Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP med maktfäste?

  • Uppblåsbar SUP med maktfäste?

    Publicerad av evertk på 20 juli, 2014 vid 15:40

    Som rubriken antyder, finns det? Skulle vilja ha en SUP men även kunna vindsurfa. Är det girigt att försöka få till på samma bräda? Och uppblåsbar till på köpet. Vore den ultimata produkten om den fanns!

    byronbay svarade 9 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • evertk

    Medlem
    20 juli, 2014 vid 15:41

    Mastfäste ska det va, damn iPhone!

  • macedu

    Medlem
    20 juli, 2014 vid 17:19

    det finns en mängd av dessa på marknaden, uppblåsbar om än inte med lungorna, mastfäste, med cb utan cb.
    Själv har jag en Starboard med the shit och jag är supernöjd, ny teknik som gör att stickan blir stenhård. Visst ngn planing lär du kanske inte direkt uppleva men soft tid på vattnen med 4 åringen med flytväst klängande eller tandem sup med frugan med ett avslut med pet i rumpan och vattenkänning :-).
    Men som sagt tar liten plats och “paketet” med ryggsäck är under 20 kg och tas med på flygplanet.

    /mac

  • evertk

    Medlem
    22 juli, 2014 vid 10:38

    @MacEdu 725244 wrote:

    det finns en mängd av dessa på marknaden, uppblåsbar om än inte med lungorna, mastfäste, med cb utan cb.
    Själv har jag en Starboard med the shit och jag är supernöjd, ny teknik som gör att stickan blir stenhård. Visst ngn planing lär du kanske inte direkt uppleva men soft tid på vattnen med 4 åringen med flytväst klängande eller tandem sup med frugan med ett avslut med pet i rumpan och vattenkänning :-).
    Men som sagt tar liten plats och “paketet” med ryggsäck är under 20 kg och tas med på flygplanet.

    /mac

    Låter ju kanon. Är det med mast och segel också?

  • macedu

    Medlem
    22 juli, 2014 vid 19:54

    du kan nog köpa paket. Kolla surfspot de är bra att ha att göra med och har bra paket som kan passa till en uppblåsbar rackare……

    /mac

  • evertk

    Medlem
    23 juli, 2014 vid 20:31

    Testade en SUP idag och det var väl sådär kul i en timme, kände mig sugen på att vindsurfa. Frågan är om det är bättre att skaffa en vindsurfingbräda och använda som SUP-bräda nångång ibland än att ha en SUP med mastfäste som kanske har ganska begränsade vindsurfegenskaper? Och ännu värre kompromiss en uppblåsbar?

  • maglu

    Medlem
    24 juli, 2014 vid 12:03

    Har i år SUPat en del på en freeride 145 liter. Vingligt i början, går inte särskillt rakt, men funkar absolut på spegelblanka sommarkvällar. Körde 7km sist. Väger 90, så för frun o barn som är lättare går det jättebra.
    Inte optimalt på något sätt, men bra träning, både balans o styrka. Sätt på riktigt liten fena bara…
    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

  • macedu

    Medlem
    26 juli, 2014 vid 06:29

    ,

    Jag kompromissar inte 🙂 . . . . . att välja bort en riktig bräda finns inte MEN fördelen med en uppblåsbar är att den kan “åka” med en dag när det kanske vankas mer familjedag vid stranden. Den ryms i bilen den kan bli en grejt lekpattfomr för kidsen, men kan själv komma ifrån med paddel eller segel om man så vill. SÅ iden med att använda en större surfbräda till SUP funkar nog också.
    Men en uppblåsbar går inte att jämföra med en riktig SUP i glidandet eller vindsurfandet med en hård sticka. Ingen planing således.
    Men har man råd så är det inget att snacka om.

    &mac

  • byronbay

    Medlem
    5 augusti, 2014 vid 13:31

    Har sett att den franska sportbutiken decathlon som finns is bla Stockhlm har en;
    http://www.decathlon.se/wind-surf-sup-170-l-tribord-id_8307813.html

    Surfa lugnt 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP med maktfäste?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.