljer!

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2008 vid 07:47

    Naish 115 känns mindre än 115 liter, skulle tippa på att den är <110 liter. Sämre flytkraft än min RRD fsw 109.

  • maki5836

    Medlem
    26 september, 2008 vid 09:01

    “Kan tänka mig att Naish:en också känns lite stor?? ” Kännsligt ämne det här, tycker att jag var ganska finkännslig i min komentar Basse, svårt att se det som en diss mot naish. Min komentar grundar sig helt på vad som står i specifikationerna så det stämmer inte, var ställt som en fråga. Kan absolut tänka mig en Naish också, verkar ha många nöjda åkare. 😉

  • snaffe

    Medlem
    26 september, 2008 vid 11:38

    Undrar precis som Larry varför inte fanatic är något alternativ, har bara erfarenhet av en fanatic skate 100 från 05 men tycker den har grymt pop och snabbare slide än vad den har behöver man inte, dessutom ett grymt vindregister. Tror inte att en fanatic skulle göra dig besviken.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twintip eller Chili??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.