Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är det för skillnad på…

  • Vad är det för skillnad på…

    Publicerad av monsterman på 12 mars, 2001 vid 14:18

    Vad är skillnaden mellan Voodoo och Style? Vilket lämpar sig bäst för våra svenska onshoreförhållanden? Är det nån som har nån 5.3-5.5a att sälja mig?

    brattberg svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rian

    Medlem
    13 mars, 2001 vid 08:16

    Style har mer power, bottendrag och är därför det bästa on-shoreseglet enligt north.
    jag kör på Voodoo, som är det sk. hardcore seglet, ingen monofilm mm. Det är ett riktigt bra-skönt segel!! och det håller,
    fruktansvärt bra. Det första som pajar är mastfickan = mastbrott.
    Rekommenderar att du köper Voodoo 5,3 (finns inte större, då blir det Style 5,8).
    Jag har inga problem att ta höjd med det, tycker brädan är ett viktigare val vid onshore segling,
    och när det väl blir down the line nån dag vill du inte ha för mycket fläsk i riggen.

    /Kör hårt

  • monsterman

    Medlem
    13 mars, 2001 vid 12:14

    OK, tackar för infon!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2001 vid 12:45

    Jag hade valt Dr.X

  • voodoo

    Medlem
    13 mars, 2001 vid 13:37

    Det har jag gjort !!

    vooodo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2001 vid 15:50

    Jo det tror jag säkert, körde faktiskt ett DrX för en månad sen på GC (hyrt förstås), och det var väl helt OK, men nu har man kanske inte drygt fyra lök att hosta upp bara sådär, så då får man försöka hitta begat… Men om det är nån som har ett begat DrX att sälja mig så är det bara att säja till!

  • brattberg

    Medlem
    21 mars, 2001 vid 09:37

    tjena Monster Man jagkanske har en Voodoo 5,3 2000 att sälja. Voodoo är mer hardcore bombproof sideshore segel. Style är mer onshore och mer pulver i. det beror lite på din segling vad du gillar för stuk.
    maila mig om du är intresserad.
    /Tomas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är det för skillnad på…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.